Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg det ble en ometung, med rikelig kjøtt og ost! 😀

Anonymkode: f3a4e...620

Selvfølgelig. Finnes det noe annet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skinkestek i leirgryte. Fløtesaus, poteter, surkål, bakte neper og tyttebær til. 
Salt karamell is til dessert.
 

Fri for første gang på lenge, så steken skal få maaange timer på lav varme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag: vegetargryte. Hadde oppi hakkede tomater, pastinakk, gulrot, løk, paprika (rød, gul og grønn), søtpotet og kikerter. Krydret med garam masala, og hadde i litt kakao. Servert med ris.

Torsdag: skikkelig barnevennlig. Fiskekaker, pasta med smør, revet gulrot og litt agurk. Rømme.

I dag blir det taco.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tror jeg vi blir 6 stk rundt fredagsbordet, og på menyen i kveld er  hel entrecote sovidda med gode poteter, hjemmelaget bernais og er ikke helt sikker på grønnsaker enda, må se når jeg går på butikken som frister :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LittDiva skrev:

Skinkestek i leirgryte. Fløtesaus, poteter, surkål, bakte neper og tyttebær til. 
Salt karamell is til dessert.
 

Fri for første gang på lenge, så steken skal få maaange timer på lav varme. 

Du lager mye god mat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det helt italiensk her. Tortellini med kjøttdeig, bacon og parmesan i tomatsaus. Hvitt brød med hvitløksmør ved siden av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-åringen sin tur å velge middag i dag, så da blir det fiskepinner med ikea-grønnsaksboller, diverse dampede grønnsaker, pasta, og ketchup/sweet chili saus. 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Hut said:

I dag blir det ostefondue med hjemmebakt loff og parmaskinke ved siden av. Og et glass rødvin til. 

Man "skal" drikke hvitvin til ostefondue, helst en god Fendant.  ;)  Neida, man drikker hva man vil, men det er fryktelig godt med en god Fendant til ostefondue.

Jeg hadde hjemmelaget pizza og juebrus, selv om det bare er oktober. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Brunhilde skrev:

Man "skal" drikke hvitvin til ostefondue, helst en god Fendant.  ;)  Neida, man drikker hva man vil, men det er fryktelig godt med en god Fendant til ostefondue.

Jeg hadde hjemmelaget pizza og juebrus, selv om det bare er oktober. 

Og det har du garantert rett i. Jeg er bare så mye mer glad i rødvin enn hvitvin, så da blir det sånn😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hut said:

Og det har du garantert rett i. Jeg er bare så mye mer glad i rødvin enn hvitvin, så da blir det sånn😅

Jeg foretrekker også rødvin, men i Sveits nektet de å servere meg det. Til ostefondue var det enten hvitvin eller te (!) - og sånn var det med den saken. Det var da jeg smakte Fendant første gang. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Jeg foretrekker også rødvin, men i Sveits nektet de å servere meg det. Til ostefondue var det enten hvitvin eller te (!) - og sånn var det med den saken. Det var da jeg smakte Fendant første gang. :)

 

Det skulle jeg så gjerne opplevd😅Takk for tips, da må jeg teste Fendant. Men styrer garantert unna te. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...