Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag skal vi grille. Det blir ytrefilet med salat, bakt søtpotet, bakt potet og peppersaus. Jeg gleder meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det gnottchi ( potetballer m parmesan som er lagd av bakte poteter, deretter kokt, og så stekt. Italiensk rett jeg anbefaler hardt. Tar lang tid å lage, så ikke ofte jeg gjør. Men hvis en ikke har tid til å vente på at potetene baker, så kan det lages av bare kokte poteter)

Til gnottchi lager jeg kjøttsaus med kjøttdeig, mye stekt chamignon og noen kantareller, løk, stekt bacon i biter og mais. Denne skal brukes også med ananas og masse ost til pizza i kveld (lager mye) 

 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

I dag blir det gnottchi ( potetballer m parmesan som er lagd av bakte poteter, deretter kokt, og så stekt. Italiensk rett jeg anbefaler hardt. Tar lang tid å lage, så ikke ofte jeg gjør. Men hvis en ikke har tid til å vente på at potetene baker, så kan det lages av bare kokte poteter)

Til gnottchi lager jeg kjøttsaus med kjøttdeig, mye stekt chamignon og noen kantareller, løk, stekt bacon i biter og mais. Denne skal brukes også med ananas og masse ost til pizza i kveld (lager mye) 

 

Gnottchi er bare så godt, kos deg 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Gnottchi er bare så godt, kos deg 😀 

Ja, det er det 🙂 Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Nuka said:

Kylling i terninger som stekes, slenger i hakket løk, stavmikset paprika, estragon, salt, pepper, Thai yellow curry pasta og matfløte. Til 4 pers. Er ca 600g kylling, en løk, en paprika, 2 ts av hvert og 1.5dl fløte nok (evt. en teskje karripasta) 🙂

Lager noe lignende i dag, bare med vårløk istedenfor løk og creme fraiche istedenfor matfløte.

Endret av Muskath
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Etter "bestilling" fra gjest...  :

Kålruletter med medister.  Syns ferdig medister er litt tam, så jeg knødde inn litt nyrevet muskat. De trekker nå.

Serveres med tjukk hvit saus også med en liiiten anelse muskat, poteter og gulrøtter.

 

Håper gjest blir fornøyd denne gangen, også.

Er på vei! Så lag litt ekstra da😅.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minestrone og rundstykke delt i to skiver. Ristet de lett og hadde stekt falukorv og masse løk på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ha en klassisk elgkarbonade middag i dag (potet, saus, tyttebær, grønnsaker etc), men siden vi hadde igjen så mye grilltilbehør fra i går så blir det grillet elgkarbonade med div grillrester 😛 

Anonymkode: 9dd29...da8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rester fra middag i går og lunch i dag + litt.

 

Stekt flesk. Stekte egg. Stekte poteter og gulrøtter. En chilibønneskvett. Baguetter med smør.

Sukkererter, paprika og tomat på si'a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Skipper'n skal ha seg mat

       så tar han en boks spinat.

:romeo:

 

Jeg var forholdsvis voksen da jeg lærte meg å like spinat. Spiser når jeg får det, men kjøper aldri sjøl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...