Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Du må fortelle hvordan de ble :) 

Jeg kjøpte ferdig deig, og fant oppskrift på krydret kjøttdeig da jeg googlet. Hadde løk, og mye krydder i. Allehånde, spisskummen, chiliflak, koriander og mer. Droppet kanel, men hadde biter av aprikos og pistasjnøtter. Det var helt utrolig godt! 🙂 Vet ikke om det var det mest tyrkiske fyllet, men det smakte ihvertfall! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, SoWhat? said:

Jeg kjøpte ferdig deig, og fant oppskrift på krydret kjøttdeig da jeg googlet. Hadde løk, og mye krydder i. Allehånde, spisskummen, chiliflak, koriander og mer. Droppet kanel, men hadde biter av aprikos og pistasjnøtter. Det var helt utrolig godt! 🙂 Vet ikke om det var det mest tyrkiske fyllet, men det smakte ihvertfall! 

Så artig da at det falt i smak. Har aldri laget børek med kjøttfyll, kun spinat. Og jeg har bare laget det en gang, siden de tyrkiske damene på Bondens Marked kan dette adskillig bedre enn meg. Forresten, du som er glad i fetaost - du vet at du kan lage børek fyllt med feta? ;) Eller feta og spinat. 

Forøvrig interessant med aprikos og pistasjnøtter. Jeg har kun vært borti det i forbindelse med perlecouscous-salater med karri. 

Dagens frokost og middag her: Siste rest av lørdagens kisir. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pjolterbeist skrev:

Så artig da at det falt i smak. Har aldri laget børek med kjøttfyll, kun spinat. Og jeg har bare laget det en gang, siden de tyrkiske damene på Bondens Marked kan dette adskillig bedre enn meg. Forresten, du som er glad i fetaost - du vet at du kan lage børek fyllt med feta? ;) Eller feta og spinat. 

Forøvrig interessant med aprikos og pistasjnøtter. Jeg har kun vært borti det i forbindelse med perlecouscous-salater med karri. 

Dagens frokost og middag her: Siste rest av lørdagens kisir. 

Jeg hadde tomater, salt agurk og fetaost ved siden av 🙂 men vil prøve med feta og spinat også. Det var utrolig godt, og deigen ble sprø når jeg stekte. Takk for inspirasjon! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
3 timer siden, Catalina Culès skrev:

Invitert på grilling i dag, vet ikke hva jeg får. 

Kunne velge mellom pølser, sommerkoteletter og laks, med tilbehør. Jeg valgte  laks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ja, det er godt.   😀

Både kokte og råraspede gulrøtter mente jeg.   😊

God middag, venn.   Kos deg.   

Takk i lige så, venn!

7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Du har vel kraften i sausen?!

Selvsagt :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var tilbud på blomkål, så jeg kjøpte et par stykk.
I dag tenker jeg å lage blomkålsuppe med løk, blomkål, poteter, kyllingfond, fløte, parmesan osv. Og så bacon og kanskje en hvitløksbaguett ved siden

Endret av The Kavorka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte fiskeboller og stekt brokkoli med hvit saus, reker og kokte poteter og gulrøtter. Liker når jeg tørker fiskebollene så det blir litt skorpe på ved steking. Kjempegodt sammen med resten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde krydret kyllingkjøttdeig med grønnsaker ved siden av. Ikke så veldig spennende, kanskje, men det smakte godt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer litt på karbonader med godt stekt løk, bacon og speilegg. Stekte poteter og brune bønner. Salt- og pepperdryss.

Rå grønnsaker på egen tallerken...revet gulrot, sukkererter, paprika- , løk- og tomatskiver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Spaghetti, bacon, chorizo pølse, sopp, løk, paprika og parmesan. 

Alt blir bedre med bacon!    :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...