Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

I dag tok jeg meg bryet med å lage kålruletter hadde poteter, gulerot og tyttebærsyltetøy til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Catalina Culès skrev:

I dag tok jeg meg bryet med å lage kålruletter hadde poteter, gulerot og tyttebærsyltetøy til.

:spise:     Nydelig.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 7.23, MarianneE skrev:

Kjøttkaker i brun saus. Har et lite prosjekt pågående om å bruke opp det jeg har så da blir de siste ertene til ertestuing. 

Rester i dag. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noen kokte poteter og gulrøtter og griner seg litt skrukkete.

Får krydre og steke de som tilbehør til noen fiskepinner, stekte fiskeboller og flesk. Råreven gulrot, tyttebærsyltetøy og smeltet smør.  Steker flesket først for jeg liker å steke andre ting i fleskefett.

Jeg får det vel ned...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senvakt i dag så blir lettvintmat fra frysa; pastagrategn med tomatsaus, bønner, løk, brokkoli og ost:) Så blir det vel en salat på siden. I morgen står røkt torsk med potet, gulrot ot eggesmør på menyen

Anonymkode: 7fff6...3a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.4.2020 den 8.26, AnonymBruker skrev:

Det samme har jeg! Tror mange frysere blir systematisk tømt og ryddet i disse dager. :ler: :tommelsmil: 

Så her blir det en rest hjortekjøttboller + 1 hjortekarbonade på deling (alt fra fryseren), snarkokt tyttebærsyltetøy av diverse tyttebærslanter (også fra fryseren), pluss viltsaus, brokkoli og mandelpoteter.

 

Anonymkode: ad006...80d

... Og samme her også. :fnise: Så i dag blir det grønnsakssuppe med medisterboller oppi, fant en pose med medisterfarse i fryseren. :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker svineknoke her nå, og det blir ertesuppe med kjøtt i dag. Jeg skal også ha i noen få gulrøtter og litt flere poteter i terninger. Må ha flatbrød til. Dette syns jeg er veldig god mat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Koker svineknoke her nå, og det blir ertesuppe med kjøtt i dag. Jeg skal også ha i noen få gulrøtter og litt flere poteter i terninger. Må ha flatbrød til. Dette syns jeg er veldig god mat. 

(( 😢 ))

Spis godt og lenge.    Nydelig mat, venn.     :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

(( 😢 ))

Spis godt og lenge.    Nydelig mat, venn.     :spise:

Takk! Blir nok til kvelds også. Og da har jeg kald øl til. Gleder meg, for øl er godt til rette maten. Kan ikke huske sist jeg drakk vin, kanskje ved juletider. Kan ikke drikke så mye pga smertestillende. Best å være forsiktig der!  Men unner meg en kald øl, når formen tillater det. Og sammen med ertesuppe er det utrolig godt. Fikk det til gårdsbryllup en gang 🙂 de hadde brygget øl selv da. Og det var noen prosenter i det, men godt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Takk! Blir nok til kvelds også. Og da har jeg kald øl til. Gleder meg, for øl er godt til rette maten. Kan ikke huske sist jeg drakk vin, kanskje ved juletider. Kan ikke drikke så mye pga smertestillende. Best å være forsiktig der!  Men unner meg en kald øl, når formen tillater det. Og sammen med ertesuppe er det utrolig godt. Fikk det til gårdsbryllup en gang 🙂 de hadde brygget øl selv da. Og det var noen prosenter i det, men godt! 

Høres bra ut.   😀

...og en liten akkiakk er også bra.    :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte kjøttpølser og makaroni med revet mozzarella og ketchup. Tar en gulrot på siden og appelsin til dessert for å få i meg noe fornuftig også🤪

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elvital skrev:

Stekte kjøttpølser og makaroni med revet mozzarella og ketchup. Tar en gulrot på siden og appelsin til dessert for å få i meg noe fornuftig også🤪

Alt det andre er og fornuftig.    :opplyser:     ...og godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...