Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

1 time siden, Brunhilde skrev:

Jeg gjorde det lettvint og stekte et par "go og mager" grillpølser. De var helt ok. 

De er gode. Kjøpte feil en gang, men ble positivt overrasket .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget potetpizza flere ganger med rå potetskiver. De skjæres tynt på mandolin og legges en stund i saltet vann først: https://smittenkitchen.com/2016/04/potato-pizza-even-better/ Veldig minimalistisk med kun olivenolje, rosmarin og havsalt.

Ellers ser jeg at Jamie Oliver har en annen variant der han koker poteter først, og bruker både ost og litt tomat: https://www.jamieoliver.com/recipes/bread-recipes/potatoes-mozzarella-rosemary-thyme-and-tomato-pizza-topping/

Anonymkode: ad006...80d

Takk.     😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmat"middag".

6 bløtkokte egg med salt og 3 skiver med kaviar, agurk og pepper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag grillet vi salmaburger, med varme burgerbrød, grillet hjertesalat og paprika. Guacamole og mangosalsa til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, FrankDrebin skrev:

Ja, måtte ha litt sitron til. ;) Tok et lite dryss med pepper også. :)

Kan forenkles med bruk av sitronpepper. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Kan forenkles med bruk av sitronpepper. :opplyser:

Sant nok, men jeg synes den ferske sitronen gir det lille ekstra, dog kan det hende at det er psykisk. xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulasj er noe jeg kunne tenkt meg idag. Har allerede kjøttet i fryseren, men har tenkt å vente til om ett par uker og be foreldrene mine på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Kan forenkles med bruk av sitronpepper. :opplyser:

Presset sitronsaft + kvernede pepperkorn kan på ingen måte erstatte sitronpepper. :nei: 

Sitronpepper er et industrielt blandingskrydder på linje med aromat, som feks inneholder natriumglutamat/MSG: https://matinfo.no/toro-krydderiet/sitronpepper-malt/07045516005937 

Friskpresset sitron gir skalldyr syre, og det skaper balanse mot den naturlige sødmen i reker, krabbe og blåskjell o.l. Det kan ikke fullt ut erstattes med noe annet, og i hvert fall ikke med sitronpepper, som kun inneholder 5% sitronsyre, i tørket form (?). At man liker sitronpepper bedre enn sitronsaft pluss pepper er selvsagt noe annet - det er en smakssak, og vi lever i et fritt land. :nigo:

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal det grilles! Sommerkoteletter, chorizopølser, potetsalat, maiskolber og fetaost!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg laget pølsegrateng med kjøttpølser, løk, sopp og makaroni. Smeltet ost på toppen :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marinert lammefilet, pommes og tzatziki 

Anonymkode: 88090...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir steinbitkarbonader og chiliburgere på grill i lettgrillede burgerbrød med salat, løkringer, tomatskiver, ost, krydder og burgerdressing inni.

Flott utelageogspisemat-vær i dag.   :spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble middagen bestemt mens vi gikk på butikken sultne. Det ble en dyr affære: grillet ytrefilet med kryddersmør, et par grillspyd fra kjøttdisken, salat av agurk, melon og fetaost (og muligens litt rødløk til meg) og en dæsj potetsalat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...