Gå til innhold

Motivasjon for parforhold

Steinar40

Anbefalte innlegg

Hva er det som motiverer deg til å ville gå inn i, eller være i, et parforhold?

Med andre ord, hvilke ulike (konkrete og abstrakte) faktorer spiller inn som gjør at du heller vil leve i et parforhold enn å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wild bird

Det som motiverer meg for å gå inn i et forhold, er forelskelse. Det som motiverer meg til å forbli i forholdet, er kjærlighet.

Også er alt så mye bedre når man deler det med en man er glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Det som motiverer meg for å gå inn i et forhold, er forelskelse. Det som motiverer meg til å forbli i forholdet, er kjærlighet.

Også er alt så mye bedre når man deler det med en man er glad i.

Signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig to faktorer. Det ene er å komme ut av ensomheten. Det andre er behovet for en kvinnekropp. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel egentlig to faktorer. Det ene er å komme ut av ensomheten. Det andre er behovet for en kvinnekropp. Så enkelt er det.

Enig.

Bare at jeg er jente og bytter ut kvinnekropp med mannskropp.

Jeg føler meg ensom som singel, og har et stort behov for sex. Som singel er det vanskelig å få innen trygge rammer. (ikke ONS eller pulevenner man får følelser for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som motiverer deg til å ville gå inn i, eller være i, et parforhold?

Med andre ord, hvilke ulike (konkrete og abstrakte) faktorer spiller inn som gjør at du heller vil leve i et parforhold enn å være singel.

Jeg motiveres av kjærlighet og tilgangen på sex - samt av tryggheten det gir å være i et forhold, dernest motiveres jeg av praktiske og økonomiske følger av å være to.

Med andre ord liker jeg å føle meg elsket og å elske igjen - å ha en mulighet til å gi av meg selv, samtale med, vise omsorg for en annen og jeg liker å ha tilgang på så mye sex jeg vil ha - også liker jeg tryggheten de to foregående tingene gir meg mentalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg motiveres av kjærlighet og tilgangen på sex - samt av tryggheten det gir å være i et forhold, dernest motiveres jeg av praktiske og økonomiske følger av å være to.

Med andre ord liker jeg å føle meg elsket og å elske igjen - å ha en mulighet til å gi av meg selv, samtale med, vise omsorg for en annen og jeg liker å ha tilgang på så mye sex jeg vil ha - også liker jeg tryggheten de to foregående tingene gir meg mentalt.

Apropos det å motiveres av praktiske og økonomiske følger av å være to, så tror jeg dette er viktigere motiverende faktorer i sammenhengen enn vi liker å innrømme.

Når man har det helt greit nok økonomisk (og fort kan få dårligere økonomi i par), og klarer alle praktiske oppgaver selv, så forsvinner faktisk en del av motivasjonen føler jeg.

Mulig det bare er meg, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har det helt greit nok økonomisk (og fort kan få dårligere økonomi i par), og klarer alle praktiske oppgaver selv, så forsvinner faktisk en del av motivasjonen føler jeg.

Men man får da stort sett alltid økonomiske fordeler av å være to? Jeg mener, det sier seg da selv? En bolig, med én strømregning, forsikringer, matutgifter, osv.

For meg er dessuten motivasjonen for å være i forhold helt uavhengig av sånne faktorer; for meg handler det om følelser, forelskelse, et ønske om å dele livet med noen, osv. De praktiske fordelene (evt. ulempene) kommer i annen rekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Men man får da stort sett alltid økonomiske fordeler av å være to? Jeg mener, det sier seg da selv? En bolig, med én strømregning, forsikringer, matutgifter, osv.

For meg er dessuten motivasjonen for å være i forhold helt uavhengig av sånne faktorer; for meg handler det om følelser, forelskelse, et ønske om å dele livet med noen, osv. De praktiske fordelene (evt. ulempene) kommer i annen rekke. :)

Enig med deg!

Og jeg er heller alene enn i et dårlig forhold, kun basert på praktiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er kravstore og dyre i drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg!

Og jeg er heller alene enn i et dårlig forhold, kun basert på praktiske ting.

Greit nok, du/dere mener dette. Men hva tror du/dere om folk flest og hva de mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Det er tydelig at det er spesifikt sånne damer du går for, men generelt sett, så nei.

Jeg sier ikke at alle damer er spesielt kravstore eller dyre i drift.

Jeg mener bare at mange damer er generelt sett mer kravstore og dyrere i drift enn meg, fordi jeg er ingen materialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier ikke at alle damer er spesielt kravstore eller dyre i drift.

Jeg mener bare at mange damer er generelt sett mer kravstore og dyrere i drift enn meg, fordi jeg er ingen materialist.

Jeg vil da tro at materialisme er forholdsvis likt fordelt blant kvinner og menn? Og når jeg tenker meg om, så er muligens menn gjerne litt dyrere i drift enn kvinner? I hvertfall er menn gjerne mer opptatt av biler, motorsykler, flatskjerm-TV'er og lignende, enn det kvinner er. (Jeg mener ikke å gjøre om dette til en konkurranse om hvem som er "verst" av menn og kvinner, altså - men dette var nå engang mine tanker når du begynte å snakke om at kvinner er dyre i drift.)

Uansett - poenget mitt står fast: Det er mye mer økonomisk lønnsomt å være to enn å være én. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som mottiverer meg er at jeg har bøtter med kjærlighet jeg ønsker å ødsle på noen.

Jeg ønsker også å ha en jeg kan regne med, som er der og som jeg kan falle til ro med og bli elsket av.

Økonomisk så har jeg det helt utmerket alene, sosialt også, og sex blir ofte litt uviktig for meg når jeg er singel, så motivasjonen er ikke der.

Men å ha en å dele gode og dårlig dager med over år, det hadde vært fint! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Greit nok, du/dere mener dette. Men hva tror du/dere om folk flest og hva de mener?

Jeg tror (og dette er da bare noe jeg tror) at kvinner heller er single enn å leve i et dårlig forhold. Fordi vi er mer følelsesstyrt enn menn, og lider mer under å ikke ha det godt med en partner.

Menn synes å være fornøyd med mindre. Så lenge alt virker ok på hjemmebane, er de fornøyd. Og de ser gjerne mer praktisk på et parforhold enn kvinner, fordi de er mer logisk styrt enn kvinner.

Og ja, jeg vet dette er grove generaliseringer, og at det er individuelle forskjeller ute og går.

Jeg bor f.eks med en mann som er unntaket fra min egen generalisering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivst bedre i forhold fordi jeg elsker å:

• - kose
  • - se film sammen mens man holder rundt hverandre i sofaen(gjerne mens man spiser chips & snop)
  • - ta henne med på en fin restaurant å spise god mat
  • - danse med henne når vi er ute på byen
  • - gå tur med
  • - oppleve ting sammen
  • - ha noen å forgude
  • - ha noen å bruke energi & penger på for å glede
  • - ha MYE deilig sex med
  • - få gjødslet egoet mitt (å bli satt pris på tilbake)
  • - stå opp om morgenen å glo på henne & vite at jeg er en heldig dækel
  • - ha en deilig kropp å massere
  • - kan dikte opp mange flere ting, men nøyer meg med å si OSV.

Kosing, klåing, kyssing, tafsing & sex med den man forguder er digg!

Endret av Rights
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...