Gå til innhold

Har dere det norske flagg på juletreet?


Gjest Opus

  

162 stemmer

  1. 1. Har dere det norske flagg på juletreet?

    • Ja
      64
    • Nei
      98


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg forstår meg ikke på de som har norske flagg på juletreet. For det første så har vi juletre for å feire julen, ikke Norge. For det andre ser det virkelig ikke fint ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har norske flagg ja :) Jeg er halvt norsk og halvt fra et annet land, så vi har begge flaggene på treet. Tradisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det da jeg var mindre - men etterhvert som jeg vokste opp ble det mitt ansvar å pynte juletreet, og da ble ikke flaggene hengt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Jeg er ikke vokst opp med flagg på treet og synes heller ikke det er videre pent, så nei.

Mannen, som er vokst opp med flagg på treet, syntes også det var helt greit at det ble droppet hos oss.

Jeg har vært på besøk hos (helt norske) folk som har hatt israelske flagg på juletreet -da får jeg litt fnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det, og jeg har faktisk aldri tenkt over om det er pent eller ikke. Det er tradisjon, og sånn treet "skal" se ut hjemme hos foreldrene mine, rett og slett. :)

Jeg har en tante som hverken har glitter eller flagg på treet, og må ærlig innrømme at jeg synes det ser litt uvant og "rart" ut. Hennes valg, så klart, men jeg hadde savnet det.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg elsker flagget vårt, og jeg synes det er helt nydelig. Men på juletreet ser det rett og slett billig og heslig ut! Nei, takke meg til norskeflagget i flaggstanga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, absolutt ikke! Flagg på juletreet er rett og slett stygt...det samme er forøvrig det meste av hjemmelaget pynt, men om man har barn ser man kanskje litt annerledes på sånt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Jeg liker at juletreet ser koselig og gammeldags ut, ikke sånn lekkert utstillingsjuletre som står i butikkene :) Vi har hjemmelaget pynt og gamle kuler som er utrolig kosleig å ta fram hver jul. Det henger mange gode minner på treet vårt sammen med norske flagg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreldrene mine hadde det. Jeg har det ikke. Tenker at kanskje generasjonen som opplevde krigen har det/hadde det. Nettopp på grunn av invasjonen. Kan det høres rimelig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hva i all verden har flagget med julen å gjøre?!

Grunnen til at man begynte med å pynte treet med det norske flagget er blant annet fordi Norge ble en selvstendig nasjon på samme tid som tradisjonen med juletre i stua ble innført :)

.. har jeg hørt!

Endret av lykkeknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har det. Jeg krangla meg blå, men flaggene måtte opp fikk jeg beskjed om.

Jaja. :sjenert:

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hva i all verden har flagget med julen å gjøre?!

Hahahaha!

Kan man ikke like gjerne spørre seg hva treet har med julen å gjøre? Glitter? Julekuler? Nisser?Pakker... Foruten da at det er tradisjon.

Siterer: "Juletreet ble tradisjon samtidig med at Norge ble en selvstendig nasjon. Kanskje var det kjekt å se nasjonens symbol på treet. I dag hender det at man ser juletrær med lenker med mange nasjonalflagg i. Da kan flaggene minne om å vise omtanke for alle mennesker".

Tja, kanskje det... Synes i alle fall det er penere med flagg enn med glitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...