Gå til innhold

Mitt dyr er bedre enn ditt


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Å være glad i dyr mener jeg innebærer å respektere dyrenes naturlige adferd og instinkter.

Selvfølgelig er det ikke det kjekkeste når katten kommer inn med en spill levende mus med en avrevet fot, men katten gjør det den er født til å gjøre og fortjener iallefall ikke straff for det. Jeg pleier å forkorte lidelsen med et dødsstøt i hodet med en hammer (har ikke tall på hvor mange smådyr jeg har drept), men det er fordi jeg er et menneske og fordi det ikke er naturlig for meg å være vitne til overdreven seigpining.

Ellers skyldes dessverre mye av hatet/redselen for enkelte dyreraser, eierne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som er stikk motsatt. Hun snakker ned om katten min nettopp fordi han er en rasekatt :fnise: "Lider ikke han av innavl og andre sykdommer? 8000? Er du helt syk, eller? Hvorfor drar du ikke til dyrebeskyttelsen og får deg en nesten gratis?"

Jeg tror egentlig hun bare er en smule sjalu... Hun ser jo på pusen min med stjerner i øynene hver gang hun besøker meg.

Folk reagerer veldig på at jeg har betalt en del for katten min, men det at folk bruker over 20 tusen på en jappete minihund reagerer de ikke på? Hva er greia med det? Er virkelig katter verdt så lite i dagens samfunn at man blir sett på som gal bare man bruker en del tusen på en rasekatt? :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig katter verdt så lite i dagens samfunn at man blir sett på som gal bare man bruker en del tusen på en rasekatt? :glare:

Jepp. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, støter stadig på slike holdninger, mye fra mannen min sin familie. Jeg hadde verdens hærligste hund, sønnen min har en annen hund, som jeg ikke er like begeistert for, men det gjør jo ikke noe, han er ikke min hund, (altså han er praktfull, han er bare ikke min) Så døde MIN hund, og da kom svogeren min og kunne ikke skjønne hvorfor i alle verden jeg ville kjøpe meg en nye hund, jeg kunne jo bare at hunden til sønnen min?!

eh, hallo ? fordi den er opptatt kanskje?!?

Samme mann mente at moren hans kunne bytte katten sin med katten han hadde gitt til barna sine, det kom ikke så godt over ens medkatten som ungene hadde fått, men den katten moren hans hadde passet perfekt i hans øyne, så da kunne de kunne de jo kanskje bytte? Det dreide jo bare om en katt? ;-O

Og jeg opplever masse av det i ridemiljø, jeg har travhester, av valg, ikke bare fordi de er billigere, men ingenting gjor meg større følelse av mestering og av å ha oppnådd noe når jeg får en travhest til å gjøre noe. Men der blir jeg også utsatt for uttalelser som at hvis jeg ønsker å komme langt innen distanse ridnding må jeg bytte ut Leiv Vidar med en araber, og Trygv Travhest nå byttes ut med type stor dressurhest... Men vi skal vise dem vi!

edit: var visst beldig trøtt da jeg skrev, det var sykt mye skrivefeil, beklager...

Endret av Miss Puddel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk reagerer veldig på at jeg har betalt en del for katten min, men det at folk bruker over 20 tusen på en jappete minihund reagerer de ikke på? Hva er greia med det? Er virkelig katter verdt så lite i dagens samfunn at man blir sett på som gal bare man bruker en del tusen på en rasekatt? :glare:

Folk reagerer på de rareste ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...