Jump to content
Sign in to follow this  
Em@lie

Bilulykker i forb. med russefeiring

Recommended Posts

Det er skjedd en ufattelig tragedie i dag igjen.

Vi vet det, hvert år skal en russ være innblandet/drept i forb. med bilkjøring.

Tenker på de pårørende, de skadde og skolekamerater. Fire mennesker borte på en gang.

Det er dette som er minuset med russefeiring. Det gjentar seg hvert eneste år. dette var ikke siste ulykke for i år, desverre.

Fortsetter under...

ElleVille

Det er forferdelig.

Leste deler av diktet til en av de omkomnes bror.

Jeg kjenner flere av de som nå er på russetreff i Stavanger, og jeg er litt redd.

Uten å bli hysterisk, så er det ikke rart slikt skjer. Men, slik er det, og det er litt ille at det ikke kan gjøres noe med.

icon_frown.gif12

Yatzy

Nå gikk jo politiet ut og sa at det er ikke flere ulykker med russen enn med andre. Egentlig så tror jeg en generell skjerping av bilistene vil ha en bedre effekt enn å legge skylden på enkelte grupper.

ElleVille

Det er likevel ikke til å komme utenom at russ = fyll, unge gutter = rask, usikker kjøring, og ikke minst at fyll + rask, usikker kjøring = trøbbel.12

Guest Anonymous

Det er ikke "russen " sin skyld, men de er ferske sjåfører, ikke vant med å kjøre mange i en bil, og ikke minst nattkjøring etter en lang dag.

Vi vet fra før at det er unge menn, mellom 18-25 år som er mest utsatt i trfikken.

Like tragisk er det hver gang det skjer.

Yatzy

Klart det er tragisk, uansett! Jeg har da aldri ment noe annet. Og skjønner også at det er fordi de er unge og uerfarne at dette skjer. Forferdelig trist for alle parter. icon_frown.gif

Annonse