Gå til innhold

- Banket opp mobberne, ble frikjent


Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt 26åringen. Klart han blir lut lei av å se slik oppførsel og se broren sin bli utsatt for mobbing uten at noe blir gjort! Jeg synes ikke at mobbere skal forvente noe annet, jeg vet at barneskoleelever + vet bedre enn som så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg kjenner har en lillesøster som blir mobbet av noen småjenter og smågutter. De kule, tror jeg det heter.

Hun har kommet til oss flere ganger og fortalt hvor grusomt det er, og hun forteller mer til broren sin og oss enn til sine egne foreldre om dette. Hun sier ofte at hun ikke vil på skolen, og det hender at hun ringer han på mobilen etter skoletid og gråter, fordi hun ikke tørr å gå hjem fordi mobberne enda er på skolen. Av og til pleier de å stå utenfor skolegården og vente på henne!

Det er rett og slett helt forkastelig at hun skal måtte gå igjennom alt dette, uten at noe blir gjort. Så vidt jeg vet har det vært flere saker om denne mobbingen, men ingenting ser ut til å hjelpe. Så ja, hva gjør en? Som storebror eller storesøster i slike saker? Skal en virkelig se at sin egen lillesøster eller lillebror går til skolen syv dager i uka trist og lei seg?

Jeg har bare storesøstre, men har tanteunger! Tenker meg grøss å gru på hvordan det hadde vært hvis de skulle gå slik på skolen hver dag!

Boikott disse jÆvl* drittungene! Sett de på en mobbe-skole hvor de kan plage hverandre, og få oppfølging fra mennesker med kunnskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Bra at dommeren hadde såpass vett! Jeg hadde glatt banka de selv, om jeg hadde barn som ble mobbet. Er for mange drittsekker der ute som fortjener deng. Selv om det er barn det er snakk om er det ingen unnskyldning for å mobbe på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er prinsipielt imot vold og selvjustis, men jeg er likevel glad for at denne storebroren ble frikjent og jeg skjønner at han gjorde som han gjorde. Noen ganger er det forskjell på teori og praksis og fornuft og følelser. Jeg vil si at hvis noen skal straffes i denne saken, er det apparatet rundt som unnlot å gjøre noe. Kanskje man kan si at storebroren handlet i en slags psykisk nødverge på vegne av lillebror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dommeren hadde såpass vett! Jeg hadde glatt banka de selv, om jeg hadde barn som ble mobbet. Er for mange drittsekker der ute som fortjener deng. Selv om det er barn det er snakk om er det ingen unnskyldning for å mobbe på denne måten.

Signerer.

Jeg er ikke tilhenger av å ta loven i egne hender, generelt sett, men når ingen tar tak i det, til tross for at man melder fra om situasjonen, kan man ganske enkelt ikke gjøre annet enn å enten la mobberen holde på, eller sette en stopper for det selv. Enkelte personer forstår bare "gatens språk", denne mobberen er tydeligvis en av dem, og da var det ikke annet å gjøre. Jeg forstår storebroren veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...