Gå til innhold

Flexus månedskort ungdom/honnør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått honnør-månedskort. Kosta 400 kr, og det står på Min Side på ruter.no at det gjelder for "Oslo og Akershus". Er det virkelig så sykt billig med honnør-/ungdomsrabatten?

Og om man skal med tog til et sted utenfor Akershus, må man bestille billett fra startstedet da, eller kan man kjøre gratis helt til Akershusgrensa og heller bestille billett videre derifra? I så fall kan man jo fort spare noen hundrelapper på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungdomsbillett/honnør er et månedskort som du kan bruker i hele Oslo og Akershus. Ja, det er billig og det var supert da jeg var 17-18, bodde nesten i Moss og var nødt til å reise fram og tilbake til Lillestrøm flere helger. Det kunne nok blitt dyrt med enkeltbillett.

Om du kan bruke kortet til fylkesgrensa tror jeg kanskje kommer an på toget, du kan i alle fall bruke det til grensa om du reiser med lokaltogene (eks. til Spikkestad eller Moss, som er jo er utenfor Akershus).

Endret av PecanPie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte NSB nå og spurte, og joda, det skal gjelde for alle tog innenfor Akershus. Skal man på reise utenfor kan man bestille billett fra siste stopp innenfor Akershus og så utover til destinasjonsstedet. Sparer jo fort noen hundrelapper på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...