Gelica Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 (endret) Jeg har en elipsemaskin og 10 kg jeg vil ha av helst til desember..... Reiser til Spania i begynnelsen av desember og har det som en motivasjon. Jeg ønsker også å få strammet opp kroppen og helst miste en del cm. (det å miste cm er viktigere enn å gå ned i vekt) Kan dette la seg gjøre om jeg skjerper meg når det gjelder mat å trener på elipsemaskinen? Hvor mange dager i uken bør jeg trene? Hvor lenge? Hvilken intensitet? -Lenge og ikke så intenst (gå i raskt tempo f.eks) -Kortere og mer intenst (gå raskt å "løpe" om hverandre) Jeg håper noen som har erfaring med elipsemaskin kan gi meg noen gode råd her. Takker så mye den/de som kan ta seg litt tid å hjelpe meg med noen svar på dette. Endret 15. september 2010 av Gelica
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 ... Ingen kan si hvor langt, hvor mye eller hva du må gjøre for å gå inn 5 cm på magan, 7 cm på ræva. Her er det bare å sette igang. Jeg kjører selv ellipse på min maskin 5 ganger i uken. 3 ganger har jeg "langkjøring" der jeg kjører akseptabelt nivå og kan holde ut 1 time, de andre 2 peiser jeg på i 20 minutter og er helt skakkjørt når jeg går av maskina. Men så tenker ikke jeg på å stramme opp,kun for å bedre formen. Alt i alt så er det kostholdet som er viktig, hjelper ikke trene hvis du spiser 1 pose chips og en sjokolade per dag.
Gelica Skrevet 18. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2010 ... Ingen kan si hvor langt, hvor mye eller hva du må gjøre for å gå inn 5 cm på magan, 7 cm på ræva. Her er det bare å sette igang. Jeg kjører selv ellipse på min maskin 5 ganger i uken. 3 ganger har jeg "langkjøring" der jeg kjører akseptabelt nivå og kan holde ut 1 time, de andre 2 peiser jeg på i 20 minutter og er helt skakkjørt når jeg går av maskina. Men så tenker ikke jeg på å stramme opp,kun for å bedre formen. Alt i alt så er det kostholdet som er viktig, hjelper ikke trene hvis du spiser 1 pose chips og en sjokolade per dag. Tusen takk for bra svar hehe:-) Ja, da er det bare å kjøre på og når det gjelder kostholdet prøver jeg å spise sunt og variert. Lurer litt på om det er "langkjøring" som du kalder det eller når man tar ut det man har på 20 minutter som virker best når det gjelder fettforbrenning. Når du tar "langkjøring" hvilket tempo har du da? Andre som har innspill eller ideer?
Lykkelitenen Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 når du tar langkjøring skal du ha et tempo som du klarer å holde så lenge som du planlegger å trene. Mange kjører seg for hardt i langkjøring, det er bedre å holde litt igjen i begynnellsen og se ann hva du klarer... Selv lå jeg med snitt på 11 på elipsemaskinen på mitt senter før, da holdt jeg ut i 45 minutter (ikke inkludert oppvarming og nedtrapping...)..
tineline Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Intervall er også bra for formen (aner ikke hva det gjør for fett). Varm opp, og kjør så evt alt du orker i ett minutt, så rolig i ett minutt. Hvis dette er enkelt, kjør halvt minutts rolig i stedet. Etterhvert øker du intervallet, men du skal jobbe HARDT! Ta f.eks 5 intervaller, så en litt lengre rolig periode (5 min), og så en ny runde på 5. Når det blir for enkelt øker du tiden for hvert intervall.
Gelica Skrevet 27. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2010 Har nå også kjøpt strikker som jeg tenker å trene litt styrke med, spesiellt grevinnehenget.... Tar gjerne imot flere tips og råd vedrørende trening med stikk og på elipsemaskin.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 les bøkene te trim kari. mye nyttige tips. å folk kan få inn flere cm rundt magen på en måned med å trene styrke 2 ganger i uka. å sunn mat ved sida av. å litt flere småmåltider til dagen. men hjelper veldig mye å tren elipsemaskin også, men det gir ikke like raskt tyngre muskler som igjne gjøt at du forbrenn mer til mer muskler til mer øke forbrenninga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå