Gå til innhold

For dere som lager hjemmelaget julekalender til kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt. Hva gir dere i gavene? pris osv?

jeg gir flaxlodd, egenlaget gavekort med massasje, en skattejakt(finne forskjellige gaver i huset f.eks. en pizza i fryseren, julebrus bak tvn osv), godteri, øl, sexy stringtruse.

jeg bruker rundt 3-400kr på gaver i julekalenderen hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse gode tips her!

Hvordan lager dere forresten selve kalenderen? Samler i en boks, henger fra en tråd i taket, gi meg litt inspirasjon!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og samboer skal gi julekalender for første gang i år :)

jeg gir flaxlodd, øl, snacks han liker, hårvoks, sokker, boxer, gavekort fra meg (massasje, fotpleie, middag), magasiner, champagne o.l.. Blir vel på 2000 - 3000kr...

itillegg har jeg skrevet ett dikt om kjærlighet og hvor mye jeg elsker ham i hver pakke :)

Vi legger bare alle pakkene under juletreet, så finner vi dagens pakke. Han har grønne hjerter med nr på, mens jeg har røde :)

Endret av mp84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger bare alle pakkene under juletreet, så finner vi dagens pakke. Han har grønne hjerter med nr på, mens jeg har røde :)

En skikkelig digresjon: har dere juletre hele desember? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ser det er flere her inne som skriver at samla verdi på julekalenderen ender på 1000,2000,3000kr.. Her i huset så er den samla verdien sikkert ikke mer enn 300kr..

Hadde aldri hatt råd til å lage så dyr kalender + julegaver! :forvirret:

Men for all del.. har man råd til det, så hvorfor ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg kjøper smågodt ol han liker, flakslodd, hjemmelagde gavekort og en større ting til lillejulaften og julaften.

litt forskjellig hvordan jen har gjort det men feks poser på en snor i vinduet, eller alle gavene i en nissesekk :) altid like kos.

bruker vel ikke mer enn 500 tenker jeg, kommer litt ann på hva jeg kjoper til julemorgen, kan ofte bli litt mere da meg julemagasiner ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Galithralia

I fjor ble det en relativt grei kalender. Hadde og eksamenspakker, siden vi begge hadde eksamner ute i desember, ellers gikk det i lapper hvor det enten stod et tall (pakke nr.) eller eks; Du får en middag i gave i dag, eller 20 minutters spilletid på xbox med meg, etc. Det ble veldig koselig. Så satser på at det går i år og, men ser mange gode ideer her :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Til nå har jeg bare barberkrem :/ Trenger sårt råd, men vi er ikke så romantiske av oss. Kanskje krydder og sånt hadde vært noe, vi lager mye mat sammen. Synes det er veldig vanskelig å avgjøre om noe vil bli suksess eller fadese. Men det er vel tanken som teller, så jeg satser på at han blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ser det er flere her inne som skriver at samla verdi på julekalenderen ender på 1000,2000,3000kr.. Her i huset så er den samla verdien sikkert ikke mer enn 300kr..

Hadde aldri hatt råd til å lage så dyr kalender + julegaver! :forvirret:

Men for all del.. har man råd til det, så hvorfor ikke :)

Men fortell oss hva du kjøper da, hvis du ikke bruker mer enn 12.50 per gave? Kommer ikke på noe annet enn godteri, jeg. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han liker nøtter så kan en pakke inn nøtteknekker en dag og nøtter en annen dag.

En god pose kaffi

Tannkrem

dusjsåpe

Q-tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortell oss hva du kjøper da, hvis du ikke bruker mer enn 12.50 per gave? Kommer ikke på noe annet enn godteri, jeg. :klø:

*Et lite "hefte" jeg har laget med forskjellige tjenester han kan innkassere hos meg.

*Litt godis selvfølgelig.. kommer man ikke utenom ;)

*Koselige lapper.

*Et par strikka-ladda (ullsokker,men uten "halsen") av garn jeg allerede hadde i hus.

*Har printet ut et kart på skolen over verden som jeg skal sette røde klistremerker på hvor han allerede har vært.

*Noen flaxlodd

Ja.. det er vel sånne ting det blir iår.. :)

Endret av Nika_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen sier vel sitt. Hva gir dere i gavene? pris osv?

Jeg skal kjøpe fire fyrstikkesker og lime de sammen og ta et rødt papir rundt og pynte esken. Så skal jeg sette på noen stålgreier som man kan bruke som håndtak. Så skriver jeg tall på alle lukene og legger noen småting inne i hver eske som f.eks. sjokolade, kinobilletter, gavekort osv.

Slik som denne: http://3.bp.blogspot.com/_rBTnw1zcXxw/SyFltmxpfEI/AAAAAAAAAXQ/bBhN5GdZPMs/s320/IMG_5653.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe fire fyrstikkesker og lime de sammen og ta et rødt papir rundt og pynte esken. Så skal jeg sette på noen stålgreier som man kan bruke som håndtak. Så skriver jeg tall på alle lukene og legger noen småting inne i hver eske som f.eks. sjokolade, kinobilletter, gavekort osv.

Slik som denne: http://3.bp.blogspot.com/_rBTnw1zcXxw/SyFltmxpfEI/AAAAAAAAAXQ/bBhN5GdZPMs/s320/IMG_5653.JPG

Den så fin ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse gode tips her!

Hvordan lager dere forresten selve kalenderen? Samler i en boks, henger fra en tråd i taket, gi meg litt inspirasjon!:)

Jeg kommer til å gi han en lapp om morgenen med en rebus eller gåte som forteller hvor jeg har gjemt gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på at jeg tenker å lage sånn krus med bilde av meg selv til han:p

Det finnes jo også mange andre ting du også kan ha foto/egen tekst på, jeg tenker på å lage nøkkelring, kortholder(med gravering) kansje musematte? Trenger ikke bare være bilde av meg da, men gjerne sammen og på nøkkelringen tenkte jeg å skrive noen fine ord på :)

Synes det var en god ide jeg til kalendergave:)

God ide med nøkkelring redstar.. Hvor går man for å gravere inn fine ord på nøkkelringen..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt: slips og sokker m/Simpson-motiv foreløpig.. Så skal jeg kjøpe flaxlodd, marsipangris og noen større ting som barbervann og vekkerklokke.. Jeg tenkte å kjøpe sånne hjerteforma post-it lapper med rebus om hvor han finner de større pakkene som ikke egner seg til å henge på kalenderen.

Jeg koser meg veldig med planleggingen!!! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange gode ideer her da. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det med pakkene til kalenderen. Men blir nok å pakke de inn og skrive nr på og legge de i vindukarmen hans eller noe sånt. Blir ikke de mest fancy greiene her. Litt vanskelig med skattejakt og sånt siden vi ikke bor sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig kjekke tråd :)

har aldri gjort dette før, men tenkte å gjøre dette i år.

må han vite det? jeg tenkte å overraske ham :lur:

gleder meg som en unge :popcorn:

Endret av Meruidi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...