Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Fantastisk koselig helg med tur rundt om på stedet vi bor. Har kost oss med god mat og mye mye skravling. Det var nesten vemodig da svigerinna mi måtte dra. Det får meg virkelig til å kjenne at det er på tide å flytte nærmere familien igjen. Forhåpentlig skjer det til neste sommer! :hoppe:

Har begynt på innsatsen denne PP. Jeg veksler mellom optimisme og pessimisme, for å si det sånn. Enkelte dager virker det som om alle andre enn meg blir gravide. Får stadig høre om den ene og den andre som er gravid. Da blir jeg først veldig glad på deres vegne, med en liten ettersmak av "Hvorfor er ikke det meg?" :tristbla:

I dag er dagen for "nå skal det virkelig klaffe!" :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke blir noen spire denne gangen, så vet ikke jeg altså. Har alle mulige EL-symptomer denne måneden. Utrolig såre bryster, murring i magen og sånne andre mer eller mindre ekle detaljer. Det må jo bety at jeg er superfruktbar! :gjeiper: Mannen mener vi må prøve hver dag denne uka, og det er jo greit for meg det! Satser på at det gjør susen. :sengekos:

Hmm. Utrolig hva man forteller når man er anonym. :sjokkert:

Ligger dere med beina høyt og sånt? Gjør ikke det jeg. Kan ikke skjønne at det skal gjøre så mye fra eller til. Vet ei venninne av meg gjorde det, og de fikk klaff på PP2... Men det er jo så mange faktorer som spiller inn på dette.

I går snakket vi om hva vi skal gjøre hvis det ikke fungerer for oss dette. Må si jeg er veldig i tvil. Alternativene virker så strevsomme. Vet ikke om jeg klarer å gå gjennom alt det som må til med prøverør, eller adopsjon. På en måte synes jeg adopsjon er utrolig bra alternativ, fordi man hjelper et barn som allerede er født og trenger foreldre. Men kanskje man savner å få egne barn? Prøverør synes jeg bare virker utrolig slitsomt... Huff... Tror det er utrolig mange sterke mennesker der ute som velger disse alternativene. All honnør til dem! :enig: (smileysen er både enig, og bukker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nabo! :hallo:

PP4 Håper dere ikke gir opp nå! Vet det er lett å bli utolmodig.. er det igrunn selv om ikke ting skjer med en gang. Utenom akuratt dette da, for det forventet jeg skal ta litt tid!

Ønsker dere lykke til, håper symtomene betyr at noe stort er på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg faktisk på om EL er unnagjort for denne gang. Fortsatt litt ømme bryster, men ingen murring i magen i dag, som jeg har hatt de siste tre dagene. Hmmm... Tror jeg skal lure mannen til sengs i dag for å være på den sikre siden. :sengekos:

Og så er det bare å vente. Jeg hater å vente. :filer: Skulle ønske jeg kunne få vite om det hadde skjedd noe med en gang. Det er egentlig det verste med det her synes jeg. I tillegg er vi som sagt ikke helt sikre på om vi legger det på is hvis det ikke fungerer denne måneden. Det hadde passet så perfekt om det klaffet denne gangen..

Dagene går ellers i jobb jobb jobb. Det er mye endringer hos oss nå, så det er mye travle dager. Litt frustrerende når enkelte dager bare føles kaotiske og det er korte varsler på alt som skal gjøres. Det er skikkelig øvelse i prioritering da. Så får jeg bare håpe at jeg prioriterer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger dere. Koselig med hilsener i boka. :) Håper vi er flere som får gode nyheter i løpet av de neste ukene. :jepp:

Mannen er overbevist om at det klaffet denne gangen. Jeg prøver å dempe forventningene hans litt, men det er vel egentlig ikke mulig å unngå at vi begge blir skuffa om TR kommer ruslende i begynnelsen av oktober. :sjenert:

Jeg driver og tenker på å søke ny jobb nå. Har vært så utrolig sliten og lei av den jobben jeg har nå. Det er i perioder altfor travelt, og det er bestandig mye det ikke er kontroll på som gjør at jeg får en del stress. Jeg er vel ikke flink nok til å legge det fra meg, for jeg blir veldig sliten og stressa når det er sånn.

I hvertfall. Nå har det kommet en utlysning på en annen interessant jobb, så jeg skal nok søke på den. Den jobben er ganske langt fra det jeg er utdannet som, men det er et visst håp for at jeg kan få den. Fordelen med å bo på små plasser, der det ikke er så mye rift om jobbene. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kjøpt hudpleieprodukter til over 1000 kroner! :sjokkert: Har fått hudpleieeksperten her på KG til å lage et program til meg, så får vi håpe det gjør nytten! Begynner å bli bra lei av hud som klør og svir og bare gir meg en masse kviser. Hvis ikke det her fungerer, så vet jeg jammen ikke hva jeg gjør. Da får det vel bare være sånn... :frown:

Skal fra nå av være supereffektiv på jobb, sånn at jeg kan ta tidlig helg. :tommelsmil:

God helg til dere! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver om om dagen. Vi er visst veldig på samme sted akkurat nå, vi. Også her er det utrolig hektiske dager på jobben, heldigvis varer det stressende prosjektet mitt i bare i en uke til, så roer det seg litt. På en måte er det kjekt også, for da går timene så fort og jeg tenker minimalt på om det skjer noe i kroppen.

Jeg skulle også gjerne ha fått klarere beskjed, det er så kjedelig å vente! Er midt i mellom EL og TR akkurat nå, for seint til å :sengekos: noe mer i forhold til EL, men for tidlig til å ta en test. Urk... :sjenert: Vi må vel bare smøre oss med tålmodighetskremen, jeg har heldigvis litt igjen på tuben som jeg nesten brukte opp mens jeg ventet på bryllup... ;)

Lurer på om det er kontrollgenene våre som gjør at vi så gjerne vil vite med en gang? Vår generasjon med kvinner er vant til å få ting som vi vil, vi bestemmer selv og tar grep om våre egne liv. Og her kommer det plutselig noe som vi ikke får gjort så mye med, og heller ikke kan kontrollere. Da blir vi litt frustrerte!

Håper det lykkes for dere denne perioden, det hadde vært så supert!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger, Virrevapp og Me!

Hehe, du har nok rett i at vi liker å ha kontrollen, Dalmore. Jeg kan fint vente sånn generelt, men i dette tilfellet ANER jeg jo ikke hvor lenge ventetida blir! Det er ganske så frustrerende iblant. :forvirret:

Godt å høre at vi er flere i samme båt akkurat nå. På flere måter. Jeg er også mellom EL og TR nå. Ganske nøyaktig midt i mellom også. Har dessverre ikke store troa denne måneden heller, så egentlig synes jeg TR bare kan komme, så er jeg liksom ferdig med det. :frown:

Nå er søknad på ny jobb skrevet, så sender inn i dag. Søknadsfrist er på fredag, så jeg håper jeg får noe svar om ikke så lenge. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter utålmodig på torsdag, da jeg har bestemt at jeg skal ta en test. :filer: Hvordan få disse dagene til å gå litt fortere... Ingen symptomer å spore, (bortsett fra ømme bryster, som ikke er så uvanlig for meg egentlig) men vi har jo vært veldig flinke denne måneden. :sengekos::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med IKM snart :popcorn: Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om ventetiden og at man ikke vet når det blir klaff, det er ikke så enkelt alltid :sjenert: Håper dere får positiv test denne PP :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk... Den der kontrollstreken er latterlig sterk når den står der helt alene. :tristbla: Det irriterende er at jeg ikke fikk skikkelig morgenurin, for jeg var oppe i natt og tissa. Dermed fikk jeg ikke spart tre timer engang. Så nå kommer jeg likevel til å gå og gruble fram til jeg får mens om en fire-fem dager. :frustrert:

I morra er det GU, derfor test i dag. Håper han kan se om alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom to dager før jeg ventet den, så det var kort ventetid. :sjenert: Fortsatt grådig skuffa, men prøver å se det fra den positive siden. Skal på lang reise i begynnelsen av neste måned, så det er jo greit å ikke måtte tenke på det. Nå legger vi prosjektet på is noen måneder, og egentlig kjenner jeg at det er greit.. Få en pause fra håpe-vente-skuffelse-opplegget som jeg har drevet meg selv til de siste månedene. Så da blir det Prøving runde 2 i april tenker jeg. I mellomtida skal jeg drikke masse vin og vurdere å skaffe meg katt. :fnise:

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pause kan jo være fint det, nå vet du jo litt mer om hva du går til! Velkommen tilbake som prøver seinere, da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hm... Det er nesten litt flaut å si det, men vi har gitt opp denne prøvepausen. Fant vel ut at det er bare tull å utsette det nå som vi har så lyst til å utvide den lille familien vår. Dessuten er det aldri godt å si hvor lang tid det kan ta. Men nå har jeg satt nye regler for meg selv:

1. Ingen sex bare fordi det er EL. Tidspunkt for sex skal styres av Lyst!

2. Slutt på å leve som en gravid fra EL fram til mens. Jeg lever sunt fra for av, og ett glass rødvin har i de aller fleste tilfeller gått helt fint.

3. Ingen notering av vage symptomer. Kun sterke symptomer er lov å notere. Sterke murringer er lov, selvom det er vanlig for meg mellom EL og mens.

4. Graviditetstest kan kun kjøpes inn hvis mens har uteblitt til forventet tid. Ikke lov å kjøpe og ha sånn "i tilfelle"

Sånn. Da satser jeg på at jeg klarer å la var å bli altfor opptatt av dette, med de kjipe skuffelsene det medfører. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Nå har jeg lest gjennom dagboken din - og du er jo litt søt og da. Håper du klarer å leve etter de nye reglene dine :) Sikkert ikke en dum idé. Selv er jeg i PP1 og tenker at jeg ved neste pp må roe meg ned litt. Den ventetiden mellom el og ikm er jo så utrooolig lang :kjefte:

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Nå har jeg lest gjennom dagboken din - og du er jo litt søt og da. Håper du klarer å leve etter de nye reglene dine :) Sikkert ikke en dum idé. Selv er jeg i PP1 og tenker at jeg ved neste pp må roe meg ned litt. Den ventetiden mellom el og ikm er jo så utrooolig lang :kjefte:

Lykke til :klemmer:

Jeg må være litt streng med meg selv, ser du, ellers blir jeg helt sprø! :frustrert: Det er ikke bra altså. Håper dette fungerer i det minste en stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for min egen oversikts skyld: Dette er PP5, selvom de tidligere PP har vært litt ymse siden jeg først forrige måned fant ut at jeg har en syklus på 26 dager. Har trodd det var 28 jeg! :sjenert: Jaja. Det lonner seg altså å telle dager. :fnise: IKM er da 28.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...