andemor Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #101 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hmmm... Godt å høre at snev av panikk er vanlig. Jeg får riktignok panikk før jeg i det hele tatt er gravid, men jeg liker som sagt å være tidlig ute. :gjeiper: Må bare innrømme at jeg fortsatt går og tenker på dette. Kjenner jeg får skikkelig sug i magen innimellom ved tanken. I tillegg bor vi så langt unna all familie og nære venner at vi for det meste blir alene om å finne ut av dette... Kjenner jeg bor fryktelig langt unna mammaen min når jeg tenker sånne tanker.. Mannen er mer redd for at han ikke vil være noen god far han. Noe jeg mener er helt grunnløst. Han er absolutt ikke vant til barn, men han er flink og snill, fornuftig og full av kjærlighet. :rødme: Kan ikke tenke meg at han ikke skal klare det. Jeg mener han har alle egenskapene som ikke kan læres, og resten kan man jo faktisk da altså lære. En ting er klart: Alle mine venner skal få gavekort på barnevakt i alle framtidige barselgaver. Edit: Innlegg nr 100! Weeeee! Endret 14. desember 2010 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Angel ~ Skrevet 14. desember 2010 #102 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Det er nok en fantastisk tid vi utsetter oss for, våkennetter eller ikke! Jeg er kjempe klar! Masse lykke til! Endret 14. desember 2010 av ~ Angel ~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 14. desember 2010 #103 Del Skrevet 14. desember 2010 tror egentlig bare det er sunt å tenke litt sånn. Litt panikk hører med :gjeiper: Er utrolig godt når en har hatt et par unger en helg å sende de hjem igjen. Men tror det vil være noe annet med sine egne. Og så søt han er som sier sånn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #104 Del Skrevet 16. desember 2010 Nå venter jeg bare på å få dra hjem til jul. Det er fredagsstemning hele uka på jobben, og vi skravler om mat og kaker så fort vi får et ledig øyeblikk. Til helga har jeg planer om å være masse inne og kose meg med mannen min. Vi skal ha noen venner over på middag på lørdag, og det blir koselig. IKM-dagen nærmer seg også nå, bare 4 dager igjen omtrent. Må si jeg er veldig forberedt på at mensen kommer denne gangen. Har hatt litt murring i magen et par kvelder, og litt antydning til ømme bryster. Det er likevel ikke i nærheten av de sterke symptomene jeg har hatt tidligere perioder. Kan liksom ikke tenke meg at en eventuell graviditet vil føles fullstendig symptomfri de første ukene, når jeg har en EL-periode som veldig ofte kjennes veldig godt... Men vi får nå se. Jeg er i hvertfall veldig glad for å ikke måtte gå med en plagsom og murrende kropp i et par uker før mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #105 Del Skrevet 16. desember 2010 En ting jeg lurte på forresten. Gidder ikke lage eget innlegg for dette, men... Vet mennene deres at dere har prøverdagbok? Tror kanskje min mann hadde fått litt hetta hvis han visste det. Han blir litt stressa hvis jeg nevner at jeg har EL liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. desember 2010 #106 Del Skrevet 16. desember 2010 En ting jeg lurte på forresten. Gidder ikke lage eget innlegg for dette, men... Vet mennene deres at dere har prøverdagbok? Tror kanskje min mann hadde fått litt hetta hvis han visste det. Han blir litt stressa hvis jeg nevner at jeg har EL liksom... Nei, min mann vet ikke det. Han vet at jeg har lest litt på nettet, men vet nok ikke hvor mye Tror det er bedre om han ikke vet det. Jeg spurte mannen min her om dagen om han ville vite når jeg har el, og det ville han. Selvom han egentlig ikke er fullt så opptatt av alt dette her Komme til å følge med her de neste dagene Krysser fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. desember 2010 #107 Del Skrevet 17. desember 2010 Min mann vet om dagboka her på KG ja. Hadde visst oppdaget den han leita igjennom history på den stasjonære pc'n vår, etter en link til en eller annen gadget side han hadde vært inne på tidligere en gang. Han leste og hadde visst sitti med tåkesyn en stund fortalte han. Håper du får en kjempefin helg andemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. desember 2010 #108 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) dobbelt innlegg Endret 20. desember 2010 av hegejenta30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdejenta Skrevet 17. desember 2010 #109 Del Skrevet 17. desember 2010 Mannen min vet også at jeg har dagbok her inne Men såvidt jeg vet, så har han ikke vært inne og lest. Han synes bare det er bra jeg får så mye god støtte, og kan glede meg med andre som får positiv test Håper testen din er positiv om noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 17. desember 2010 #110 Del Skrevet 17. desember 2010 Min mann vet ikke om dagboka mi her. Eller det har vel ikke vært et tema. Er min ting det liksom Men han vet at jeg lester masse om prøving og slikt på nettet for forteller han av og til om ting jeg har lest og slikt. Sier ikke direkte at jeg har EL, men sier at nå er jeg superfruktbar så kommer han løpende. Han er så søt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #111 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Da var jammen IKM-dagen her. Eller i morgen. Og jeg har allerede klart å fantasere om positive tester og alt det medfører. Makan altså. Hadde en veldig plagsom mage i natt, så jeg venter vel at TR kommer ruslende så smått utover dagen. Som dere skjønner tar jeg nå både sorger og gleder på forskudd her. Drømmer om positiv test, og er superskuffa fordi jeg er så sikker på at mensen kommer. Det er ikke bare bare å være prøver altså! Jeg må si at akkurat nå kjenner jeg at jeg venter litt på at det skal bli juni, sånn at det har gått et år med prøving og vi kan begynne med utredning. Eller kan man begynne med det før? Jeg skulle gjerne likt å vite om jeg har tette eggledere eller noe, for det er vel ganske greit å gjøre noe med? Alt det her med hormoner og dill og dall kan jo vente. Ja, også er det denne mannen som har litt mye stråling på jobben... Problemet er at vi bor så langt fra sykehus, så det hele må planlegges så veldig. Tror ikke akkurat at det lokale legekontoret sitter og teller svømmere liksom. Jeg vil ikke begynne å mase på mannen min om allverdens tester heller akkurat nå. Vi har jo tross alt bare prøvd i et halvt år, og jeg vet at det ikke er så forferdelig lenge. Selvom det føles sånn. Først trodde vi jo nesten at det bare var å slutte med prevensjon, så vips! var jeg gravid! Og så trodde vi at det bare var å treffe EL-dagen. Hva er det som mangler nå liksom? Hm... Det nytter vel ikke å spekulere heller, for det kan jo være så mye rart som spiller inn. Ellers har vi hatt en rolig og fin helg. Sovet masse og bare kosa oss. Så nå er jeg uthvilt og klar for de tre siste dagene før juleferie. Ha en fin dag, dere! Endret 20. desember 2010 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 20. desember 2010 #112 Del Skrevet 20. desember 2010 Det er mange tanker som rører seg når man går å venter i prøvetiden ja... Kommer tanta eller kommer den ikke? Hvordan skal jeg si det til mannen at han skal bli pappa - den dagen det dukker opp to blå streker på testen? Følelsene går litt i berg-og-dal-bane. Om du er redd det er noe feil med deg, så anbefaler jeg virkelig at du tar kontakt med gynekolg selv. Selv om det koster litt for å ta en sånn undersøkelse uten henvisning fra lege - så får man iallfall svar på om man kan få barn eller ei. Skulle så svarene være negative vil du/dere få informasjon om hvilke alternativer som vil være best for dere innenfor assistert befruktning. Håper du får en fin uke andemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #113 Del Skrevet 20. desember 2010 Takk, det samme til deg, Hegejenta! Jeg var jo hos gynekolog i oktober for å ta celleprøve, og da så han oppi der med ultralyd. Så ut fra det han kunne se, skulle alt være i orden. Men jeg vet jammen ikke hva man kan se og ikke se ved en sånn undersøkelse. Han sa i hvertfall at vi måtte prøve et år før det var noe poeng i å gjøre mer utredelse. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Noe jeg er veeeeeeeldig flink til. Er så distrahert på jobben i dag. Sitter bare og venter på den hersens mensen, og hopper fra det ene til det andre. Og leser litt på KG om pergo og IVF og tette eggledere, og jeg vet ikke hva.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 20. desember 2010 #114 Del Skrevet 20. desember 2010 Håper dere slipper å vente et helt år på resultater av prøvingen! Tålmodighet er det ikke bare du som sliter med! Jeg skjønner jo hvorfor vi går gravide i 9 mnd i forhold til at minien skal utvikle seg - men kunne godt tenkt meg at det var litt kortere noen ganger. Om du er distrahert i dag - bare vent til du har testet positivt! Da kan jeg garantere deg at det blir en merkelig dag på jobb. Du har lyst å si det til ALLE - men samtidig så vet du at det er tidlig og sikkert ikke så lurt å fortelle hele verden din lille hemmelighet. Jeg slet noe veldig de første dagene med å samle konsentrasjonen for i det hele tatt å få gjort noe de første dagene etter den testen ble tatt! Jeg krysser fingrene for at du har en spire før minien min er kommet jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #115 Del Skrevet 21. desember 2010 Det håper jeg også, Hegejenta! :rødme: Vi får nå se. Jeg føler at det er ikke så forferdelig mye jeg kan gjøre fra eller til egentlig. Det finnes sikkert en mengde naturmidler og mer eller mindre gode kjerringråd, men jeg tror det bare blir stress å begynne med noe sånt. Hva om det ikke fungerer DA engang! Nei.. Best å holde seg til god, gammeldags sengehygge. Hadde noe alvorlige menssmerter i går kveld og natt, men fortsatt ingen mens. Den kommer vel antagelig i ettermiddag tipper jeg. Kjenner jeg er ganske så lei av den her mensen som insisterer på å komme hver måned.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Angel ~ Skrevet 21. desember 2010 #116 Del Skrevet 21. desember 2010 Håper ikke TR dukker opp! Så kanskje du kan få en positiv test rett før jul! Kryseer fingrer å tær for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #117 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Og vi venter fortsatt på mensen. Jeg er nå på dag 28 i syklusen min, og mensen kommer som regel i dag 26 eller 27. Så det er virkelig seigpining her. Jeg er så sikker på at mensen kommer også, men jeg begynner jo såklart å håpe når den tuller sånn med meg. Dumme kroppen.. Mannen trodde jeg var dårlig i magen i går, for jeg sprang på do hele tida for å sjekke om det var kommet noe. Så måtte jo bare si det som det var. Og han har mista helt troa han! Og det skjønner jeg egentlig godt. Velkommen etter liksom. Og de her reglene mine er ikke så lett å følge heller. Sex skal styres av lyst for eksempel. Jeg kan skrive under på at prøving i flere måneder går utover lysten. Og det er jo ikke akkurat sånn at jeg lar vær å ha sex når jeg vet at det er EL-tid. Man er jo tross alt prøver her! Og når man først har blitt prøver, så er det vanskelig å gå tilbake! Kan nå ikke den her hersens mensen bare komme så jeg kan bli meg selv igjen.... Nei... Må springe på do og sjekke igjen vel... Haaaallooo.... Skal du komme på besøk eller? Edit: hadde mer å si. Endret 22. desember 2010 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Angel ~ Skrevet 22. desember 2010 #118 Del Skrevet 22. desember 2010 Og vi venter fortsatt på mensen. Jeg er nå på dag 28 i syklusen min, og mensen kommer som regel i dag 26 eller 27. Så det er virkelig seigpining her. Jeg er så sikker på at mensen kommer også, men jeg begynner jo såklart å håpe når den tuller sånn med meg. Dumme kroppen.. Mannen trodde jeg var dårlig i magen i går, for jeg sprang på do hele tida for å sjekke om det var kommet noe. Så måtte jo bare si det som det var. Og han har mista helt troa han! Og det skjønner jeg egentlig godt. Velkommen etter liksom. Og de her reglene mine er ikke så lett å følge heller. Sex skal styres av lyst for eksempel. Jeg kan skrive under på at prøving i flere måneder går utover lysten. Og det er jo ikke akkurat sånn at jeg lar vær å ha sex når jeg vet at det er EL-tid. Man er jo tross alt prøver her! Og når man først har blitt prøver, så er det vanskelig å gå tilbake! Kan nå ikke den her hersens mensen bare komme så jeg kan bli meg selv igjen.... Nei... Må springe på do og sjekke igjen vel... Haaaallooo.... Skal du komme på besøk eller? Edit: hadde mer å si. Om du er 2 dager over IKM så kan du jo teste! Da skulle jo en graviditetstest være positiv i tilfelle? Hadde vært en flott julegave vertfall! Masse lykke til! Og GOD JUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #119 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Om du er 2 dager over IKM så kan du jo teste! Da skulle jo en graviditetstest være positiv i tilfelle? Hadde vært en flott julegave vertfall! Masse lykke til! Og GOD JUL Hehe. Du kan tro jeg vurderer det! Men har blitt så skuffa før, så jeg venter til fredag. Skal reise til hjembyen i kveld, og er ikke hjemme før sent. Så kan jeg eventuelt kjøpe en test (eller helst to) i morgen, og så teste fredag morgen. Det er planen så langt. Men den hersens mensen kommer vel i løpet av dagen tipper jeg. Og GOD JUL til deg også! Endret 22. desember 2010 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 22. desember 2010 #120 Del Skrevet 22. desember 2010 måtte mensen holde borte! Rett og slett ta en laaaaaaang juleferie og ikke komme tilbake før rundt neste jul! Håper det går rette veien for deg og andefar snart! Ønsker deg en riktig GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå