Gå til innhold

Vanlige ord du ikke liker å se på forum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen ord du ikke liker at brukerene bruker på forum, ord du føler at brukeren virker sur og krass eller andre ord du ikke liker blir brukt for å bygge opp ei setning?

Tenker egentlig på alle ord, både banning og vanlige ord, som ordet vanlig f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke innlegg med mye banneord og store bokstaver.

Se for eksempel denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=507816

Enig. Banning i seg selv er greit nok av og til, men ikke når det blir for mye. Ord som kjedelig, prippen, saueflokk, politisk korrekt er også ord som gjør at jeg mister lysten til å fortsette å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke klisjeer som:

"strålende fornøyd", "snuppa", "nurket"

samt sukkersøte kallenavn f.eks. de som inneholder ordet "pus". Ser for meg feite eldre damer som kaller seg for "minipus" o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pharmadilla

Jeg liker ikke innlegg med mye banneord og store bokstaver.

Se for eksempel denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=507816

Dessuten synes jeg overdreven bruk av dog og da virker litt påtatt.

F.eks: Jeg liker fisk, men dog ikke makrell. Vi skal pusse opp og har da fire soverom som trenger ny stil.

HAHA, det er lenge siden jeg har ledd så godt som jeg gjorde når jeg leste den tråden! :skratte:

Flere slike, takk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lille venn". Det er noe av det mest nedlatende jeg ser i en tråd. Når en deltaker begynner med "lille venn" er det rett ut av tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"når det er sagt"

Vet ikke hvorfor, synes bare det er irriterende, selv om jeg sier det selv av og til. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke for å være frekk/spydig/generalisernde..." Når en setning starter slik, kan du være sikker på at det som følger er frekt, spydig eller generaliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så utbredt på akkurat dette forumet tror jeg, men personer som svarer i en tråd og fletter inn "rett meg om jeg tar feil". Hvis du er usikker, ikke svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at folk sier "have" og "mave" til hage og mage. Selv om det sikkert er god norsk, så synes jeg det høres ekkelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...