Gå til innhold

Hva er galt med folk i Trøndalag?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva fattes det folk bosatt iTrøndelag? De er jo mer enn flinke når de flytter sørover? Hvorfor taper de i konkuransen om arbeidplasser? Er Trøndere en utdøende rase , ødelagt av bondestanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, nå bør ikke jeg skrike høyest, grunnet trønderblod i begge opphav, men Trøndre er noen merklige skapninger. Og akkurat av mitt trønder blod har jeg kunnet observere de grundig.

Mainstreem trøndern er sikkert en grei kar. men når jeg tenker trønder tenker jeg automatisk:

- Små kriminell

- Dårlig og håntere penger

- Lav utdannelse

- Jobber svart

- Brenner selv

- Frekk

Nå kan det være at jeg har møtt en lite representiativ gruppe av trøndre...men er det noen som kjenner igjen disse ehhh...beskrivelsene..egenskapene.

Hilsen skap trønder som

fortrenger opphavet!! men Heia Rosenborg1212[ Dette Innlegg er endret av: eple den 2002-05-05 15:38 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Tja vi er vel litt snedige..

Men d samme kan vel sies om møringer,finnmarkinger,folk i fra Bærum etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Møringer og tunge ryggsekker er det værtste je veit.Kunne vel sagt det samme om de fleste østlendingene.Hilsen en skaptrønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er midlertidig trønder, og må jo innrømme at noe av det jeg har hørt er sant.

Mange er ufattelig trege! Spesielt når de snakker. Ooooh, tempo...

+ at de drikker karsk og "heimert". icon_lol.gif Alle. Nei og nei.

...men bortsett fra det så kan jeg vel ikke påstå at jeg er så mye mer normal selv. icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexy Sadie.... eg er halvt trønder, oppvokst på Møre, busatt i Finnmark og planlegg å flytte til Bærum!!! Huff da... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

møringer? sunnmøringer eller nordmøringer? hvis dere skal uttale dere om møringer så må dette SPESIFISERES!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med trøndere er vel kanskje også språket????!!!!

"Når æ ska håggåjal så må æ gråvvå håggå runt jale me spåddå"......

(sitat fra min far)

Jeg er 100% trønder selv, men er egentlig ikke så veldig glad i å innrømme det....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Støtter Eple jeg... Ikke alle er sånn altså, men mange! Har bodd i Trøndelag i 3 år. Trønderske mannfolk skyr jeg som pesten... De fleste mangler fullstendig folkeskikk, er frekke, og kan overhode ikke kle seg.. og denne trønderbarten som er så populær der oppe... trenger man egentlig si mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så mange trøndere med bart som mange tror, da. Det er mer blitt en myte.

Men at trønderne er trege, DET er jeg veldg enig i. Og humoren er ofte ironisk eller tørrvittig, men den kan nok være vanskelig å forstå for andre.

Og de er velig opptatt av hva naboen gjør!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

D er nordtrønderene som er treige!

Sør-trønderne og kyst-trønderne er kvikke som røyskatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra Trondheim, og har flyttet til Gjøvik.... Var vel ikke akkurat å havne midt i smørøyet det heller vel... Etter å ha opplevd litt østlendinger som ikke er fra Oslo, må jeg si at det er nok ikke bare folk fra trøndelagen som er harry... (selv om de er det når en beveger seg litt nordover...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som om ikke Oslo folk er "harry". (Hva nå enn det er...)

Tror de bor midt i verdens navle, er super hippe og snakker dialektfritt. Joa... Sett og opplevd mye av verden de folka der icon_wink.gif

Og hvilken nordmann ville ikke bli karakterisert som treg av folk i mange andre land?

Ha en fin ettermiddag alle sammen. Trønder eller ei.

Lise - Trønder, og stolt av det. Og jeg har hverken mokasiner eller bart icon_wink.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: Lise den 2002-05-15 16:14 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...