Gå til innhold

Hobbyboken


Kara W

Anbefalte innlegg

Jeg er også dårlig på å lage eller fullføre ting uten deadline, bortsett fra strikkeprosjekter for det kan jeg gjøre mens jeg slapper av og ser på tv'n på kvelden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg savner å kunne strikke. Teite arm. :(

Er armen fortsatt vond? Det var trist å høre :tristbla:

Imorgen er det to måneder igjen til bryllupet, og tre kjoler som skal være ferdig :bond: Hadde egentlig planlagt tre uker til med ferie, men nå har jeg laget et ganske stramt tidsskjema som tilsier at jeg må ta med meg sysakene på hytteferie.

Men jeg er snart ferdig med ukens mål, og skal snikstarte på neste ukes. Til neste søndag skal jeg:

  • Klippe ut stoff til brudens overdel
  • Lage ferdig mønster til brudens skjørt og underskjørt
  • Klippe ut silken til kjolen til M
  • Sy samen hoveddelen i kjolen min

Poster noen stemningsbilder imens:

post-9981-0-36291200-1310845072_thumb.jp

post-9981-0-97618800-1310845087_thumb.jp

post-9981-0-56000300-1310845117_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer og går, men hvis jeg f. eks. strikker kommer det tilbake med én gang. :(

Ser ut som om kjolene blir kjempefine! Drømmer om en verden hvor man fikk sydd alle klærne sine av mennesker. Er så frustrerende å handle i butikk når ingenting passer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo glemt å skryte av urtene mine! Jeg er verdens verste med potteplanter, og ingen plante har levd mer enn en uke i mitt hjem. Men i våres tok jeg bittesmå frø og puttet i jord, og se hva som skjedde:

post-9981-0-77120600-1311104304_thumb.jp

post-9981-0-87260100-1311104320_thumb.jp

Orkidéen har jeg ikke plantet selv, men det fikk jeg i gave i mars. På bildene er de ferie-klare og står i kar for å overleve noen dager på egenhånd, men vanligvis står de og pynter opp i vinduskarmene mine.

Jeg er ganske så stolt av meg selv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Må nesten ta bilder av mine ting, når vi kommer hjem om de har overlevd alene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 4 uker senere...

Jeg arrangerte utdrikningslag for to uker siden og en av aktivitetene var å lage sjokolade etter denne oppskriften :sikle:post-9981-0-48264500-1314479665_thumb.jp

Det var veldig gøy, veldig enkelt og veldig godt. Vi lagde masse forskjellige smaker, som f.eks. appelsin, chilli, marsipan, jordbær, valnøtter, salt og kardemomme. Dette blir nok en del av årets julebakst :jepp:

Ellers har jeg laget en kalender til gutten min, så han kan følge med på hva som skal skje hver dag

post-9981-0-50011100-1314479823_thumb.jp

På lappene er det både tegnet og skrevet hva som skal skje, og den store knappen kan han flytte hver morgen. Håpet er at han både skal bli litt roligere når han vet hva som skjer når, og at han etterhvert begynner å kjenne igjen ordene. Kalenderen er hverken fancy eller spesielt kreativ, men denne gangen var et raskt resultat som han kunne være med på å lage det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg jobber på spreng med bryllupet som skal stå om en(!) uke, så det er ikke så mye jeg kan poste. Poster derfor et bilde fra 3-åringens hobbyprosjekt. Helt siden mai har han vært veldig opptatt av flagg, og her om dagen ville han at vi skulle gå ut og kjøpe saks og farget papir. Jeg har klippet ut de blå strekene, men ellers har han gjort alt selv. Han er stolt som bare en treåring kan være :rodmer:

post-9981-0-49892500-1315676944_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...