siebaeo Skrevet 7. september 2010 #81 Del Skrevet 7. september 2010 Nei, vi bruker ikke tøybleier. Vurderte det, men har slått det fra meg. Bleier er jo blitt så billig nå også så Skulle gjerne gjort det for miljøet sin skyld, men orker ikke all vaskingen Ok. Vi tenkte mye på det en stund, men jo mer sliten jeg blir om dagen jo mindre frister det.. Tror vi starter med vanlige her og vurderer om vi skal prøve tøybleier når han er her og vi ser mer av hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. september 2010 Forfatter #82 Del Skrevet 7. september 2010 Ja, det var det jeg tenkte også Det er jo fortsatt ikke for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. september 2010 #83 Del Skrevet 7. september 2010 Nei det er jo ikke det! Skal nok skifte en del bleier innen det er for sent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. september 2010 Forfatter #84 Del Skrevet 7. september 2010 Nå har jeg tatt i bruk pumpa for første gang. Fikk bare ut 50 ml fra det ene brystet. Det hørtes lite ut syns jeg... Men jeg vet ikke hva som er vanlig heller da. Men hva gjør jeg når han skal ha mat igjen nå da? Må jeg gi det jeg har pumpet da eller? For jeg klarer vel ikke å lage ny melk til han skal ha mat. Det er ca to timer til neste gang. I morgen får vi besøk av mannens familie, og på torsdag kommer min. Mandag er det barselgruppe, og tirsdag er det barselgruppe med helsestasjonen. Er litt spent på den siste der. Håper jeg treffer noen jeg liker Vi spiste indisk mat i dag. veldig godt! Har prøvd en ny saus, og den likte jeg! Det var Tikka Masala paste som jeg blandet med vann og fløte. Hadde kjøpe-nan også, som ikke var så verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. september 2010 #85 Del Skrevet 8. september 2010 Godt å høre at alt er bra med deg og han lille gutten din Skal oppdatere meg så fort jeg har kommet meg til hektene igjen - vært innlagt på sykehus noen dager nå - står mer i boken min om det. Men lover å lese gjennom og oppdatere meg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. september 2010 Forfatter #86 Del Skrevet 8. september 2010 For en kveld i går... Plutselig merket jeg hvor sliten og lei jeg var. Mannen kom hjem 19.15, og da fikk jeg litt fri, men var opptatt med å lage middag, spise, dusje og mate babyen. Så ville han gå inn på soverommet og se på tv fra 21.30, og da rant begeret over for meg. Jeg hadde hatt ansvaret for ungen hele natten, hele dagen, litt av kvelden, og så skulle han bare hjelpe meg i to timer! :dåne: Ble masse grining... Jeg gikk og la meg i sengen alene 21.30, men sov ikke fordi jeg bare gråt. Og da jeg kom ut igjen 22.30 og ba mannen legge seg, fikk jeg beskjed om å sove en time til, og da sov jeg faktisk. Vi la oss for kvelden alle sammen ca 00.30. Jeg og Goffel på sofaen. Natten ble bedre enn den forrige, men fortsatt mye våken. I dag tidlig ringte jeg tanta hans igjen og ba om hjelp..... Hun passet han for meg i noen timer, mens jeg bare sov. Var innmari godt med noen timer sammenhengende søvn, og å vite at babyen ikke var i hus og kunne skrike når som helst. Føler meg som en dårlig mor. De fleste mødre har vel problemer med å gi fra seg en så liten baby, men jeg klarer det helt fint Men det er jo egentlig bare bra for alle. Tante får passe lille babyen og syns det er kjempegøy, jeg får sove, og har mer overskudd til senere, og babyen får bli kjent med familien sin (selv om han er for liten til å skjønne noe av det nå), og det vil være lettere å la andre passe han når han blir større også. Jeg er jo også vant til å la mannen min ha han i flere timer av gangen, og føler ikke at det er så stor forskjell om han har ham eller tante. Men jeg hadde nok ikke latt så veldig mange andre enn henne passe han enda. Kanskje ikke mamma engang. Tante bor ti minutter å gå herfra, så hun kan fort komme opp med han hvis det ikke fungerer. Hun har masse erfaring med barn og babyer, og har et barn selv. Og jeg stoler 100 % på henne Pumpet meg mens han var borte, og fikk ut 150 totalt. Var fortsatt litt igjen i brystene også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. september 2010 #87 Del Skrevet 8. september 2010 Slutt å tulle! Du er da ikke noen dårlig mor! Du er bare trøtt. Og ingen har vondt av at du får litt avlastning, heller motsatt! Goffel har det nok mye bedre når han merker at du er i godt humør og ikke er sliten/stresset. Og dessuten, DIN helse er like viktig. Synes du skal fortsette å få litt avlastning av tanten når hun synes det er hyggelig! Dette er jo vinn-vinn. Og som du sier, det er jo bare en fordel at han blir vant til å være sammen med andre og. Kombinert med all den tryggehten han får hjemme tror jeg det er med på å gjøre han tryggere i andre situasjoner også. Håper jeg får noen til å trille noen timer når min lille kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 8. september 2010 #88 Del Skrevet 8. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 8. september 2010 #89 Del Skrevet 8. september 2010 Nå har jeg tatt i bruk pumpa for første gang. Fikk bare ut 50 ml fra det ene brystet. Det hørtes lite ut syns jeg... Men jeg vet ikke hva som er vanlig heller da. Men hva gjør jeg når han skal ha mat igjen nå da? Må jeg gi det jeg har pumpet da eller? For jeg klarer vel ikke å lage ny melk til han skal ha mat. Det er ca to timer til neste gang. Jeg får fortsatt "lite" når jeg pumper....på det bester er på morningen og da er det 100ml når jeg pumper begge brystene......MEN jeg har mye mer for ungen klarer å tømme brystet bedree vettu. Så ikke stress med hvor lite eller mye man får ut. Er noen enkelte som er skikkelige melkekuer og får ut 200 og sånt, men det er faktisk ikke uvanlig å ikke kunne tømme brystene med pumpe. JM sa puppen blir aldri helt "tom" fordi det alltids roduseres mer. venter du 30min så har det fyllt seg opp igjen. MM holdes 3 døgn ikjøleskapet....ca 3 timer romtemp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. september 2010 Forfatter #90 Del Skrevet 8. september 2010 Nå har jeg ligget i sengen i to timer mens mannen har passet han, men jeg fikk ikke sove. Men det hjalp å kunne ligge helt alene og slappe helt av allikevel Det er slitsomt med nyfødt baby som holder deg våken om natta, skriker illsint, og bare vil sove på brystet ditt. Jeg gleder meg til det blir litt bedre! Mannen har gitt han morsmelk på flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 8. september 2010 #91 Del Skrevet 8. september 2010 Leste innlegget hvor du synes du var dårlig mor. Du er ikke alene... ikke så lenge siden jeg hadde den syte greia i boka mi. Men konklusjonen er at det er vi IKKE.... våken netter, trøtt mamma, barn som gråter og ikke vil sove, det hører med. Men de som sier at de savner den spedbarnstiden... hva pokker liksom? :klø: Jeg har heller ikke problemer med å levere bort lillemor, det var jo til farmoren hennes da... noen timer... gud så deilig! Du er en knall mor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 8. september 2010 #92 Del Skrevet 8. september 2010 Du er helt garantert ikke dårlig mor, nei. Jeg synes de er "dårligere" de som ikke kan la andre passe ungene sine selv om de er 10 år gamle. Kjenner ei som er sånn.. :gjeiper: La tante passe og ha god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 9. september 2010 #93 Del Skrevet 9. september 2010 Ha en fin dag, Pupsilure og Goffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. september 2010 #94 Del Skrevet 9. september 2010 Huff ja, enig med de andre!! At du er smart nok til å la andre passe barnet ditt, slik at du kan få litt overskudd, gjør det absolutt ikke til en dårlig mor!!! Det gjør deg til en smart og flink mor!!! Håper du får sånne tulletanker ut av hodet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. september 2010 Forfatter #95 Del Skrevet 9. september 2010 Søte dere Det hjelper å høre det! At jeg ikke er helt gal liksom, som kan finne på noe sånt Skal prøve å ikke tenke mer på det. Heller sette pris på at jeg har familie som vil hjelpe meg, og som vil være sammen med gullet mitt Ganske kjip natt igjen, men nå er jo det blitt det normale så Men all trøtthet er glemt når vi går for å skifte bleie på natten, og han er verdens blideste! :rødme: Han liker veldig godt å ligge på stellebordet, og få byttet bleia. Har et speil på veggen som han er veldig interessert i å titte inn i Veiedag i dag; 63,0. Forrige torsdag veide jeg 63,9. Fortsatt ingen lyst på sjokolade. Siden fødselen for tre uker siden har jeg kun spist sjokolade i helgene, og ingen store mengder heller Blir kake i dag da, for vi skal ha familieselskap her kl 18. Jeg skal bake en marsipankake etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. september 2010 #96 Del Skrevet 9. september 2010 Dårlig mor er du ABSOLUT ikke! er bare sunt at du kan la han passes på innimellom. Verste jeg vet er at mødrer kan absolut ikke la barna begynne i barnehage for dem har aldri vært borte fra dem....kan ikke være sunt altså! Eneste hos oss er at jeg føler jeg ikke kan gå lang tid fra Bumba siden jeg fullammer....Jeg får så utrolig spreng og får ikke tømt puppene med pumpe ordnlig...og er livredd brystbetennelse.....men 2-3 timer går vel an Leser du sier dere sover på sofaen, men kan ikke dere ha Goffel mellom dere i senga deres?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. september 2010 Forfatter #97 Del Skrevet 9. september 2010 Joda, vi kunne gjort det, men da hadde mannen sovet like lite som meg hver natt, og ikke hatt overskudd til å hjelpe meg når han kommer fra jobb Så det er det beste for alle egentlig. Men det er ingen varig løsning altså! Ringte bekken&barn ang nakken til Goffel og fikk time i dag! Har begynt å mistenke at nakken plager han endel. Han har torticollis, men jeg vil sjekke han for KISS også. Drar dit kl 13. Er spent på hva de sier. Var veldig fornøyd da jeg gikk dit med bekkenet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. september 2010 #98 Del Skrevet 9. september 2010 Synes ikke du er noen dårlig mor... det å spørre om noen kan passe han noen timer slik at du får en mulighet til å slappe skikkelig av, er bare kjempe lurt. Når han da kommer tilbake til mammaen sin har hun ny energi og oppmerksomhet å gi han Håper de kan hjelpe lillegutt på klinikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. september 2010 #99 Del Skrevet 9. september 2010 Vurderer å ringe det Bekken og barn-stedet selv jeg... Ryggen min er ikke snill i dag, men jeg skal se an hvordan den er i morgen før jeg evt ringer. Jeg ser de spesialiserer seg på gravide, det kan jo være en fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. september 2010 Forfatter #100 Del Skrevet 9. september 2010 Takk, Milla Ja, de er veldig flinke der, Cypress! Jeg gikk til Cecilia. Og hun gjorde meg frisk igjen Fysio hadde ikke noe for seg, for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå