Gå til innhold

En pose med smash hver kveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har hatt noen dager der jeg ikke spiser sjokolade.

Jeg skal prøve å gjøre et forsøk i helgen. Skal ikke se å sjokolade engang. Hvis jeg klarer lørdag og søndag uten sjokolade skal jeg klare mandag også, så får jeg se om jeg klarer å fortsette :)

Skrevet

Jeg skal prøve å gjøre et forsøk i helgen. Skal ikke se å sjokolade engang. Hvis jeg klarer lørdag og søndag uten sjokolade skal jeg klare mandag også, så får jeg se om jeg klarer å fortsette :)

Du må gi det mer enn noen dager før du kan kalle det et seriøst forsøk. Kroppen din vet forresten ikke forskjell på helg og hverdag.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kan kanskje sammenlignes?

Nei. Dophuer, aka hasj-tapere, har slik handlingsmønster du beskriver.

Skrevet

Nei. Dophuer, aka hasj-tapere, har slik handlingsmønster du beskriver.

Hyggelig :snurt:

Skrevet

En stor pose smash hver kveld i en uke tilsvarer ca 1 kg ekstra fett på kroppen.

Fortsetter du sånn kommer du til å gå opp 50 kg på et år! Hvis ikke det er motivasjon nok til å kutte ut smashen så vet ikke jeg ;)

Gjest Bianca28
Skrevet

En stor pose smash hver kveld i en uke tilsvarer ca 1 kg ekstra fett på kroppen.

Fortsetter du sånn kommer du til å gå opp 50 kg på et år! Hvis ikke det er motivasjon nok til å kutte ut smashen så vet ikke jeg ;)

nuhvel. trenger ikke nødvendigvis være sånn at hun legger på seg nøyaktig så mye.

Gjest Bianca28
Skrevet

jeg er ikke helt enig i metoden. jeg syns heller du skal prøve å kutte ut hverdager og skeie ut i helga. om du prøver å kutte det helt ut kommer du til å sprekke og begynne på samme tralten igjen

Skrevet

Jeg har akkurat vært på butikken og tatt meg kraftig sammen for å passere godteriet, men nå - etter alt snakket om smash - angrer jeg jo bittert :P Nå blir neste utfordring å motstå fristelsen til en ny tur på butikken..

Skrevet

Vedd med noen, det hjalp meg!

Jeg er en veldig ærlig person, og klarte derfor ikke spise godis eller sjokolade selv om at jeg visste ingen ville se det, hadde rett og slett ikke samvittighet til å gumle det i meg, og så stå å lyve dagen etterpå.

Jeg veddet en nok så stor sum slik at det faktisk ville svi HARDT om jeg tapte.

Så om du er en dønn ærlig person ville jeg prøvd det.

Jeg veddet med en kollega om å ikke spise godis på 1mnd. Lureste jeg har gjort når jeg skulle prøve å kutte ned godsakene.

Skrevet

Du kan jo begynne med å bytte ut den posen med den lille Smash-baren. Koster mindre, og dy får ikke i deg like mye fett, sukker og ulumskheter, som ved en hel pose.

Skrevet

Jeg er jo en kjempesunn person i hverdagen, men denne uvanen har jeg med jevne mellomrom. Siden jeg spiser så sundt, så skader ikke sjokolade-utskeielsene så veldig. Men jeg skal prøve å ligge unna i hverdagene og kanskje kose meg litt i helgene.

Så kan jeg jo inngå et veddemål om at det bare er lov å spise godt fredagskveld, lørdag og søndag.

Så får vi se hvordan det går.

Legger ikke så veldig lett på meg, jeg da, så tviler på at jeg kommer til å gå opp 50 kg på et år. Jeg er mer bekymret for blodomløpet mitt ... :nei:

Derfor jeg er bekymret :)

Skrevet

Jeg er jo en kjempesunn person i hverdagen, men denne uvanen har jeg med jevne mellomrom. Siden jeg spiser så sundt, så skader ikke sjokolade-utskeielsene så veldig. Men jeg skal prøve å ligge unna i hverdagene og kanskje kose meg litt i helgene.

Så kan jeg jo inngå et veddemål om at det bare er lov å spise godt fredagskveld, lørdag og søndag.

Så får vi se hvordan det går.

Legger ikke så veldig lett på meg, jeg da, så tviler på at jeg kommer til å gå opp 50 kg på et år. Jeg er mer bekymret for blodomløpet mitt ... :nei:

Derfor jeg er bekymret :)

Sorry, men du er ikke kjempesunn hvis du spiser en pose smash hver kveld. Sjokolade er like usunt enten du er slank eller tykk.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Enig med The Kitten over meg!

For meg så virker det egentlig ikke som du har lyst til å slutte. Du innser problemet, ser risikoen, men velger å fortsette (selv om du skal prøve og kutte ned så er du ikke villig til å fjerne alt)

Og dette vet jeg i grunn mye om, da jeg har samme problemet med nikotin. Jeg ser risikoen, jeg kjenner det på kondisjonen, jeg kjenner det på lommeboka - men jeg har ikke lyst til å slutte! For jeg har jo ikke helseproblemer som følge av det enda.

Kjenner du deg igjen?

I så fall vil jeg si du er avhengig av sukker, siden du var avhengig av brus før sjokoladetullet.

Men du har fått veldig gode råd her på hvordan du kan gå frem om du ønsker å slutte helt!

Skrevet

Ts, av hensyn til alle som reelt sett sliter med en avhengighet, skjerp deg!

Skrevet

Har lange dager på skolen, og da drikker jeg vann hele dagen og spise medbrakt SUNN mat på skolen. Jobber mye på skolen, og det går i ett egentlig. Spise salat, fisk, nøtter og frukt i hverdagen.

Men når jeg kommer hjem om kvelden, skal jeg kanskje gjøre litt mer lekser, og da MÅ jeg ha en pose med SMASH!

Jeg har nå stappet innpå en pose smash hver kveld hele denne uken.... dette går jo ikke! Det kan da ikke være bra?

Hva skal jeg gjøre?

Du MÅ ikke ha smash. Du VIL ha smash. Du blir ikke avhengig av smash på en uke + at du sier selv at du blir dårlig av det.

Slutt å kjøp dritten så slipper du å trøkke det i deg. Dette har ingenting med avhengighet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...