Gå til innhold

En pose med smash hver kveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lange dager på skolen, og da drikker jeg vann hele dagen og spise medbrakt SUNN mat på skolen. Jobber mye på skolen, og det går i ett egentlig. Spise salat, fisk, nøtter og frukt i hverdagen.

Men når jeg kommer hjem om kvelden, skal jeg kanskje gjøre litt mer lekser, og da MÅ jeg ha en pose med SMASH!

Jeg har nå stappet innpå en pose smash hver kveld hele denne uken.... dette går jo ikke! Det kan da ikke være bra?

Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Hva med å slutte å spise en pose smash om dagen? Beklager, men det er nok ingen annen løsning...

Skrevet

Slutte å kjøpe Smash.

Gjest Bianca28
Skrevet

Har lange dager på skolen, og da drikker jeg vann hele dagen og spise medbrakt SUNN mat på skolen. Jobber mye på skolen, og det går i ett egentlig. Spise salat, fisk, nøtter og frukt i hverdagen.

Men når jeg kommer hjem om kvelden, skal jeg kanskje gjøre litt mer lekser, og da MÅ jeg ha en pose med SMASH!

Jeg har nå stappet innpå en pose smash hver kveld hele denne uken.... dette går jo ikke! Det kan da ikke være bra?

Hva skal jeg gjøre?

Du får prøve å ha litt viljestyrke. Gå forbi smashposene på butikken kjøp frukt eller noe istedet hvis du er søtsugen. men skjønner deg litt godt da. Smash er skummelt godt. Men prøv å holde deg til det i helgene.

Skrevet

Smash er digg :) Takk for tipset, skal kjøpe imorgen :enig:

Gjest Applecore
Skrevet

Hva med å ha en fast bitteliten skål som du kan fylle med smash, og så kan du bli enig med deg selv om at du ikke skal få mer enn den lille skåla hver dag?

Sånn gjør i hvert fall jeg hvis det er mye snop i huset :P

Gjest Bianca28
Skrevet

Hva med å ha en fast bitteliten skål som du kan fylle med smash, og så kan du bli enig med deg selv om at du ikke skal få mer enn den lille skåla hver dag?

Sånn gjør i hvert fall jeg hvis det er mye snop i huset :P

Hehe den funker ikke på alle. Jeg er sånn at vet jeg at jeg har en pose med godteri i skapet. kan jeg ta litt og si til meg selv at jeg ikke skal ha mer. Men så vet jeg at det er mer i skapet, så da må jeg bare ta litt til, og litt til. Plutselig er det tomt hehe

Skrevet

Nei, jeg klarer ikke la være! M å h a s m a s h ! Hiver innpå en pose nå. :popcorn:

Fikk mensen idag, så kanskje det var grunnen til sjokolade-suget...

Jeg klarer bare ikke slutte - hjelp! :sukk:

Skrevet

Smash er digg :) Takk for tipset, skal kjøpe imorgen :enig:

Nei, ikke gjør det! Et tygg, og du er hekta :popcorn:

Skrevet

Hva med å kjøpe inn druer eller annen frukt som du synes er godt istedenfor? Prøv å lag deg et fat med druer, epler i båter, nektariner, jordbær og andre ting som er godt. Hvis det ligger foran deg istedenfor smash, skal du se du ikke savner smashen når du først har begynt å smake på godbitene på fruktfatet. Men da igjen må du ikke ha smash i huset. Gå en omvei fra skolen som ikke går forbi en butikk om du har mulighet til det.

Gjest Bianca28
Skrevet

Nei, jeg klarer ikke la være! M å h a s m a s h ! Hiver innpå en pose nå. :popcorn:

Fikk mensen idag, så kanskje det var grunnen til sjokolade-suget...

Jeg klarer bare ikke slutte - hjelp! :sukk:

Hehe du får ha med deg noen på butikken neste gang som passer på at du ikke kjøper smash hehe. Smashkjøpeforbud

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er faktisk ikke så grådig mye annet å gjør enn å la være å kjøpe det. Spis noe annet om kvelden, ordentlig mat, for å få opp blodsukkeret istede for smash.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg trur du treng litt ordentleg kveldsmat, eg. To brødskiver, ei med ost og paprika og ei med salami eller noko slikt. :-)

Gjest Bianca28
Skrevet

Eg trur du treng litt ordentleg kveldsmat, eg. To brødskiver, ei med ost og paprika og ei med salami eller noko slikt. :-)

Ja tror jeg og. Søtsugen stammer nok fra lavt blodsukker fordi det er lenge siden man spiste. Da hjelper det å hive i seg noe mat.

Skrevet

Mange gode tips!

Ja, jeg må stålsette meg, og rett og slett IKKE kjøpe smash...det blir vanskelig! Uansett om jeg har lite eller mye godt i huset, så forsvinner alt, så å posjonere ut hjelper lite.

Jeg skal prøve å lage smoothie og lage fruktfat. Prøve!

Skal ikke forundre meg om jeg har kjøpt en ny smash-pose imorgen :popcorn:

Skrevet

Ja, jeg spiser om kvelden - skikkelig mat, men allikevel MÅ jeg ha smash. Er jo ikke sulten, tror jeg bare trøstespiser :trist:

Gjest Bianca28
Skrevet

Ja, jeg spiser om kvelden - skikkelig mat, men allikevel MÅ jeg ha smash. Er jo ikke sulten, tror jeg bare trøstespiser :trist:

huffda? hvorfor trøstespiser du?

Skrevet

Ja, de er gode, men farlig farlig!

En pose på 100g inneholder 522kcal!

En stor pose smash (230g) inneholder 1200kcal! :hakeslepp:

Hva med å kjøpe frukt i morgen? Det er også søtt og godt, men du får ikke samme søtsuget av frukt som smash og annen sjokolade gir.

Jeg har sluttet å spise sjokolade. (Hadde du kjent meg hadde du ikke trodd meg for jeg har alltid :hjerte: sjokolade, men det er sant!) Det tok vel rundt en uke før søtsuget ga seg, men nå har jeg ikke lyst på sjokolade. Rare greier!

Trodde ikke det var mulig! En dag jeg spiste noen få biter merket jeg virkningen av sukkeret...ble ganske "stresset" og det kjentes ut som jeg hadde sirup i blodet. Ekkelt.

En erstatning kan være nutrilett ol. som er litt sunnere, men som likevel smaker ganske godt!

Skrevet

Du slutter nok når du ser hvor feit det gjør deg. :)

Skrevet

Oi, jeg spiser en STOR pose hver kveld ... jaja, nå er den oppspist og nå skal jeg straks pusse tenner og legge meg :natti:

Skal prøve å være flink imorgen.

Jeg tror jeg spiser fordi jeg er ganske deppa, og søtsaker gir en kortvarig glede ... men det blir nok bedre etterhvert :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...