Gelica Skrevet 26. august 2010 #1 Del Skrevet 26. august 2010 Vi får gjester og jeg tenkte å servere svinefilet innbakt i spekeskinke. Jeg har laget det tidligere bare for oss hjemme og serverte da med kokte poteter, grønnsaker og fløtesaus. Hva kan jeg servere som saus og tilbehør til dette som ikke er SÅ kjedelig? Det må også være enkelt og greit for meg å lage, da jeg ikke er verdens beste kokk. Alle ideer tas i mot med et stoooort takk:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 26. august 2010 #2 Del Skrevet 26. august 2010 Her er eit forslag, bakte grønsaker: http://altgodt.wordpress.com/2009/10/28/ny-vri-pa-grskar/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #3 Del Skrevet 26. august 2010 Hvis svinefileten opptar stekeovnen, er det kanskje greit med noe som kan lages i gryte? Kremet risotto med fennikel og spinat. Det er veldig fin fennikel i butikkene nå, og norsk spinat. Og da blir separat saus overflødig. Gjerne noen halve ovnsbakte tomater i tillegg, som du kan lage i god tid, og så bare varme sammen med svinefileten mot slutten av steketiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizette Skrevet 27. august 2010 #4 Del Skrevet 27. august 2010 Hvis svinefileten opptar stekeovnen, er det kanskje greit med noe som kan lages i gryte? Kremet risotto med fennikel og spinat. Det er veldig fin fennikel i butikkene nå, og norsk spinat. Og da blir separat saus overflødig. Gjerne noen halve ovnsbakte tomater i tillegg, som du kan lage i god tid, og så bare varme sammen med svinefileten mot slutten av steketiden. Åh, den risottoen så god ut, den må prøves! *printer oppskriften* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 28. august 2010 #5 Del Skrevet 28. august 2010 Åh, den risottoen så god ut, den må prøves! *printer oppskriften* Jeg skulle også foreslå risotto og ovnsbakte tomater. Supert tilbehør til hvitt kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. august 2010 #6 Del Skrevet 28. august 2010 Om du ikke lager risotto, kan du lage italiensk Potetmos til i stedet for: http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Tilbeh%C3%B8r/Poteter/Italiensk-potetmos Dropp spekeskinken da, den har du jo rundt fileten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 28. august 2010 #7 Del Skrevet 28. august 2010 Første som slo meg var grillet asparges og saltbakte amadinepoteter, men jeg spiser jo ikke svinekjøtt selv... Funker til and og kylling hvertfall :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 30. august 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 30. august 2010 Første som slo meg var grillet asparges og saltbakte amadinepoteter, men jeg spiser jo ikke svinekjøtt selv... Funker til and og kylling hvertfall :gjeiper: Saltbakte amadinepoteter hørtes spennende ut. Hvor får jeg tak i den type poteter og hvordan lages disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 11. september 2010 #9 Del Skrevet 11. september 2010 Oi, her var jeg sein med å få med meg innlegget ditt, men here goes: Amadinepoteter får du tak i stort sett overalt, har ihvertfall sett dem på Rema 1000, Bunnpris, Meny, Mega, Obs, Rimi og Ultra Vask potetene kjapt. Hell en raus skvett olje i en kjele eller bolle med lokk. Ha i urter, (jeg pleier å bruke estragon og basilikum) og potetene. Sett på lokket og rist til krampa tar deg. Hell alt over i en ildfast form og strø rikelig med grovkvernet salt over potetene. Bak i ovn på 200 grader i ca en halvtime. Steketiden varierer veldig etter størrelsen på potetene, så greit å anse halvtimen som veiledende og sjekke potetene underveis. De er ferdige når skallet er gyllent, og potetene er myke inni. Sett gjerne frem maldonsalt e.l. så man kan salte potetene ekstra om ønskelig Dette funker også ypperlig til and, okse, tapas, grillmat, fisk, you name it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå