Gå til innhold

- Hvordan er synet ditt? -


Edie

På grunn av synet mitt bruker jeg;  

  1. 1. På grunn av synet mitt bruker jeg;

    • briller
      19
    • linser
      34
    • lesebriller
      11
    • ingenting
      19


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zalomine
Det var en her som skrev at hun var glad hun var nærsynt for det gikk tilbake med årene? Det har ikke jeg hørt noe om før - hva vil det si - gjelder det alle?

egentlig så er det vel en henvisning til det fenomenet at folk felst blir langsynte når de blir gamle. Men, er du nærsynt nå, og blir langsynt emd alderen, så får du ikke "nøytralsyn", men vil i de aller fleste tilfeller trenge... ååh... hva heter det da? sånne briller som har to styrker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig så er det vel en henvisning til det fenomenet at folk felst blir langsynte når de blir gamle. Men, er du nærsynt nå, og blir langsynt emd alderen, så får du ikke "nøytralsyn", men vil i de aller fleste tilfeller trenge... ååh... hva heter det da? sånne briller som har to styrker....

Progressive? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nærsynt, men bruker ikke i brillene min hele tiden. Har fått beskjed om at synet mitt fortsatt er såpass godt at jeg ikke trenger briller når jeg kjører etc. Synet mitt er ikke verre enn ca -0,75, men jeg kjenner at det er enklere for meg å lese teksting på Tv'en eller kinoen når jeg har brillene på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nærsynt. (-3.5 på høyre og -1.25 på venstre). Har dårlig samsyn + skjeve hornhinner :o :o

Er operert tre ganger for skjeling (som barn)

Har brukt briller siden jeg var 13, får ikke tilpasset linser som duger godt nok.

Men heldigvis finnes det masse flotte briller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-4,5 her, bytter på å bruke linser og briller. Blir så 'trøtt' på øynene av å bruke linser på jobb, sitter foran pc hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...