Gå til innhold

- Hvordan er synet ditt? -


Edie

På grunn av synet mitt bruker jeg;  

  1. 1. På grunn av synet mitt bruker jeg;

    • briller
      19
    • linser
      34
    • lesebriller
      11
    • ingenting
      19


Anbefalte innlegg

Ser veldig dårlig (-5), og tar på meg briller som det aller første hver morgen. Ellers varierer jeg mellom briller og linser.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns jeg ser dårlig. Fikk ikke briller før jeg var 17 år, når jeg fikk briller så jeg en ny verden. Er nærsynt og har skjeve hornhinner. Forskjellig styrke på hvert øye. Blitt dårligere og dårligere med årene. Håper det stabiliserer seg snart. Nå har jeg stoppet på 2. ett eller annet. Nesten 3. Det er mye. Men glad jeg er nærsynt da det vil snu når jeg når 40 års aldern. Liker helst å bruke linser mest mulig, men er flink til å bytte med briller når jeg føler øynene trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kjempedårlig - har +5, brukt briller siden jeg var 4.... bruker linser nå :) Håper på en øyeoperason så jeg slipper styret med linsene hver morgen og kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ganske greit syn, men er en liten smule langsynt på det ene øyet og en liten smule kortsynt på det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nærsynt, gikk opp til -1,5 på sist sjekk. Har brukt briller fra 12 - 13 år, og fikk linser til 16-årsdagen.

Sliter med tørre øyne, så nå har jeg fått ny type linser, døgnlinser, men jeg fikser ikke å sove med de.

Har lyst på laseroperasjon, men det er dyrt da.

Har briller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

jeg har -2.75, men i en alder av 25 har jeg enda ikke stabilt syn, og må stadig justere til sterkere linser når jeg er innom optiker. Det er fordi jeg leser veldig mye, sier han. :-? Men jeg elsker å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya *

Jeg har -3 og -2.25 hvis jeg husker rett. Det er et par år siden jeg sist måtte øke styrken på brillene mine. Fikk briller da jeg gikk i 6. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Har lesebriller' date=' men bruker dem sjelden. Går faktisk like greit å lese uten dem...[/quote']

Du burde bruke dem. Du merker det kanskje ikke selv, men øynene dine må anstrenge seg ekstra mye når du ikke bruker dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærsynt med -4,5 og -4,75. Har brukt briller siden jeg var 5 og linser siden jeg var 14. Nå bruker jeg linser som jeg har på døgnet rundt. Uten er jeg ganske så blind i tåkeheimen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker både linser og briller. Sist jeg sjekket hadde jeg -5.0 på briller, men det har sikkert blitt enda svakere nå. Øker jo for hvert halvår jo.

Bruker for det meste linser, og her om dagen knakk stanga på brillen, så nå er det kun linser til jeg får fiksa brillene..som begynner å bli altfor svake.

Begynte med briller siste skoledag i 6.klasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Noen jeg kjenner og har helt vanvittig dårlig syn, hun har verre enn deg også Meta2. Tror hun har 12 på ene øyet jeg.

Deilig at du har tatt operasjon. Det skal jeg den dagen synet mitt stabiliserer seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanessa

-7.50 og -8. Altså utrolig dårlig. Jeg har ikke råd til noen operasjon, forøvrig sier optikeren at jeg fremdeles er et par år for ung (20) til at synet er helt stabilt. Jeg bruker kun linser, og har ikke briller. Men jeg må innrømme at jeg av og til lurer på om øynene tar skade av å bruke linser hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er nok ikke så dumt å gå til et innkjøp av briller, så du får avbelastet øynene litt. Jeg er 22 og har fått beskjed om at øynene mine har begynt å bære preg av mange års linsebruk. Blodkarene mine er rødere eller noe sånt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv så bruker jeg lesebriller, spesielt foran pc'en. Er langsynt, men bare + 0,75 og + 1.0, men får vondt i hodet med en gang jeg leser på pc'en uten briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nærsynt -6 og -5. Begynte med linser da jeg var 14 og bruker nå døgnlinser. Fungerer utrolig bra og jeg er veldig fornøyd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent -3 på begge øynene, husker ikke nøyaktig. Tror jeg begynte med briller da jeg var 10 år, og da lå jeg vel på ca -0,5/-1, så det har blitt en del verre, men det ser ut til å ha stabilisert seg nå. I skrivende stund har jeg briller på min nese, men til vanlig bruker jeg linser. Burde definitivt skaffe meg nye briller, disse er stygge og alt for svake, og derfor bruker jeg dem uhyre sjelden. Ikke bra for øynene, nei... Fyskamseg, Virvel. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...