Gå til innhold

Er det sant at jenter liker sjenerte gutter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Mange jenter likar iallfall mange gutar betre enn gutane trur. Vi med litt erfaring ute i "marknaden" veit at dei som er veldig "på" ofte er dei som feigar ut når det kjem til stykket. Samtidig er det jo viktig å fange merksemda til jentene, så berre å stå i ein krok er ikkje nok. Du må vere synleg, men kanskje ikkje på dei vanlege måtane, ved å vere brautande, skrytete eller ved å ta stor plass. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke sjenerte gutter så godt. Det kan være søtt, men ikke noe jeg faller for.

Ikke overraskende. Men du tillater deg kanskje å være sjenert selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er ikke noe man "tillater" seg. Jeg er sjenert i noen situasjoner, uten at det er så mye jeg kan gjøre med det. Det er nok en del av grunnen til at jeg ikke tiltrekkes v sjenerte gutter, siden det da fort kan bli en ganske klein situasjon. Når begge parter er sjenerte er det litt vanskelig å komme noen vei.

Jeg mener absolutt ikke det er noe galt i å være sjenert (enten man er gutt eller jente), finnes sikkert mange jenter som elsker sjenerte gutter, jeg er bare ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det bare noe man sier for å gi de bedre selvbilde?

Det er nok hellers sånn at jenter liker sjenerte gutter som venner. Skal man bli aktuell som mulig kjæresteemne må man være frampå, sånn er livets harde realiteter for oss gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smaken er som baken! :rødme:

Jeg liker rolige og litt sjenerte gutter, men viss de blir for sjenerte kan det bli litt vanskelig.

Jeg liker også de som er en tanke utandvendt - bare det ikke blir for voldsomt, for da syns jeg det blir vanskelig også.

Men dette er noe jeg personlig syns. :sjenert:

Noen liker jo de veldig sjenerte og noen liker de veldig utadvendte, skalaen er jo veldig lang, så det er mulig for alle å finne noen de liker i forskjellig grad.

Jeg har noen pene og søte venninner som er litt sjenerte av seg, og som liker sjenerte gutter, så det er ikke noe problem for en sjenert gutt å finne seg noen.

Tror jeg kjenner ganske mange som er sjenerte, både venner og søskenbarn, og de har da klart å finne seg noen alle sammen. Man må bare lete å de riktige stedene, slik som gjennom jobb, studie, venner, venners venner, fritidsaktiviteter. :)

Endret av meridian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe man "tillater" seg. Jeg er sjenert i noen situasjoner, uten at det er så mye jeg kan gjøre med det. Det er nok en del av grunnen til at jeg ikke tiltrekkes v sjenerte gutter, siden det da fort kan bli en ganske klein situasjon. Når begge parter er sjenerte er det litt vanskelig å komme noen vei.

Jeg mener absolutt ikke det er noe galt i å være sjenert (enten man er gutt eller jente), finnes sikkert mange jenter som elsker sjenerte gutter, jeg er bare ikke en av dem.

Jeg tror nok snarere det er slik at både utadvendte OG sjenerte jenter liker utadvendte gutter. Resultatet er at sjenerte gutter sliter med å få seg kjæreste el. tilfeldige ligg, mens sjenerte jenter slipper unna med det fordi de er jenter. Se bare på sjekkelitteraturen som er ensidig rettet inn mot gutter og menn, nærmere bestemt sjenerte menn. Finnes ikke en utgivelse myntet på sjenerte jenter rett og slett fordi det ikke er marked for det. De har nemlig ikke noen problemer med å finne seg menn, fordi UTADVENDTE MENN FINNER DEM. Rettferdig? Ikke faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg tror nok snarere det er slik at både utadvendte OG sjenerte jenter liker utadvendte gutter. Resultatet er at sjenerte gutter sliter med å få seg kjæreste el. tilfeldige ligg, mens sjenerte jenter slipper unna med det fordi de er jenter. Se bare på sjekkelitteraturen som er ensidig rettet inn mot gutter og menn, nærmere bestemt sjenerte menn. Finnes ikke en utgivelse myntet på sjenerte jenter rett og slett fordi det ikke er marked for det. De har nemlig ikke noen problemer med å finne seg menn, fordi UTADVENDTE MENN FINNER DEM. Rettferdig? Ikke faen.

Hvis du mener det er livets harde realitet så er det nok bare noe du må leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken!

Jeg liker rolige og litt sjenerte gutter, men viss de blir for sjenerte kan det bli lit vanskelig.

Jeg liker også de som er en tanke utandvendt - bare det ikke blir for voldsomt, for da syns jeg det blir vanskelig også.

Men dette er noe jeg personlig syns.

Noen liker jo de veldig sjenerte og noen liker de veldig utadvendte, skalaen er jo veldig lang, så det er mulig for alle å finne noen de liker i forskjellig grad.

Ta å snu om på det, og spør deg selv: ville en mann ha sagt det der, "nei, det blir litt vanskelig fordi hun er for sjenert". Ikke det? Nettopp. Hvis din sjenanse ikke hindrer oss menn i å ta kontakt med deg, hvorfor skulle vår sjenanse hindre deg i å ta kontakt med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det er livets harde realitet så er det nok bare noe du må leve med.

Jeg er ikke noe videre sjenert selv, så det kan jeg nok leve med. Det som derimot irriterer meg sånn rent prinsipielt er at jenter/kvinner slipper unna med så mye på sjekkearenaen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke rettferdig så slutt å syt! Dersom du forventer at livet skal være rettferdig så er du på feil planet.

Dersom dit største problem er at du kansje må være litt mer frampå for å sjekke damer enn det damer trenger å være, så får du vel bare lære deg å bli litt mer frampå da. Det er ingen heksekunst. Bare øv deg litt så blir det riktig artig. Jeg har sjekka damer siden jeg var 12-13 og dersom jeg som usikker pubertetsgutt klarte det så må da vel du klare det. Mange miliarder menn har turt seg frampå før deg så hva er det med deg som gjør at det skal være verre for deg enn for andre menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta å snu om på det, og spør deg selv: ville en mann ha sagt det der, "nei, det blir litt vanskelig fordi hun er for sjenert". Ikke det? Nettopp. Hvis din sjenanse ikke hindrer oss menn i å ta kontakt med deg, hvorfor skulle vår sjenanse hindre deg i å ta kontakt med oss?

Skjønte ikke helt hva du mente ... :klø:

Jeg er ganske sjenert selv da, men ikke sånn at jeg rødmer og ser ned i bakken og ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Men jeg blir ganske stille og alvorlig, fordi jeg ikke vet hva jeg skal si, og da kan jeg virke avvisende.

For å si det sånn, så har jeg aldri vært sammen med noen, fordi jeg er så sjenert, og det er vel ikke akkuratt så tiltrekkende med sjenerte jenter med dårlig selvtillit. :(

Første gang jeg skulle møte kjæresten til en venninne som er litt sjenert, så grudde jeg meg veldig! Og jeg hadde vondt i magen.. Da jeg møtte de på kafe, var jo kjærsten hennes så sjenert at JEG måtte holde samtalen igang, noen som sjeldent skjer.

Han var jo veldig grei, men han var så sjenert så jeg måtte dra ordene ut av munnen hans. Men jeg skjønte jo hvordan han tenkte siden jeg sliter på samme måten da ..

Les hele det første innlegget mitt, jeg har skrevet med der...

Endret av meridian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ET svar på det spørsmålet for verden består ikke av EN type jenter/kvinner. Dersom du er genert så trenger derimot kansje du å møte den typen jenter som liker generte gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sjenerte gutter, men ingen jenter er like, ergo har de fleste også ulike preferanser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har og en tendens til å være sjenert, spesielt hvis det gjelder gutter jeg liker. Da kan det bli vanskelig hvis gutten og er det.

Men heller en litt stille type enn ei overfladisk skrikebøtte. Så liker jeg typen og han har vett i hodet, så hvorfor ikke. Men da er jeg avhengig av litt hjelp fra hans side og.

Nei, hvis typen er den rette spiller det vel ikke så store rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodite1980

Jeg personlig liker veldig godt sjenerte gutter og det er bare sånne gutter som er aktuelle som kjærestemateriale.

Jeg har lært at de som er frampå er som regel bare ute etter en ting og stikker med en gang de har fått det .

Mens sjenerte gutter er absolutt kjærestemateriale og som regel mye snillere enn de som er frampå.

De mennene som er frampå og "masete" blir avvist av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Det spiller ingen rolle om mannen er sjenert eller ikke. For meg er det en hel haug med andre egenskaper som er avgjørende for om jeg liker noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lite sjenert selv, som jente, og synes da det er vanskelig og skulle være sammen med en sjenert gutt. Det blir litt det med at jenter vil føle seg passet på og en veldig sjenert gutt gir meg ikke den følelsen. Synd men sant. Er likevel klar for å bli omvendt, har bare ikke truffet en sjenert gutt jeg har falt for enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...