Gå til innhold

Dagens grønne gjerning


frk.Sjovn

Anbefalte innlegg

levert matavfall? er det ikke bare å putte den grønne posen i vanlig søppel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
Gjest Tigress

Eg køyrer kollektivt eller går så ofte eg kan, men det blir jo ein del bilkøyring også. Men eg resirkulerer klede, syr om i staden for å kaste, og passer godt på tinga mine så dei ikkje må byttast så ofte. Elles er det siste eg har gjort for miljøet å kjøpe varmelist med natt- og dagsenking. Dermed held vi huset behageleg varmt utan å måtte fyre med ved. Og vi reduserer kulderaset frå vindauga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ein ting: Har ikkje reklame i posten - hurra!

Dette har jeg også tatt steget og gjort nå :)

Føler at papirbosset ble fylt opp med uadressert reklame, og mesteparten av dette har jeg ikke lest en gang.. Sløseri.

Nei, nå leser jeg heller tilbudsavisene på nett, mye enklere det. Jeg bruker ukensreklame.no, og der får jeg både tilbudsavisene og tilbudsoversikt, da trenger jeg ikke reklame i posten lengre :)

Tidligere brukte jeg hverdagskupp.no, men ser ut som denne er lagt ned?? Noen som vet hva som skjedde med denne geniale siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg vært ekstra flink, har ikke brukt bilen på 3 uker. Selv om det ikke er helt selvvalgt da, siden bilen må repareres, og min kjære er veldig treig til å få det gjort.

Og jeg skulle gjerne tatt buss mye oftere, men barnehagen til sønnen min ligger i motsatt retning av skolen min, bussen er ofte en del forsinket. Så bare leveringa i barnehagen kan ta en time på de dagene ting ikke helt går, så blir det en halvtime til skolen eller mer, for der er noen ganger bussene så fulle at man ikke får komme på.

Men i det siste har jeg ikke hatt noe valg da.

Og jeg er ellers flink til og ta buss og tog da det passer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ganske liten gjerning da, siden det er helligdag og jeg ikke har vært utenfor husdøren...

Men jeg har organisert klesoppbevaringen på en slik måte at det er mye enklere å bruke klærne flere ganger før de vaskes. Før var det så rotete at enkelte klær havnet i vaskemaskinen fordi jeg trodde de var skitne, men så hadde jeg ikke brukt de engang! Og så har jeg funnet ut at jeg egentlig har alt jeg trenger når det kommer til klær, utenom vintersko da, så her blir ikke kjøpt noe nytt før noe blir ødelagt eller virkelig trengende :) Bra for både økonomi og miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Spist restemat istedet for å kaste.

- Sortert søppel.

- Gitt bort matvarer jeg ikke kommer til å spise selv til andre i stedet for å kaste.

- Fyllt vaskemaskinen full av klær før jeg satte den på.

- Gitt fuglene nøtterester i stedet for å kaste.

- Skrudd av lys i rom jeg ikke er i.

- Skrudd av varmen på to rom jeg ikke er i for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Denne uken har jeg:

-Sydd på nye knapper på plagg jeg ellers ville ha kastet.

-Organisert en heftig ryddesjau av klær som skal gå til venner, bruktsjapper og lignende

-laga katteleker av en kjip, formløs tskjorte i bomull og litt kattemynte

-Brukt teposen opptil flere ganger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Levert en sekk med klær til fretex og har en til klar snart. Og så har jeg begynt planlegging av årsmøtet i de grønne, det er jo en innsats det og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenkte jeg å være så grønn at jeg skal vaske klær for hånd, det teller vel? Selv om vaskemaskinen er kaputt? :) Og spise vegetarmat i dag som alle andre dager, pluss ta meg en tur i skogen og spare meg for å bruke masse elektroniske dupeditter hjemme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...