Gå til innhold

Dagens grønne gjerning


frk.Sjovn

Anbefalte innlegg

Syns nesten folk gjør en innsats om de resirkulerer/sorterer papp og papir jeg, det er jo enda fler av de som IKKE gjør det, og det hjelper jo ikke stort?!

Istedenfor å kaste store glassflasker med morsom kork, lager vi saftblanding (eller lignende) til å ha oppi og gir bort til jul ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg levert 3 søppelposer med klær til en hjelpesending for fattige mennesker i Ukraina. Gjenbruk, føles bra at klærne vi er lei av kan brukes på nytt av andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Smørbukk

I deg gått til frisøren istedenfor å kjøre bil/buss.

Jeg har gått til butikken, og ikke handlet mer enn bare akkurat det jeg trengte.

I tillegg har jeg kledd på meg med ullgenser og varme tøfler istedenfor å skru på varmen i huset for å bli varm da jeg frøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig "å gjøre noe for naturen" hvis det du gjør er å minske skaden du gjør den? Hvis du går ut og planter et tre, så gjør du noe for naturen, eller driver med oppsamling av penger for å redde et eller annet dyreslag eller jobber for å redde regnskogen. Men hvis du resirkulerer papiravfallet ditt, så er det jo likevel forsøpling fra din side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig "å gjøre noe for naturen" hvis det du gjør er å minske skaden du gjør den? Hvis du går ut og planter et tre, så gjør du noe for naturen, eller driver med oppsamling av penger for å redde et eller annet dyreslag eller jobber for å redde regnskogen. Men hvis du resirkulerer papiravfallet ditt, så er det jo likevel forsøpling fra din side.

Enig! Endel ting bør vi ta for gitt at vi skal gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sykler. Jeg forbruker lite. Jeg lever asketisk.

så fort jeg får mer penger, skal jeg ha et stort CO2 monster, gå på ukentlige shopping sprees, kaste plast i papir-resirkuleringstønna, kaste alt som kan pantes i naturen, og kjøpe klær laget av underbetalte negere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte et av de hullete håndklærne atter en gang, skal bruke det så lenge det suger vann...
Så lenge det er sug, er det håp. :nigo:

Mine gamle og hullete omskoleres til gulvkluter. Og de er mye mer effektiv enn alle kjøpegulvduker jeg noensinne har vært borti. Frottéen gnafser i seg dritten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg kjører alltid utenom rushet for å få en mer effektiv bruk av bilen. Mindre drivstoff brukt, penger og tid spart. Er ikke det smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Plaget Fretex med en tv og dvd spiller, ørten sko og klær, kastet (tydeligvis..x) glass i en resirkuleringsboks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippet opp en bomulsgenser som barnet mitt har vokst ut av,mange kluter ble det.Sparer på gamle syltetøyglass som vi lager lykter av,med decopage,blir veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids en ting man kan gjøre hver dag for å hjelpe til med å skåne naturen litt for vårt overbruk av ressurser ol. Her kan du poste dagens gode gjerning som litt motivasjon for andre osv ^^

Brukte handlenett, kjøpte silikon bake"papir" og resirkulerte papir.

Blir du ikke lei av slike symbol-handlinger?? Tenk eksempelvis på Kina. Tusenvis av byer, som hver og en forurenser ca 1000 ganger mer enn hele landet vårt til sammen. Jeg vet vi som et rikt land har ansvar for å gå foran med et godt eksempel, men jeg syns det begynner å bli litt...sykt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Blir du ikke lei av slike symbol-handlinger?? Tenk eksempelvis på Kina. Tusenvis av byer, som hver og en forurenser ca 1000 ganger mer enn hele landet vårt til sammen. Jeg vet vi som et rikt land har ansvar for å gå foran med et godt eksempel, men jeg syns det begynner å bli litt...sykt..

Det betyr da ikke at man bare skal gi opp. Det er når man ser hvor sykt det er at man virkelig må trå til og gjøre mer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skal vi slutte å bry oss, fordi andre land ikke gjør det? Alle monner drar!!

Jeg har fyra i den rentbrennende ovnen min helt fra jeg sto opp i dag, med tørr og god ved og mye trekk! Er ikke mye svart røyk som kommer opp av min pipe! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg sykla til jobb, håper Oslo kommune snart forstår at dei må brøyte snø andre plassar enn i Holmenkollen, slik at det blir mogeleg å sykle. Brukar min eigen kopp på jobb, så eg produserer ikkje søppel i form av eingangskoppar. og så har vi byrja å sortere avfallet nøyare, i går leverte eg ein pose matavfall og ein med plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kjøpte deilig ølologisk brød fra Godt Brød. Regner det som å hjelpe naturen litt, siden det ikke blir brukt dritt-ting i produksjonen, hehe.

Også gikk jeg til skolen i stedet for å bruke buss eller trikk. Nå vet jeg ikke riktig hvor stor betydning det har når man bor i Oslo da. Begge deler er vel rimelig grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...