Gå til innhold

ekteskaps krise og udi....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er deg, Anonyme Bruker, som er TS må du tenke på dette.

Husk at mest sannsynlig er du gift med en mann som er under stort press om å ikke reise til Norge, som er et vestlig land,og en del at satans yngleplass i Talibans øyne og ansvarlig for trykking av karikaturer som håner Profeten.. Oppildningen av mennesker mot Norge, USA og vesten generellt i enkelte miljøer der nede innebærer at det vil være bedre for mannen din å ikke reise til syndige Norge, men få konen ned til seg snarest (for å få orden på familielivet.)

Han hører kanskje mye stygt om Norge og kommentarer om hvorfor han ikke har hentet kona si vekk fra Vesten ennå.

Derfor presser han deg for å få deg til å komme.

Men dine foreldre tok deg til Pakistan som liten så du kunne få gå på skole, og de har tatt deg med til Norge der du kan bli lege og få en framtid, noe som du sier er drømmen din.

Nå ber foreldrene dine deg om ikke å dra til Afghanistan.De samme som sikkert ordnet ekteskapet ditt for seks år siden. Din mor har reddet deg en gang der nede (hun som er kvinne.)

Da bør du vurdere om du er villig til å ofre alt som andre slåss for å ha retten til å gjøre over hele verden.Nemlig leve et fritt liv. Mennesker flykter over landegrenser i skjul uten pairer. Unge menn drar i container uten mat vann, med risiko for å dø når som helst og bli sendt rett tilbake igjen med stoor gjeld.

Afghanere sultestreiket utenfor Domkirken i Oslo i 2005 for å få lov til noe du har og er villig til å kaste bort: Å bli i Norge.

Vil du virkelig ofte alt dette for en mann som kanskje ble arrangert gift med som 15åring uten at du kjente ham personlig?

For du sier dere har vært fra hverandre i 6 år. Da kan du umulig kjenne ham godt nok til å vite at du ikke kan puste uten ham.

Jeg tror du bør be faren din snakke med mannen din og be han ha tålmodighet i saken. (Og tillit til sin gud om at alt vil ordne seg slik gud vil at det skal.)

For din egen del håper jeg du ikke gjør stikk mot det alle andre fornuftige mennesker i verden foreslår, og reiser til Afghanistan, for å slippe å miste en mann som du kan få uansett om 11 mnd her i Norge der dere kan få et bedre liv.

Livet er hardt for barn i Afghanistan. I Norge er det luksusliv for barn i sammenlikning.Hva ønsker du for dine små barn i framtiden?

Vet mannen din at det er bygd flere moskeer i Norge og at muslimer er valgt inn på Stortinget og er med å vedtar lover her? Eller at mange nordmenn synes trykking av tegninger av Profeten var respektløst?Tipper de ikke har fortalt mannen din dette i Afghanistan...Jeg synes du skal begynne med å fortelle det og spørre HVORFOR det er så viktig at du kommer dit ned.

Og jeg håper det blir han som flytter og ikke deg. :klemmer:

tusen takk

jeg skal bare si at ekteskapet var frivillig, vi elsket hverandre.....

og jeg kjenner ham i fra barndom,,,,, han e søskenbarnet til mamaen min...

jeg er veldig veldig heldig for at begge mine foreldre har gitt meg friheten til å velge....

og jeg er veldig forelska i ham ......... problemet er at etter bryllupet har vi ikke hatt muligheten til å bo sammen lenge.. vi har ikke vært på bryllups reisen enda :-(

og at han sier jeg må komme til afghanistan fordi svigermora mi døde og han er helt alene....ellers så klarer han å vente.... men det er så mental stress på ham:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wild bird

Du virker jo ganske umoden, syns jeg. Det er fullstendig galskap å flytte til Afghanistan. Du har fått veldig mange gode råd her, familien din vil ikke at du skal reise, og du skjønner sikkert selv også at det er det eneste riktige.

Og det at du ikke kan leve uten han. Jo, det kan du. Ingen dør av å ikke få være sammen med et annet menneske. Man får en sorg, men man dør ikke.

Du har jo knapt vært sammen med han på de årene dere har hatt et forhold, men du er fortsatt i live.

Flytter du til Afghanistan, er sannsynligheten for at du kan dø stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rebecca

tusen takk

jeg skal bare si at ekteskapet var frivillig, vi elsket hverandre.....

og jeg kjenner ham i fra barndom,,,,, han e søskenbarnet til mamaen min...

jeg er veldig veldig heldig for at begge mine foreldre har gitt meg friheten til å velge....

og jeg er veldig forelska i ham ......... problemet er at etter bryllupet har vi ikke hatt muligheten til å bo sammen lenge.. vi har ikke vært på bryllups reisen enda :-(

og at han sier jeg må komme til afghanistan fordi svigermora mi døde og han er helt alene....ellers så klarer han å vente.... men det er så mental stress på ham:-(

Så får du bare kalle en spade for en spade i forhold til ham og si at du ikke har til hensikt å reise til et land som USA bomber hver dag.

Han må vise seg som en mann i denne perioden av livet sitt og være voksen og vise ansvar for deg og ikke ta deg til krig og bomber når du og svigerfamilien har opphold i et tryggere land med alle muligheter til å leve bra. Snart er han i Norge og han bør ikke gjøre noe som kan ødelegge for dere i famtiden.

Lytter han ikke til det så må du bare be din far være den som snakker med ham framover til han kommer.Be din far fortelle grunnen til at din mann skal komme til Norge.

Ellers må jeg bare si at du virker som å mangle kontakt med virkeligheten dersom du fortsetter å romatisere en mann du faktisk ikke har bodd sammen med og bare kjenner som en slektning du lekte med da dere var små (i Pakistan?)

Ekteskapet deres er vel kanskje heller ikke gyldig i Norge hvis det ble inngått før du engang var over seksuell lavalder...

Jeg har forresten begynt å tvile på at du er en virkelig person?

Jeg har problemer med å tro på at en afghansk jente i Norge som vil bli lege virkelig er så ureflektert og kunnskapsløs...

Du er vel heller et troll i forkledning som har glede av å skape en tråd med masse kritikk av Afghanistan,muslimer og gi et bidrag til sverting av muslimske jenters intelligens og fornuft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk

jeg er veldig veldig heldig for at begge mine foreldre har gitt meg friheten til å velge....

Det skulle bare mangle. I Norge har man rett til å gifte seg med den man vil. Tvangsekteskap er ikke lov.Det høres egentlig ikke ut som om du har hatt så stort valg når du har gifta deg så ungt, og attpå til med en slektning...

Som andre her lurer jeg også på om dette er et troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får du bare kalle en spade for en spade i forhold til ham og si at du ikke har til hensikt å reise til et land som USA bomber hver dag.

Han må vise seg som en mann i denne perioden av livet sitt og være voksen og vise ansvar for deg og ikke ta deg til krig og bomber når du og svigerfamilien har opphold i et tryggere land med alle muligheter til å leve bra. Snart er han i Norge og han bør ikke gjøre noe som kan ødelegge for dere i famtiden.

Lytter han ikke til det så må du bare be din far være den som snakker med ham framover til han kommer.Be din far fortelle grunnen til at din mann skal komme til Norge.

Ellers må jeg bare si at du virker som å mangle kontakt med virkeligheten dersom du fortsetter å romatisere en mann du faktisk ikke har bodd sammen med og bare kjenner som en slektning du lekte med da dere var små (i Pakistan?)

Ekteskapet deres er vel kanskje heller ikke gyldig i Norge hvis det ble inngått før du engang var over seksuell lavalder...

Jeg har forresten begynt å tvile på at du er en virkelig person?

Jeg har problemer med å tro på at en afghansk jente i Norge som vil bli lege virkelig er så ureflektert og kunnskapsløs...

Du er vel heller et troll i forkledning som har glede av å skape en tråd med masse kritikk av Afghanistan,muslimer og gi et bidrag til sverting av muslimske jenters intelligens og fornuft...

En liten rettelse; hun giftet seg med han når hun var 19 år gammel. Men vært forelsket/elsket/sammen med han siden hun var 15 år hvis jeg forstod korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse; hun giftet seg med han når hun var 19 år gammel. Men vært forelsket/elsket/sammen med han siden hun var 15 år hvis jeg forstod korrekt.

Hadde ikke giftet meg som 19 åring med en jeg ble intressert i som 15 åring- pga jeg hadde vokst fra den forelskelsen.

jeg ville heller ikke reist til verdens mest kvinnefientlige sted etterpå når jeg ikke hadde vært sammen med mannen på seks år. Hvor kommer de sterke følelsene fra til en mann hun ikke har bodd sammen med eller vært på bryllupsreisen med for seks år siden en gang?

Denne jenta tenker helt tydelig ikke som normalt.

Og ekteskapet ville mest sannsynlig ikke kommet i stand hvis det ikke var en kulturellt betinget forventning om å skulle gifte seg med en slektning foreldrene syns passet.

Det er ikke vanlig å treffe noen som fjortis og gifte seg før fylt 20 år - og elske den personen når han bor i et annet land og dere bare treffes på ferie over mange år. Det er en fantasi og ikke virkelighet.

Derfor tror jeg jenta trenger en psykolog pga hun har noe unormale forestillinger om å elske en slektning av mora som hun er blitt gift med -som ikke matcher med at hun sier at å dra til han i Afghanistan er mot foreldras vilje og slutten på alle hennes drømmer.

Jeg vil tenke at hun er hjernevasket til å "elske" den mannen familien ville ha for henne fra hun var omtrent nyfødt. Så vellykket hjernevasket at hun vil tvinge seg til å gå rett i det hun selv sier er helvete og som foreldra sier nei til.

Det å tvinge seg til å dra dit skurrer med at hun sier Afganistan er slutten på alt hun drømmer om.Pluss at hun spørom "råd" på KG og sier at hun ikke vil til Afhanistan, men at hun vil dra til mannen sin der uansett og at mora måtte ta henne med tilbake mot hennes vilje en gang før.

Hvaslags sinnsforvirring er det? Jeg bare spør.

Ring terapeuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke giftet meg som 19 åring med en jeg ble intressert i som 15 åring- pga jeg hadde vokst fra den forelskelsen.

jeg ville heller ikke reist til verdens mest kvinnefientlige sted etterpå når jeg ikke hadde vært sammen med mannen på seks år. Hvor kommer de sterke følelsene fra til en mann hun ikke har bodd sammen med eller vært på bryllupsreisen med for seks år siden en gang?

Denne jenta tenker helt tydelig ikke som normalt.

Og ekteskapet ville mest sannsynlig ikke kommet i stand hvis det ikke var en kulturellt betinget forventning om å skulle gifte seg med en slektning foreldrene syns passet.

Det er ikke vanlig å treffe noen som fjortis og gifte seg før fylt 20 år - og elske den personen når han bor i et annet land og dere bare treffes på ferie over mange år. Det er en fantasi og ikke virkelighet.

Derfor tror jeg jenta trenger en psykolog pga hun har noe unormale forestillinger om å elske en slektning av mora som hun er blitt gift med -som ikke matcher med at hun sier at å dra til han i Afghanistan er mot foreldras vilje og slutten på alle hennes drømmer.

Jeg vil tenke at hun er hjernevasket til å "elske" den mannen familien ville ha for henne fra hun var omtrent nyfødt. Så vellykket hjernevasket at hun vil tvinge seg til å gå rett i det hun selv sier er helvete og som foreldra sier nei til.

Det å tvinge seg til å dra dit skurrer med at hun sier Afganistan er slutten på alt hun drømmer om.Pluss at hun spørom "råd" på KG og sier at hun ikke vil til Afhanistan, men at hun vil dra til mannen sin der uansett og at mora måtte ta henne med tilbake mot hennes vilje en gang før.

Hvaslags sinnsforvirring er det? Jeg bare spør.

Ring terapeuten.

Eller slutt å mate trollet :heks:

Alt etter som man tror på historien eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får du bare kalle en spade for en spade i forhold til ham og si at du ikke har til hensikt å reise til et land som USA bomber hver dag.

Han må vise seg som en mann i denne perioden av livet sitt og være voksen og vise ansvar for deg og ikke ta deg til krig og bomber når du og svigerfamilien har opphold i et tryggere land med alle muligheter til å leve bra. Snart er han i Norge og han bør ikke gjøre noe som kan ødelegge for dere i famtiden.

Lytter han ikke til det så må du bare be din far være den som snakker med ham framover til han kommer.Be din far fortelle grunnen til at din mann skal komme til Norge.

Ellers må jeg bare si at du virker som å mangle kontakt med virkeligheten dersom du fortsetter å romatisere en mann du faktisk ikke har bodd sammen med og bare kjenner som en slektning du lekte med da dere var små (i Pakistan?)

Ekteskapet deres er vel kanskje heller ikke gyldig i Norge hvis det ble inngått før du engang var over seksuell lavalder...

Jeg har forresten begynt å tvile på at du er en virkelig person?

Jeg har problemer med å tro på at en afghansk jente i Norge som vil bli lege virkelig er så ureflektert og kunnskapsløs...

Du er vel heller et troll i forkledning som har glede av å skape en tråd med masse kritikk av Afghanistan,muslimer og gi et bidrag til sverting av muslimske jenters intelligens og fornuft...

Herre gud også.... hvorfor tror dere at eg gjør dette for moros skyld..

alt jeg har skrivet er sant...

takk for rådet foresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giftet meg som 19 åring med en jeg ble intressert i som 15 åring- pga jeg hadde vokst fra den forelskelsen.

jeg ville heller ikke reist til verdens mest kvinnefientlige sted etterpå når jeg ikke hadde vært sammen med mannen på seks år. Hvor kommer de sterke følelsene fra til en mann hun ikke har bodd sammen med eller vært på bryllupsreisen med for seks år siden en gang?

Denne jenta tenker helt tydelig ikke som normalt.

Og ekteskapet ville mest sannsynlig ikke kommet i stand hvis det ikke var en kulturellt betinget forventning om å skulle gifte seg med en slektning foreldrene syns passet.

Det er ikke vanlig å treffe noen som fjortis og gifte seg før fylt 20 år - og elske den personen når han bor i et annet land og dere bare treffes på ferie over mange år. Det er en fantasi og ikke virkelighet.

Derfor tror jeg jenta trenger en psykolog pga hun har noe unormale forestillinger om å elske en slektning av mora som hun er blitt gift med -som ikke matcher med at hun sier at å dra til han i Afghanistan er mot foreldras vilje og slutten på alle hennes drømmer.

Jeg vil tenke at hun er hjernevasket til å "elske" den mannen familien ville ha for henne fra hun var omtrent nyfødt. Så vellykket hjernevasket at hun vil tvinge seg til å gå rett i det hun selv sier er helvete og som foreldra sier nei til.

Det å tvinge seg til å dra dit skurrer med at hun sier Afganistan er slutten på alt hun drømmer om.Pluss at hun spørom "råd" på KG og sier at hun ikke vil til Afhanistan, men at hun vil dra til mannen sin der uansett og at mora måtte ta henne med tilbake mot hennes vilje en gang før.

Hvaslags sinnsforvirring er det? Jeg bare spør.

Ring terapeuten.

kjære pingo

du tar feil...... jeg har sagt det 10000 ganger nå...... jeg var forelska i han... og bryllupet var frivillig, det er bare at han er slekt med mama... men det er jo ikke ulovlig å være forelska i en man er slekt med.

og at jeg giftet meg som 19 åring var mitt valg, jeg skulle gifte meg da jeg var 18 men fikk ikke lov ifra foreldrene mine..... men det er ikke tradisjonen mama og papa ble gift da de var 27 og 25....og jeg søsken som 19 og 22 år begge går på skolen og ingen av dem gift eller forlovet......

Det er bare meg i familien, og jeg har ikke angret på det valget jeg tok.

............

vi mennesker er forskjellige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bare mangle. I Norge har man rett til å gifte seg med den man vil. Tvangsekteskap er ikke lov.Det høres egentlig ikke ut som om du har hatt så stort valg når du har gifta deg så ungt, og attpå til med en slektning...

Som andre her lurer jeg også på om dette er et troll.

ja men kjære det var frivillig....... vi begge var kjærester før vi giftet oss, hvorfor all dere tror at all jenter i afghainstan blir tvangs giftet, jeg inrømer dette at flertallet blir tvangsgiftet men ikke alle......

jeg har vokst opp i en familie hvor vi hadde friheten, til å gå skole, friheten til å velge hijab, friheten til å jobbe, friheten til velge mannen vi skal gifte oss med.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han virkelig mener det da? Det kan jo kanskje bare ha vært en tom trussel som ble slengt ut i et øyeblikks fortvilelse :klø:

Din mann må da kunne fatte og begripe at også han vil få det langt bedre i Norge med en kone som skal bli lege, enn nede i utrygge Afghanistan.

Elleve måneder er ikke så lenge som det høres ut. Det er vondt å være adskilt fra sin ektefelle, men han må bare se fremover og tenke på hva som venter om han bare venter litt til. Er det sånn å forstå at han er garantert familiegjenforening etter de 11 månedene, så er han dum om han gjør alvor av trusselen sin mener jeg.

Jeg giftet meg for en måned siden, og av diverse årsaker må jeg bo ett år i en by langt fra min mann, som bor og jobber et annet sted i landet. Det er tungt. :tristbla: Takk Gud for SMS og telefon. :gjeiper:

Jeg skjønner at han ønsker å ha kona si hos seg, men å tvinge deg til å flytte ned dit mot din vilje og mot alle vettuge menneskers råd er hull i hodet. Kan du reise ned på ferie til ham noen ganger i løpet av disse 11 månedene? Eller kan han komme opp til deg på ferie for å forkorte ventetiden? Jeg vet ikke hvordan situasjonen er der hvor han bor, men dere kunne jo avtale å møtes i et annet land... dere kunne begge bestille billetter til Tyrkia og ha en ferie sammen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han virkelig mener det da? Det kan jo kanskje bare ha vært en tom trussel som ble slengt ut i et øyeblikks fortvilelse :klø:

takk for rådet.....

jeg håper også :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vokst opp i en familie hvor vi hadde friheten, til å gå skole, friheten til å velge hijab, friheten til å jobbe, friheten til velge mannen vi skal gifte oss med.

;-)

Joda, det tror jeg nok på- og derfor skjønner jeg ikke at du vil kaste bort akkurat det når du sier du ville hatet å kaste det bort...

Det du sier henger ikke sammen. Du vil ikke dit, men du vil bo hos han der. Du vil ikke være der, men hadde valgt å bli der.

Du høres ikke helt stabil ut.

Hva er problemet ditt?

Og hvem råd er det du mener at du får på KG om det her?

For jeg kan ikke se at du har fått noen råd om ting som du ikke har sagt selv først- nemlig å ikke dra dit og vente på han her.

Har du ingen veninner å snakke med?

Og hva er det maset om at det var frivillig ekteskap?

Du gjentar det så ofte at jeg tror du prøver å overbevise deg sjøl, jo.

Og jeg kan gi deg et hint om at jeg ikke er jente, etnisk norsk eller kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det tror jeg nok på- og derfor skjønner jeg ikke at du vil kaste bort akkurat det når du sier du ville hatet å kaste det bort...

Det du sier henger ikke sammen. Du vil ikke dit, men du vil bo hos han der. Du vil ikke være der, men hadde valgt å bli der.

Du høres ikke helt stabil ut.

Hva er problemet ditt?

Og hvem råd er det du mener at du får på KG om det her?

For jeg kan ikke se at du har fått noen råd om ting som du ikke har sagt selv først- nemlig å ikke dra dit og vente på han her.

Har du ingen veninner å snakke med?

Og hva er det maset om at det var frivillig ekteskap?

Du gjentar det så ofte at jeg tror du prøver å overbevise deg sjøl, jo.

Og jeg kan gi deg et hint om at jeg ikke er jente, etnisk norsk eller kristen.

jeg masser ikke jeg bare sier det til di som sier at kanskje jeg hadde ikke firheten til å velge.....

jeg har venner jeg har familie ..

takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med mannen din i det siste for å finne ut om han mener det eller om det bare var en tom trussel?

Og hvordan stiller han seg til ideen om å møtes på ferie et sted for å forkorte ventetiden?

Er han positiv til å flytte til Norge i det hele tatt, eller vil han helst bo der nede? Beklager om du har svart på det før, men jeg kan ikke se om du har svart på det før, det er så mange AnonymeBrukere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med mannen din i det siste for å finne ut om han mener det eller om det bare var en tom trussel?

Og hvordan stiller han seg til ideen om å møtes på ferie et sted for å forkorte ventetiden?

Er han positiv til å flytte til Norge i det hele tatt, eller vil han helst bo der nede? Beklager om du har svart på det før, men jeg kan ikke se om du har svart på det før, det er så mange AnonymeBrukere her.

ja jeg snakket med ham på fredagen, han var glad og i godt humor, sa ikke noe mer om at jeg skal flytte...... det var bare en gang han sa dette med alvor.

eg er i tvil selv, var det bare noe han sa i sinne eller om han mener det på alvor?

Han er veldig positive til å komme til norge, han sier slev han vil også studere når han skal komme men den lange vente tiden er slitsom og han sier at han er lei, og det er nok nå.

så jeg håper at han skal vente litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg masser ikke jeg bare sier det til di som sier at kanskje jeg hadde ikke firheten til å velge.....

jeg har venner jeg har familie ..

takk skal du ha.

Det er ingen som spør deg om det...Det er du som er opptatt av å si det...

Og fortelle hvor mye du elsker han...

Noe som er helt unødvendig å drive å gjenta om et forhold- når ingen i tråden er kritisk til det en gang. Du er jo gift med mannen og har vært det lenge. Du blir ikke skilt fra en muslimsk mann pga at dere må vente på UDI.Han er ikke tett i pappen.(...)

Det folk er kritisk til er at du sier du vurderer Afghanistan selv om du ikke vil dit. Det er jo shizofrent.

Ærlig talt så er det kanskje på tide at du byner å være klar i hodet og ikke så dum som du gjør deg når du maser om å "eelske" med Bollywood-dramatikk. Det er bare dramaqueen-fakter som du vet det er forventet av deg å ha når mannen din er langt borte fra deg.

Gratulerer du oppfører deg prektig.

Og jeg tror du kan byen å forberede deg på at følelsen ikke vil vare når dere bor sammen pga den har fundament i romantisk, kulturellt kodet jentefantasi.Forbered deg på en mann du må bli kjent med helt på nytt og som må bli kjent med norsk samfunn, tenkemåter og frustrasjoner pga alt er fremmed.

Slutt å surre med å dra dit når du snakker med han- og begynn å være realistisk når du snakker med han i telefon visst du skal kunne støtte han i å få tålmodighet til å vente ett år til på UDI.

Pga han trenger en rasjonell person å støtte seg på- og du viser deg ikke som det.

Voks opp og begynn å respekter det foreldra dine har ofret for å gi deg et godt liv, med å dra fra hjemlandet. Du bør vise noe mer respekt for det som de har gitt for å legge til rette et liv for deg.

Og du må ha mer tak i deg enn romatikk når din mann kommer til Norge og skal lære å leve med en dame som blir lege og tjene mer enn han...

Du kommer ikke til å dra til Afghanistan- og det vet du godt.

Å flytte til et tredje land - er ikke realistisk pga han har alt en søknad om familiegjenforening til Norge og man kan ikke søke over alt om forskjellig samtidig.

Pluss at da måtte dere få innreisedokumenter/visum, arbeidstillatelse og opphold i et tredje land- som tar lengre tid enn å vente på UDI og har større sannsynlighet for avslag for din mann.

Å møtes på ferie i et annet land svarer du ikke på- sikkert fordi det ikke er så lett for han å få turistvisum når han er potensiell flyktining- eller ikke har penger til betale for den ferien?

Skjønner at du ikke liker situasjonen din- men du sier det var fritt valg da du giftet deg med en mann som bor i Afghanistan. Da må du tåle det valget du gjorde å velge en som må få innreisetillatelse- og det må faktisk han og- og dere må se hvor j%#la heldig dere er som har framtid i Norge -og oppføre seg litt modent til ting ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å møtes på ferie i et annet land svarer du ikke på- sikkert fordi det ikke er så lett for han å få turistvisum når han er potensiell flyktining- eller ikke har penger til betale for den ferien?

Takk for svaret

jeg kan ikke møte ham fordi jeg har allerede brukt ferien min, det går ikke ann.

og det er vanskelig for ham å få besøks visum i en annen europeisk land. Han kan betale han tjener godt dernede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret

jeg kan ikke møte ham fordi jeg har allerede brukt ferien min, det går ikke ann.

og det er vanskelig for ham å få besøks visum i en annen europeisk land. Han kan betale han tjener godt dernede:-)

Oj, jeg trodde du kanskje sov nå. Kanskje du spiser :) Det gjør jeg :)

Men jeg mener det jeg sier til deg når jeg tar utgangspunkt i at du er ikke et troll.

Ta det rolig. Be. Si til han å be.

Snakk sammen i telefon.

Støtt han.

Få faren din og brødrene til å støtte han.

Slutt å snakke om å dra dit. Han vil bare høre at du bryr deg om han.

Det han trenger er kraft fra deg nå som han sitter i et land med krig og venter på UDI- og kona og svigerfamilien er i Norge.han tok et valg om å gifte seg med deg som er i Norge- men dere var veldig unge til å se konsekvensen av det. Dere lever den nå.

Si til han at det som gud vil- det skjer.

Gi kjærlighet men ikke mer romantisk tull om å komme dit.

Han skal til deg- si det - og men det.

Det er den beste hjelpen for dere i det året som kommer.

Fred til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg trodde du kanskje sov nå. Kanskje du spiser :) Det gjør jeg :)

Men jeg mener det jeg sier til deg når jeg tar utgangspunkt i at du er ikke et troll.

Ta det rolig. Be. Si til han å be.

Snakk sammen i telefon.

Støtt han.

Få faren din og brødrene til å støtte han.

Slutt å snakke om å dra dit. Han vil bare høre at du bryr deg om han.

Det han trenger er kraft fra deg nå som han sitter i et land med krig og venter på UDI- og kona og svigerfamilien er i Norge.han tok et valg om å gifte seg med deg som er i Norge- men dere var veldig unge til å se konsekvensen av det. Dere lever den nå.

Si til han at det som gud vil- det skjer.

Gi kjærlighet men ikke mer romantisk tull om å komme dit.

Han skal til deg- si det - og men det.

Det er den beste hjelpen for dere i det året som kommer.

Fred til dere.

lol jeg spiser også.

takk jeg skal prøve min beste til å få ham vente litt til.. vi får se ka som skjer videre da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...