Gå til innhold

Skikk og bruk i garderoben på treningssenteret


Riskrem

Anbefalte innlegg

Håndkleet står jeg på - fordi jeg ofte synes det er skittent på gulvet på treningssenteret. Så da må jeg jo uansett bøye meg for å få tak i håndkleet under føttene mine...

Jeg har alltid med meg to håndklær - den ene tar jeg med inn på treninga og bruker det til å ligge på, tørke svette med osv, og det andre ligger igjen i skapet og det tørker jeg meg med. Svettehåndkleet kan jeg stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha lest gjennom hele tråden konkluderer jeg med at mye hadde vært gjort om folk kun brydde seg om seg selv i garderoben :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Etter å ha lest gjennom hele tråden konkluderer jeg med at mye hadde vært gjort om folk kun brydde seg om seg selv i garderoben :ironi:

Eg trur du har rett! Heia Kirby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LindaS... Jeg sitter altså ikke å skraper bort død hud, men skrubber i gang blodsirkulasjonen.

Badstu tar man vel etter trening og da bør vel blodsirkulasjonen allerede være rimelig bra?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott for deg at du har stor plass i bagen/sekken, men ikke alle har plass til to håndklær. For at jeg skal få plass til alt jeg behøver i løpet av en dag med både skole og trening pakker jeg med meg det minste, rene håndkleet jeg har. Ofte er det ikke større enn en litt stor vaskeklut.

Da får du kjøpe deg større sekk. Excuses funker ikke azza!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er visst helt motsatt av mange her.

Jeg trener på et treningssenter som er tilknytta en fysiotereapeut. Dermed er det mange eldre mennesker der, eller mennesker med ulike fysiske skader, folk som trener på rekvisisjon.

Og jeg kjenner jeg blir glad av å se alle de andre damekroppene i garderoben. Kvinner i forskjellig størrelse, av forskjellig alder og med forskjellige fysiske utfordringer. Det er altså det eneste stedet jeg vet der jeg ser andre nakne damer, SOM SER NORMALE UT. Alle andre avkledde kvinnekropper man ser i det offentlige rom er jo i en og samme mal. Slank smal, runde silikonpupper og silkehud. På treningssenteret mitt er det slike som meg som er en normal småbarnsmor, på alle måter. Noen er unge og hippe, noen er veldig veltrente, noen er middelaldrende og noen er eldre damer.

Nå er ikke jeg spesielt interessert i nakne damer. Så det er ikke med et slikt blikk jeg kikker. (Og jeg glor ikke på noen måte) Men jeg må si at jeg synes mangfoldet som finnes i kvinnelig nakenhet er vakkert.

Så for meg kan folk sprade rundt nakne så mye de vil. Det er en damegarderobe. Jeg føler meg rett og slett vel med de andre damenes nakenhet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvor gamle dere er som synes det er helt i orden med denne "spradingen".

Jeg er selv i begynnelsen av 20årene, og kunne aldri i verden ha funnet på å gått rundt i garderoben uten bh og truse på, det hadde vært utrolig ubehagelig. Hva er problemet med å ta på seg ei truse, selv om man har smurt seg med bodylotion eller må på do for å skifte tampong? Det går jo an å finne frem tøyet man skal ta på seg før man går i dusjen, og legge det oppå bagen. Jeg har inntrykk av at det er de som er litt eldre enn meg, gjerne fra 35-40 og oppover, som har behov for å gå splitter naken rundt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I garderoben igår i prime time løp jeg inn for jeg hadde ganske dårlig tid..

da ble jeg "slått" ned av en kraftig dame med pupper og mage og alt...jeg var helt i sjokk og hun sa ikke unnskyld engang. Litt senere stod hun ved det store speilet med en børste i håret og og litt sminke..

TA PÅ ETT HÅNDKLE FOR FAEN.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg lurer litt på hvor gamle dere er som synes det er helt i orden med denne "spradingen".

Jeg er selv i begynnelsen av 20årene, og kunne aldri i verden ha funnet på å gått rundt i garderoben uten bh og truse på, det hadde vært utrolig ubehagelig. Hva er problemet med å ta på seg ei truse, selv om man har smurt seg med bodylotion eller må på do for å skifte tampong? Det går jo an å finne frem tøyet man skal ta på seg før man går i dusjen, og legge det oppå bagen. Jeg har inntrykk av at det er de som er litt eldre enn meg, gjerne fra 35-40 og oppover, som har behov for å gå splitter naken rundt.

Nå er jeg igrunn yngere enn deg tror jeg, men jeg svarer likevel.

Jeg tror ikke det er snakk om å ha et behov for å gå rundt naken. Det får det til å høres ut som om de gjør det for å vise seg frem, eller å slenge naken hud i fjeset på alle som er der bare på pur. Jeg tror det handler mer om at de er såppas avslappet til sin egen kropp at de ikke stresser med å dra på seg klær før de er skikkelig tørre, eller skifter bak håndduken slik at ingen skal se rumpa deres når de drar på seg trusa.

Det må være verre å ha det slik som mange jenter på min egen alder, som ikke tørr å bøye seg fremover når de tar på seg undertøy, så de står der sammnkrøket og prøver å ikke snuble i stringen mens de lirker den oppover bena, samtidig som de må holde på håndduken. Eller de som låser seg inne på toalettet i garderoben for å skifte.

Det er en garderobe. Folk dusjer og skifter. Hvis man ikke tåler å se en naken pupp, eller Gud forby, en mus (!) kan man dusje hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg lurer litt på hvor gamle dere er som synes det er helt i orden med denne "spradingen".

Jeg er selv i begynnelsen av 20årene, og kunne aldri i verden ha funnet på å gått rundt i garderoben uten bh og truse på, det hadde vært utrolig ubehagelig. Hva er problemet med å ta på seg ei truse, selv om man har smurt seg med bodylotion eller må på do for å skifte tampong? Det går jo an å finne frem tøyet man skal ta på seg før man går i dusjen, og legge det oppå bagen. Jeg har inntrykk av at det er de som er litt eldre enn meg, gjerne fra 35-40 og oppover, som har behov for å gå splitter naken rundt.

Jeg er ca 30 og jeg "sprader" dvs er naken i garderoben etter trening. Jeg syns det er ekkelt og klissete å ha stoff utenpå bodylotion som ikke er trekt inn enda, så derfor venter jeg med å kle på meg til huden ikke er fuktig lengre. At andre tar seg nær av det bryr jeg meg ærlig talt ikke noe om, det er tross alt en garderobe. Føler ikke at jeg trenger å unnskylde meg for å være naken i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom vel ikke som noen bombe at jeg ikke kan fordra damegarderober...Jeg ville helst vært i mannegarderoben! :fnise:

Det er bare å ta deg en tur :)

Men jeg kan ikke garantere at ingen vil glo... - spesielt ikke etter at du har tisset i dusjen, skiftet tampong midt i garderoben, brukt håndklærne våre til å tørke deg med, og deretter gått rundt naken blant oss en halvtimes tid.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en dame her om dagen som skrubbet underlivet i 5 minutter i dusjen, både foran og bak... Det virket som at hun gjorde det veldig grundig. Usj.

Jeg har ikke så mye imot sprading, men folk som klenger seg inntill meg og omtrent stapper puppene i trynet mitt har jeg ikke mye til overs for, spesielt om det er mye plass rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, her var det mange som vegrer seg for å se naken hud, gitt. Hva gjør egentlig dere i en garderobe? hehe

Det mest irriterende jeg vet er når folk er så sjenerte at de skaper kø. Det er kun to toaletter i kvinnegarderoben på mitt senter og når det er rushtid og flere gruppetimer på en gang blir det lett kø på toalettet, og for meg som MÅ late vannet før treningen kan begynne er det irriterende å stå og vente på at folk skal låse seg inn på doen bare for å skifte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHAHA! Flirer meg virkelig ihjel av alt dette, you girls made my day!

Det er jo morsomt at noen har et så stort mangel på sosiale antenner at det gjør dette, jeg bor i en liten bygd og jeg kunne ikke tenkt meg å barbert musa og spradet rundt naken i 15 minutter forran resten av de jeg møter på butikken hver eneste dag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor å skrubbe huden skal være så ekkelt? Det er da andre ting som er MYE ekklere enn det da, Som f.eks intimbarberbing, tissing i dusjen, ob/bind skifting foran alle osv.

På mitt treningsenter er det ikke lov å skrubbe seg i badstua. Det er vel en grunn til det?

Det er sikkert flere enn meg som synes det er ekkelt å ta badstue med andres døde hudceller rundt omkring på benker og gulv. :glare:

Ja, det fins såklart andre ting som er eklere, men det gjør jo ikke skrubbing, skraping, peeling i badstua renslig.

Siden det er mere ekkelt at noen tisser i dusjen, så er skrubbing i badstua greit liksom?

Da er det bedre at noen piller seg i nesa og spiser det, for det slipper i alle fall vi andre å være borti.

Endret av loffen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott for deg at du har stor plass i bagen/sekken, men ikke alle har plass til to håndklær. For at jeg skal få plass til alt jeg behøver i løpet av en dag med både skole og trening pakker jeg med meg det minste, rene håndkleet jeg har. Ofte er det ikke større enn en litt stor vaskeklut.

Her er vanlige regler på treningsentere: Scroll ned til Trivselsregel nummer 6

Kanskje ta med to vaskekluter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvor gamle dere er som synes det er helt i orden med denne "spradingen".

Jeg er selv i begynnelsen av 20årene, og kunne aldri i verden ha funnet på å gått rundt i garderoben uten bh og truse på, det hadde vært utrolig ubehagelig. Hva er problemet med å ta på seg ei truse, selv om man har smurt seg med bodylotion eller må på do for å skifte tampong? Det går jo an å finne frem tøyet man skal ta på seg før man går i dusjen, og legge det oppå bagen. Jeg har inntrykk av at det er de som er litt eldre enn meg, gjerne fra 35-40 og oppover, som har behov for å gå splitter naken rundt.

Jeg er 22 år og har ingen problemer med å vise meg naken for andre damer i en garderobe - vi er tross alt alle damer, det er tvilsomt at vi har noe som er såå forskjellig fra hverandre. Jeg liker å tørke meg helt før jeg kler på meg og la fuktighetskremen synke inn i huden før jeg kler på meg. Vil ikke si at det kvalifiserer som sprading..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt merkelig at så mange reagerer på nakenhet i garderobene.

Er helt enig i alt som blir sagt om hygiene; tamponger, bind, barbering osv, men nakenhet er helt naturlig.

Jeg sprader ikke rundt, men å kle på meg noe anna enn truse og bh er absolutt det siste jeg gjør, det er jo 40 varmegrader i garderoben og blodsirkulasjonen er på topp etter trening. Jeg gidder ikke ha swetmarks før jeg er ute av garderoben, må ha tid til å kjøle meg ned!

Om man faktisk får en pupp i tryne, så har jeg full forståelse, men vil tro at de aller, aller fleste av de som går nakne ikke klenger kroppsdelene sine oppi andre. Jeg gjør hvertfall ikke det, og i en garderobe akter jeg å fortsette å være naken!

Må si jeg synes det er ekstremt mye eklere med de som dusjer med badetøy før de skal i bassenget f.eks. Jeg svømmer et par ganger i uka, og har toppen sett 10 ganger at folk faktisk vasker seg med såpe når de er nakne + vasker håret før de går i bassenget.

Jeg velger et samfunn der det er greit å være naken, i stedet for å svømme i andres utflodrester, gamle svette, hårvoks og andre stylingprodukter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...