Gå til innhold

Arbeidsledig og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er arbeidsledig og går på dagpenger. Teller dagpenger på lik linje som inntekt av arbeid i beregning av fødselspenger?

Tenker litt på dette hvis jeg skulle bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er arbeidsledig og går på dagpenger. Teller dagpenger på lik linje som inntekt av arbeid i beregning av fødselspenger?

Tenker litt på dette hvis jeg skulle bli gravid...

Hva med å ta forhåndsregler og prøve å unngå å bli gravid til du har skaffet deg en jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagpenger teller som betalt arbeid, og gir grunnlag for månedlige utbetalinger av fødselspenger i permisjonstiden. Du kommer riktignok bedre ut av det dersom du klarer skaffe deg en jobb før permisjonen starter, fordi dagpengene er ca 60 % av det du tjente i jobb, og fødselspengene er kun ca. 60 % av dette igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg velger 100% utbetaling og kortere permisjon, får jeg vel ca det samme i fødselspenger som jeg får nå som arbeidsledig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er jo å bli gravid. Siden ikke du vet noe om min livsituasjon ellers foreslår jeg at du holder kjeft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ta forhåndsregler og prøve å unngå å bli gravid til du har skaffet deg en jobb?

kondom....

Så slemme dere er mot Ts! Hun trenger ikke kjeft og sure bemerkninger om at hun ikke burde bli gravd når hun er arbeidsledig, hun spurte bare om tips i forhold til situasjonen sin, da er det unødvendig å svare slik! :kjefte:

Man kan bli gravid selv om man tar forhåndsregler: kondomer kan sprekke, angrepillen man tar etter et kondomsprekk har ikke 100% sikkerhet, man kan faktisk bli gravid selv om man går på p-pille, minipille, p-ring osv!

Skam dere! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring nav og spør. Kjenner ikke noen som er arbeidsledig og gravid.

Mn planlegge å bli gravid når du er arbeidledig?

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har fått med deg at man kan være i helsevesenet i ganske mange år uten å få no jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Hvis du skal forvente hyggelige svar,så kanskje du ikke skal være så frekk mot de som svarer deg?

Aner ikke hvor i landet du bor,men nok av jobber innen hjelpepleier osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en telefon til NAV, å hør hva de sier om hvor mye du kan få i mnd. Jeg tror også at de på sine nettsider har en slik kalkulator som kan hjelpe deg å regne ut hvor mye du kan få i måneden, men det å få baby det koster, så det kan være smart å ha 100% jobb for da sitter man igjen med så mye mer når man skal ut i permisjon :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er jo å bli gravid. Siden ikke du vet noe om min livsituasjon ellers foreslår jeg at du holder kjeft!

Egentlig vil jeg si at de har et meget godt poeng. Det gir lite fornuft å skaffe barn når man er arbeidsledig.

Du har ikke jobb. Du er heldig som får penger i det hele tatt, og nå vil du tappe felleskassa for enda mer penger. Synes det blir litt egoistisk å insistere på å ha barn før en har en bedre inntekt enn NAV.

Nå som du er så heldig at du ikke har barn vil det absolutt beste være å forbli barnløs. Og den ene anonyme brukeren har rett.

Fra et rent økonomisk perspektiv er kondomer himla billigere enn en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor haster det da å bli gravid.Skaff deg jobb også kan du tenke på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke værre å få barn som arbeidsledig enn som student. De får jo barn stadig vekk. Så lenge vi klarer oss fint med det jeg har utbetalt i daggpenger+ mannens lønn klarer vi også det hvis jeg får ca det samme i fødselspenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her hvor jeg bor er det veldig vanskelig å få fast jobb innen helse og omsorg, og mange er passert de 30 før de får en stilling som er på 30% eller mere. Kommunen har ikke lov til å gi fast jobb til noen som ikke har fagbrev. Skjønner godt at de ikke venter med barn til de har fast jobb da. "Løse vakter" kan man jo ta selv om man er gravid eller har små barn så lenge det er tilpasset mannens jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er arbeidsledig og går på dagpenger. Teller dagpenger på lik linje som inntekt av arbeid i beregning av fødselspenger?

Tenker litt på dette hvis jeg skulle bli gravid...

Nå ved jeg ikke om du er singel eller sammen med noen.

Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

For de som ikke blir innvilger foreldre penger kan få engangsstønad fra uke 26 el 27 i svangerskapet som er nå ca 35000. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Ring til nav og få mer info.

Det kan være greit og bli gravid når som helst, er man arbeidsledig så har man nok av tid, men det beste er jo å vente til man har sikker inntekt :)

Håper dette gav deg litt svar. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som nå snart skal føde, hun gikk på skole når hun ble gravid, men sluttet når hun var 2-3 måneder på vei. Etter det har hun ikke gjort noe, utenom å leve på staten. Hun har aldri skaffet seg en ordentlig jobb, så hun får ikke arbeidsledighetstrygd, men litt penger for å leve, også får hun hjelp av nav til å betale leiligheten. kjæresten hennes, som aldri fikk seg noe jobb etter videregående, og heller ikke ordentlig utdannelse, har fortsatt adresse hjemme, men bor hos henne. Han får vel også litt penger fra staten, men venninnen min fortalte at de levde under sultegrensen for EN PERSON, når de var to, og hun var gravid. Planen hennes, for det er den eneste muligheten hun egentlig har, er å si at hun er alenemor fram til kjæresten hennes får seg jobb. Hun er ikke redd for at NAV skal finne ut av dette.

Jeg er veldig glad i venninnen min, men jeg synes at hun har gjort noen litt dumme valg.

Jeg forstår trangen til å få barn, men noen ganger må man tenke på hvordan barnet får det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...