Gå til innhold

Parkering av motorsykkel på avgiftsplasser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer virkelig på hvordan man skal gjøre dette riktig??? Altså, i dag må man trekke lapp - enten må man betale eller så får man 3 timer gratis parkering, men fortsatt trenger man lapp. Sett at man da har en motorsykkel og skal parkere, hva gjør man med lappen???

Jeg har gjort følgende: lagt lappen i ruten ( jepp ikke særlig enkelt da den ikke akkurat blir beskyttet av vær og vind) Og da jeg kom tilbake, ja da var lappen borte!! Enten blåst vekk eller stjålet..Fikk HELDIGVIS ikke bot...

Altså: ingen god løsning!

Så har jeg gjort følgende: trukket lapp og tatt med meg lappen og denne gangen fikk jeg bot! Så nå sitter jeg her, med en lapp som gjelder for det tidspunktet jeg har fått bot for og det på hele 700 kroner!!!!!

Hva gjør man da? OG hva er reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen steder kan en betale via mobiltelefon, i såfall skal det gå uten problemer.

Ellers er det vel i grunn to alternativer:

1. Løs billett og ta den med deg.

2. Løs billett, legg den synlig på innsiden av vindskjermen og ta bilde av den. Slik at det synes hvor den ligger og helst dato/klokkeslettene på den.

I begge de to siste tilfellene er det stor mulghet for bot, men med billetten eller bilde av den bør du ha god sak mot parkeringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For boten du allerede har fått, kan du prøve å sende en klage til parkeringsselskapet. Legg ved en kopi av parkeringsbilletten din.

Forhåpentligvis slipper du da å betale boten.

Det fungerte i allefall for meg en gang i tiden (ca 4 år siden)

Riktignok var dette med en bil, og parkeringslappen hadde tydeligvis blåst ned på setet da jeg hadde lukket døren. Skrev jo ikke dette i klagebrevet; bare at jeg hadde gyldig billett og at 'beviset' var vedlagt som kopi i klagebrevet.

-Slapp å betale i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt prosedyre for å gjøre dette, iallfall med Oslo Kommunes parkeringsplasser, er:

- Parker innenfor en oppmerket plass

- Trekk lapp

- Ta den med deg

- Få bot

- Betal bot

- Send klage og legg ved kopi av billett

- Få refundert bot

I Oslo så kan du dog parkere gratis på alle Europark P-hus, såfremt du ikke opptar en betal-plass eller står i veien for trafikk. Det var iallfall slik forrige gang jeg sjekket.

I tillegg er det en god del MC-parkeringer i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...