Gå til innhold

Dagbok à la Ametrin

Ametrin

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at alt gikk bra, etter forholdene :fnise:

Nå er det bare å krysse fingrene og vente spent på resultatet!

Siste eksamen denne fredagen? Jeg har den siste på mandag, og som jeg gleder meg..

Så snart eksamenene er over, så kommer nok julestemningen over deg til gangs :)

Julegaver er alltid ett herk, men sant det du sier. Veldig greit å ha noen å spleise med, slipper å gi noe som vedkommende ikke liker eller har bruk for.

Ahh, frokosten din hørtes suuuuper god ut! Dele? :jepp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vel overstått eksamen, selv om resultatet ikke er klart da :klemmer:

Jeg er helt enig i det du skriver om julegaver. De fleste jeg kjenner har det de trenger og mer til, så julegaver er alltid vanskelig. Jeg er veldig for spiselige gaver jeg! Blir ikke liggende og ta opp plass etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste eksamen på fredag — deilig! :danse:

Huff, jeg vet ikke om jeg kommer i noen veldig julestemning jeg...husker ikke om julestemninga har kommet over meg på ordentlig siden jeg var lita :sukk: Har kanskje noe med at jeg har jobbet hver eneste julaften de siste 7 årene :hakeslepp: Shit, tiden går fort! Men heldigvis har jeg en jobb der det blir litt julestemning av å selge julegaver da :lur: Og der står jeg, stressa som fy siden jeg fortsatt ikke er ferdig med alle julegavene...på bittelille julaften, mens jeg hjelper folk med å finne julegaver til sine kjære :fnise:

Frokosten var veldig god den, skal jeg si deg, Lampe :jepp: Jeg kan dele oppskriften med deg, hvis du vil? ;)

Jaaa, spiselige julegaver er tingen, Tula! :jepp: Har du noen tips og ideer? Lager du eller kjøper du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink til å lage gaver selv foreløpig :sjenert: , men ting som biscotti i et fint glass, pepperkaker til noen man vet ikke lager selv, og chutney, for eksempel, er ting som er greit å lage og som ofte blir satt pris på. Krydderoljer, fin sjokolade/konfekt eller andre ting man ikke får kjøpt overalt, er også ting jeg selv liker å få :) Og det er morsomt å shoppe i fine matbutikker også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Så bra at du har god følelse om eksamen! :danse:

Jeg tror ikke jeg får veldig julestemning i år jeg heller, skal jobbe hver dag i desember fra 15., har bare fri julaften og andre juledag.. Skulle gjerne hatt tid til å bake litt julegaver selv!

I fjor lagde jeg marengs og serinakaker i fine glass til onkler og tanter - suksess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok lete litt rundt på nett etter oppskrifter jeg, så kanskje det blir noe spiselig under juletreet i år :jepp:

God og god følelse, PinkLeaf...men satser på at jeg slipper å konte da :fnise:

Nå er det natta på meg :natti: I morgen er det tidlig opp og fortsette med innarbeiding av dommer... jeej! :filer:

Kjenner jeg eksamenspresset komme snikende, kjenner jeg stresset?!? Tjjaaaa, begynner å komme snikende på nå ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekker jeg det jeg skal fram til fredag da? Begynner å bli litt stresa jeg... :sukk:

Prøver å jobbe effektivt, så jeg rekker det jeg skal. Men merker at jo mer «effektiv» jeg prøver å være, jo mer stressa blir jeg, og dess mindre klarer jeg å fokusere og konsentrere meg om det jeg skal... :murvegg:

... egentlig, når jeg tenker etter, så har jeg bare lyst til å slenge meg under dyna og grine :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har det vært stille fra min kant her :nei:

Joda, det gikk nå greit på fredag. Fikk skrevet på alle oppgavene iallefall. Spørsmålet er om jeg forstod de riktig, eller om jeg løste de som forventet ;) Hørte med noen andre i klassen etterpå, og det viste seg at det var veldig, veldig ulik tolkning av oppgavene. Jeg mener jo selvfølgelig at min tolkning var riktig, så... :fnise:

Var kjempeusikker før jeg gikk inn og satte meg i eksamenslokalet. Vet at løsning av oppgaver er den optimale måten å «lese seg opp» til eksamen — noe jeg ikke rakk :sur: Men fikk lest litt gjennom en liten bok om oppgaveløsning, tips på hvordan man skal skrive og slikt, og fikk heldigvis bruk for det :Nikke:

I går fikk jeg endelig kjøpt noen julegaver — jeg er igang! :enig: Kommet godt i gang med juleforberedelsene da, jenter? :)

I dag har jeg fått fri fra jobben. «Julebord» med klassen i kveld :) Tror jeg har klart å finne ut av spørsmålet som dukker om hver bidige gang jeg skal noe — Hva skal jeg ha på meg?? :fnise: Det blir (foreløpig) en beige bukse, sort enkel singlet som går over rompa, en sort «dressjakke-bolero» (fra HM) og sorte støvletter med høye hæler (fra H&M). Hadde egentlig tenkt å ha på meg kjole, men fant ut at det ikke var noe fancy sted vi skulle på, så har ikke lyst til å komme dit «stivpynta» :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå rart å ha fri! Jeg har faktisk friii! :danser: Ikke trenger jeg å ordne meg og dra på jobb, ikke trenger jeg å lese... Hva skal jeg egentlig finne på? :klo: Vi har planer om en tur til et av kjøpesentrene i byen i dag, og få ordnet noen julegaver — kanskje vi til og med blir ferdige?! (også på en søndag da! Fysj! :fnise:)

I går hadde jeg søstrene mine på besøk. Kjempekoselig! :Nikke: Er skammelig sjelden sammen med dem, så var hyggelig at de ville komme en tur til oss. Lagde litt julekonfekt og så på film. Min kjære hadde planer om å ikke forstyrre oss jentene og heller sitte og jobbe litt. Men det endte opp med at han ordnet opp med musikk og film, og joina oss. Fortalte etterpå at han håpa jeg ikke synes det var dumt at jeg «ødela» jentekvelden, men han synes det var så hyggelig å ha dem på besøk :rodmer:

Julegaven til kjære er i boks :hoppe: Har så lyst til å gi den til han NÅ, spesielt siden jeg allerede har fått julegaven fra han allerede :fnise: I år blir det ny mobil på oss begge! :jepp:

Nei, tror jeg kryper opp i sofaen og ser på tv jeg gitt :)

Håper dere har det bra jenter og at dere nyter førjulstiden! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempehyggelig ut med en fridag :hoppendeglad: Ble du ferdig med julegavene?

Jeg planlegger å bruke fridagen denne uken til det siste av julegaveshopping. Jeg har egentlig følt at jeg har vært ute i god tid i år, men nå ser det ut til at julekvelden kommer som, eh, julekvelden, på kjerringa likevel :fnise:

Ellers blir det ikke all verdens forberedelser her i gården, julen feires i all hovedsak ikke hjemme. Men får vel vaske og pynte litt, det er jo stas for ungene med juletre og nisser :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok ikke helt ferdig, men bare noen småting igjen. Det er hovedsaklig et besøk på polet som gjenstår ;) Ja du, den julekvelden... den kommer like brått på hvert år :fnise:

Åååh, jula må være så utrolig mye hyggeligere når man har småbarn! :rodmer: Vi har enda til gode å pynte med juletre. Men så jobber vi så mye ved juletider, at vi har ikke sett noe poeng, når vi i tillegg skal til familie på julaften. Men når vi får egne småtasser løpende rundt her etterhvert — DA skal denne tiden nytes på en helt annen måte :jepp: :jepp:

Nå har jeg nettopp vasket vinduer, og nå skal jeg nyte en kopp kaffe mens jeg spiller julemusikk og pakker inn julegaver :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er et B-menneske, kan jeg ikke si jeg ser så ofte på God Morgen, Norge. Men det fikk jeg faktisk med meg i dag, og jeg har ny fått inspirasjon til gaveinnpakning — oh, lykke! :hoppe: Pakker inn masse gaver på jobben, og er noe jeg koser meg litt med, må jeg innrømme. Julegavene pakker jeg derfor mer enn gjerne inn selv. Er dog noe usikker på den hjelpen jeg får fra en altfor nysgjerrig pus :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Høres ut som du hatt en fin helg da! :-)

Vi tenker å pynte juletreet i kveld, så rekker vi å nyte det litt før jul siden vi ikke er hjemme å julekvelden. :-)

Vi gleder oss også til jul med unger, forberedelser og alt som er stress nå mååå jo være koseligere ned barn? Innbiller meg at julestemninga blir en helt annen enn nå.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper, håper jula blir koseligere med barn :Nikke: Forsøker desperat å få julestemning...spiller litt julemusikk og drikker gløgg, mens jeg forsiktig håper på at julestemningen plutselig skyller over meg :lete::fnise:

Jada, helgen har vært veldig fin altså. Hvordan har helgen deres vært? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt julen blir noe ekstra med barn :hoppe: Mine barn er dog litt små ennå, så de får jo ikke med seg alt som skjer. Men jeg husker jo også hvor stas det var med jul da jeg var barn selv :jepp: Og så håper jeg jo at jeg kan bidre til å gi barna evne til å kunne glede seg over alt som følger med, selv om de ikke får det største treet, de dyreste gavene eller den største godteposen...

Har dere snø? Det mangler her, og bidrar nok til nedsatt julestemning for mitt vedkommende :fnise:

Helgen har ellers vært fin, prøvde meg på juleshopping på nærmeste senter :redd: på lørdag. Tydeligvis flere enn meg som ikke gjorde unna julegavehandelen i oktober :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hvordan står det til med deg? Og hvordan gikk eksamenene?

Håper du er klar for å brette opp armene, og ta fatt på det nye året. Ser du ikke har vært innom på en stund også... KOM TILBAKE! :fnise:

Godt nyttår alle sammen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, jenter! :strix:

Jada, jeg vet...er skikkelig dårlig til å skrive her om dagen. Har dårlig samvittighet jeg :sukk: Har ikke tatt frem laptopen i jula og kontoret har bare vært rotet ned med innpakningspapir og annet styr etter juleforberedelsene. Men nå er jeg tilbake altså! :nigo:

Jeg har jobbet veldig mye mellom eksamen og jul, så var deilig med fri på julekvelden og dagene etter. Har vært på familiebesøk og spist masse god mat :) ...lavkarbokostholdet har jeg ikke holdt disse dagene, men men :sjenert:

Var sammen med svigers på julaften. Koste oss kjempemasse! :) Nyttårsaften var vi hjemme og slappet av, bare kjæresten og meg. Vi er kanskje litt sære...men vi synes det er veldig koselig å bare være hjemme. Er vår årsdag, så blir ekstra koselig — er liksom vår dag :rodmer:

Har dere hatt en fin jule- og nyttårsfeiring da, jenter?

Synes eksamenene gikk ganske så bra. Har fått B på to av tre :nigo: Den siste sensuren skal komme denne uka...håper den også viser seg å ha gått bra :jepp: Hvordan har det gått med deg, Lampe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du har fått slappet av og kost deg. Lavkarbo kosthold kan en bare glemme i jula, det er jo da det er lov å spise så masse man vil, av hva man vil :fnise: Jeg har i allefall levd etter den regelen hele jula :fnise:

Julen var preget av mye avslapping, god mat, kjærestekos og masse filmtitting.. :) Mens nyttårsaften var vi hjemme med hunden som måtte ta beroligene, og når jeg har gitt han det så går jeg ikke fra han! Så det kom noen venner innom, så det ble noen glass vin i stedet :)

Oiiii... To B'er er jo slettes ikke ille! Så flink du er :jepp:

Da er det bare å brette opp armene og gjøre seg klar for ett nytt semester! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...