SnikkSnakk Skrevet 21. november 2010 #241 Del Skrevet 21. november 2010 Hei, dere! Jeg må spørre om en ting her. Er det sånn at uansett kjøreskole så er den ene langkjøøringsdagen kartkjøring?! Har lest noen av innleggene her, og jeg begynner å bli ganske så nervøs, hvis det er sånn! Jeg har jo ingen stedsans whatsoever! Hvordan skal man huske hvor man skal kjøre? :O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 21. november 2010 #242 Del Skrevet 21. november 2010 Hei, dere! Jeg må spørre om en ting her. Er det sånn at uansett kjøreskole så er den ene langkjøøringsdagen kartkjøring?! Har lest noen av innleggene her, og jeg begynner å bli ganske så nervøs, hvis det er sånn! Jeg har jo ingen stedsans whatsoever! Hvordan skal man huske hvor man skal kjøre? :O Det er obligatorisk at man har kartkjøring ja (er kanskje ikke noe å smile over da :gjeiper:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 21. november 2010 #243 Del Skrevet 21. november 2010 jeg har aldri hørt om kartkjøring før, og jeg tok lappen for ca 1 år siden. er dette vanlig alle steder i Norge? Ser ikke helt vitsen hvorfor man skal kunne dette. Om en med lappen kan kjøre etter kart, betyr jo ikke det at han er en dyktligere sjåfør. Kart kan man vel lære seg utenom? Blir oppgitt over pengesluket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 21. november 2010 #244 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Jeg har ihvertfall fått beskjed om at kartkjøring er obligatorisk, det er en del av sikkerhetskurs på vei, eller det som man vanligvis kaller langkjøring. Edit: Fant en link til forskriften om hva sikkerhetskurs på vei skal inneholde her Endret 21. november 2010 av Hinata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #245 Del Skrevet 21. november 2010 Vil bare informerer dere at trafikkstasjonene ikke har ventelister på oppkjøring. Er det ikke ledig på timer de har så må man ringe tilbake senere. Hilsen ansatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 27. november 2010 #246 Del Skrevet 27. november 2010 Oppkjøring tikker seg nærmere nå.. 5 dager til dommedag Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodtwin Skrevet 28. november 2010 #247 Del Skrevet 28. november 2010 Lykke til! Jeg har et spørsmål til alle dere som snart ha oppkjøring. Hva er det dere føler at dere sliter mest med i trafikken? Jeg sliter mest med å se trafikbildet ordentlig i mye trafikk sånn at jeg kommer meg ut i runkjøringer, og kan krysse andres kjørefelt i venstreskryss etc. Regner med at det er noe jeg blir flinkere til etterhvert, men foreløpig må alle bak meg bare smøre seg litt med tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakk Skrevet 28. november 2010 #248 Del Skrevet 28. november 2010 Lykke til Hinata Ja goodtwin, der sliter jeg også. Det å kunne ta luker osv. Kjørelærern sa at vi skulle øve på det neste gang, som for øvrig er i morra! Gruer meg som alltid til kjøretimene, det er liksom greit når man er i gang, men gruer meg alltid i timene før, haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 28. november 2010 #249 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg føler jeg sliter mest med å huske at det faktisk er høyreregel, og når jeg skal huske på det må jeg liksom tenke på det konstant Lurt å sende meg ut i trafikken alene ja Har også grudd meg mye til kjøretimene, spesielt når det er noe nytt vi skal gjøre, som langkjøring eller noe Lurer på hvordan nervene mine blir på oppkjøringa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 29. november 2010 #250 Del Skrevet 29. november 2010 det er nå 16 dager til jeg skal ha oppkjøring, uka før skal jeg ha en testtime med en ukjent kjørelærer og en ukjent bil *gruer meg* .... jeg kjenner det er litt uvirkelig å tenke på at jeg endelig kan ha lappen om 16 dager, men jeg tør ikke ha for store forventinger for jeg vet også at sjansen er der for at jeg skal stryke.. spesielt når det er skikkelig vinterføre ute, slik som det er nå.... Vet egentlig ikke hvordan jeg kommer til å være før oppkjøringa, tør liksom ikke tenke på det enda. Jeg kommer nok til å være utrolig nervøs, men jeg tror ikke at jeg tør å tenke på det som en oppkjøring når jeg først er i gang.. gjør jeg det så kommer jeg til å bli utrolig stressa og kommer til å gjøre feil.... jeg har alltid vært utrolig nervøs foran hver eneste kjøretime som jeg har hatt, selv om det har gått bra hver gang.. Jeg kjenner at jeg ikke helt har følt den gleden av å kjøre bil, som alle andre sier... de synes det er morsomt å kjøre... I starten så var det mer tvang for min del, folk forventet at jeg skulle kjøre, og de krevde det... Så jeg har kanskje ikke kommet over det enda.... men for all del, når den dagen kommer at jeg faktisk har lappen i hånda.. tror nok jeg kommer til å være en smule stolt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakk Skrevet 29. november 2010 #251 Del Skrevet 29. november 2010 SÅ spennende Dularfullar! Det kommer nok til å gå bra:) kjøretimen min i dag gikk bra. Han sa at jeg tok luker bra, selv om jeg synes det er skummelt. Han sa også at han føler jeg klarer bykjøring bra nå, så det er jeg kjempehappy for! *hoppe av glede* det eneste er at jeg må fortere ned i fart før når fartsgrensen blir lavere også var det det å holde filplasseringa, da! Ikke så lett nå med så mye snøø har ikke kjørt så mye på vinterfør, men her i Norge er det en nødvendighet, hehe! Neste gang blir det motorvei, og kjenner at jeg gruer meg litt for jeg liker ikke å kjøre så fort, hehe Har det på samme måte som deg Dularfullar, jeg kjenner ikke helt gleden ved å kjøre. Synes det er mer ork en gøy, men som du sier: når vi står der med lappen i hånda, da kommer nok gleden :D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 29. november 2010 #252 Del Skrevet 29. november 2010 SÅ spennende Dularfullar! Det kommer nok til å gå bra:) kjøretimen min i dag gikk bra. Han sa at jeg tok luker bra, selv om jeg synes det er skummelt. Han sa også at han føler jeg klarer bykjøring bra nå, så det er jeg kjempehappy for! *hoppe av glede* det eneste er at jeg må fortere ned i fart før når fartsgrensen blir lavere også var det det å holde filplasseringa, da! Ikke så lett nå med så mye snøø har ikke kjørt så mye på vinterfør, men her i Norge er det en nødvendighet, hehe! Neste gang blir det motorvei, og kjenner at jeg gruer meg litt for jeg liker ikke å kjøre så fort, hehe Har det på samme måte som deg Dularfullar, jeg kjenner ikke helt gleden ved å kjøre. Synes det er mer ork en gøy, men som du sier: når vi står der med lappen i hånda, da kommer nok gleden :D. motorvei høres mye skumlere ut enn det det egentlig er, det som jeg synes var skummelt og som fortsatt er litt skummelt er når du skal kjøre inn på motorveien, da må du ha god oversikt over biler som kan komme opp på siden, pluss at du må gasse på slik at du har den farten du trenger når du kommer inn på motorveien slik at de andre bilene slipper å bremse opp for deg.... Så må du huske å IKKE bremse ned FØR du har kommet inn i det nedbremsingfeltet.. hehe husker ikke helt hva det eksakte navnet på det heter.. Men du kommer til å klare deg kjempefint på motorveien... jeg håper inderlig at jeg står med lappen i henda om 16 dager, når man tenker litt etter så skulle det kanskje ikke være så vanskelig å bestå, men når man er oppi det, så tror jeg nok at det er veldig fort å gjøre feil, særlig hvis man er stressa og har lite tro på seg selv fra før.... uff.. MEN takk takk, jeg håper inderlig at det kommer til å gå bra :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 30. november 2010 #253 Del Skrevet 30. november 2010 Er det noen som vet hvor viktig det er med sikkerhetsspørsmål på oppkjøringa? Vanskelig å lese på når man ikke har en bil å prøve det ut på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 30. november 2010 #254 Del Skrevet 30. november 2010 Er det noen som vet hvor viktig det er med sikkerhetsspørsmål på oppkjøringa? Vanskelig å lese på når man ikke har en bil å prøve det ut på det lurer jeg også på... dessuten håpløst å finne ut noen svar på nettet :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 30. november 2010 #255 Del Skrevet 30. november 2010 En del av det står vel i læreboken. Dessuten går sier vel kjørelæreren litt om det underveis. En del ting er også ganske innlysende, som f.eks. hvordan man tester bremsekraftforsterkeren og hvordan man ser om servoen funker. Om dere ikke har prøvd det ut, men har lest dere opp og kan forklare for sensor hvordan det i teorien skal være, så tror jeg det er mer enn greit nok, gitt selvsagt at dere prøver å gjøre det. De fleste har litt forståelse for at man ikke får testet ut alt i praksis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 30. november 2010 #256 Del Skrevet 30. november 2010 Er det noen som vet hvor viktig det er med sikkerhetsspørsmål på oppkjøringa? Vanskelig å lese på når man ikke har en bil å prøve det ut på Kjenner ei som strøyk fordi hun ikke svarte riktig på sikkerhetsspørsmålet. Da jeg tok lappen fikk jeg en liste med spørsmålene av kjørelæreren min siste gangen før oppkjøringen, og han gikk gjennom alt en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 30. november 2010 #257 Del Skrevet 30. november 2010 Har fått liste, men bare fått en liten gjennomgang av hvor jeg kan finne dekkdimensjoner og sånn.. Har også hørt at man ikke kan stryke pga sikkerhetsspørsmålene, men at det teller positivt hvis man ligger og vipper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 30. november 2010 #258 Del Skrevet 30. november 2010 Har fått liste, men bare fått en liten gjennomgang av hvor jeg kan finne dekkdimensjoner og sånn.. Har også hørt at man ikke kan stryke pga sikkerhetsspørsmålene, men at det teller positivt hvis man ligger og vipper ok. Kan hende at hun også kjørte dårlig i tillegg til å svare feil (det overasker meg ikke), men hun sa at hun svarte feil og at det var derfor hun strøyk Anbefaler deg å spørre kjørelærer om det du lurer på. Noter gjerne hvis det hjelper. Han/hun er jo der for å hjelpe deg og for å svare på spørsmål. Han/hun får jo betalt for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 30. november 2010 #259 Del Skrevet 30. november 2010 Har bare oppvarming til oppkjøring igjen, så begynner å bli litt knapt med tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 30. november 2010 #260 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg har forøvrig også inntrykk av at spørsmålene brukes dersom man ligger og vipper. Dersom du har kjørt bra tviler jeg på at noen sensor ville strøket deg dersom du ikke visste hvor du leser av dekkdimensjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå