Hinata Skrevet 17. oktober 2010 #181 Del Skrevet 17. oktober 2010 Fikk beskjed om at det var 2mnd her, jeg fikk oppkjøring 1 1/2 måned etterpå at kjørelærer bestilte. Er snakk om Trondheim. Statens vegvesen har ventetider på nettsiden på de ulike regionene, ser at det ikke er helt oppdatert, men kan gi en liten pekepinn Her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakk Skrevet 17. oktober 2010 #182 Del Skrevet 17. oktober 2010 Først: Gratulerer til Annemor30 og Anetteef! Så: Utrolig bra at dere klarte dere så bra på langkjøringa, Dularfullar og Brooke Penelope! Kan jeg spørre hvor dere kjørte?? Dere som sier at det var så mye billigere å ta lappen i "gamle dager", må huske på en ting. Pengeverdien var en annen da enn nå, det var jo litt billigere, men 30 kr for 40-50 år siden er ikke det samme som 30 kr, nå Jeg hadde kjøretime på fredag. Det var min tredje med fokus på rundkjøringer, filplassering og planlegging, og det gikk kjempebra! Noen småfeil her og der, men kjørelærern sa at alt var bra! Er kjempehappy for det! Til fredag skal jeg kjøre enda mer selvstendig, og han skal nesten ikke si noenting, så jeg gruer meg litt for det, men det er jo sånn man lærer, og jeg kan jo alltids spørr hvis jeg er usikker på noe Lykke til på onsdag Brooke Penelope! Krysser fingrene for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 18. oktober 2010 #183 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har en kollega på 70 som betalte 30 kr for hele førerkortet! :dåne: Planen er at jeg skal ta teoriprøven på tirsdag. Gruer meg litt, og øver som bare det. Har stått på de siste 6 prøvene jeg har tatt på prove.no, så tror egentlig at jeg kommer til å klare det. Skal fortsette å ta prøver til jeg går på tirsdag tenker jeg! Dere som har hatt oppkjøring, eller har fått datoen, hvor i landet bor dere? Her i vest-agder sies det at det er 6 mnd ventetid på oppkjøring! Men hvis jeg ser riktig venter dere i 2-3 mnd? Jeg bor i Vestfold og her er det 8 ukers ventetid på oppkjøringa, noe som kjørelæreren min synes var litt rart med tanke på at mcsesongen hos biltilsynet nå er over og at de da burde ha flere sensorer tilgjengelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 18. oktober 2010 #184 Del Skrevet 18. oktober 2010 Først: Gratulerer til Annemor30 og Anetteef! Så: Utrolig bra at dere klarte dere så bra på langkjøringa, Dularfullar og Brooke Penelope! Kan jeg spørre hvor dere kjørte?? Dere som sier at det var så mye billigere å ta lappen i "gamle dager", må huske på en ting. Pengeverdien var en annen da enn nå, det var jo litt billigere, men 30 kr for 40-50 år siden er ikke det samme som 30 kr, nå Jeg hadde kjøretime på fredag. Det var min tredje med fokus på rundkjøringer, filplassering og planlegging, og det gikk kjempebra! Noen småfeil her og der, men kjørelærern sa at alt var bra! Er kjempehappy for det! Til fredag skal jeg kjøre enda mer selvstendig, og han skal nesten ikke si noenting, så jeg gruer meg litt for det, men det er jo sånn man lærer, og jeg kan jo alltids spørr hvis jeg er usikker på noe Lykke til på onsdag Brooke Penelope! Krysser fingrene for deg min største frykt var at jeg måtte kjøre inn til Oslo... Men det slapp jeg heldigvis. Jeg kjørte bare rundt mest på landevei, ikke så veldig mye motorvei egentlig. Er ikke så godt kjent her i distriktet men jeg kjørte mot Larvik, Kongsberg, Notodden.. Gjennom Gvarv! *merkelig navn* Skien og etterhvert Kvelde.. Ble nesten 6.5timer kjøring inkl. to småpauser og en spisepause. Men nå skal det sies at jeg tok begge langkjøringene på en dag, Så derfor ble det mye kjøring på meg. Tar du langkjøringene på hver sin dag så blir nok kjøringen halvert. Men jeg synes det var veldig praktisk å få tatt alt på en gang.. Og du blir ikke så sliten som du tror, ikke når du kjører iallefall. For da har du en blanding av nervøsitet og adrenalin i kroppen, så du tenker ikke så mye på at du blir sliten.. Før du kommer hjem igjen og får satt deg i sofaen.. DA er du sliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #185 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Først: Gratulerer til Annemor30 og Anetteef! Så: Utrolig bra at dere klarte dere så bra på langkjøringa, Dularfullar og Brooke Penelope! Kan jeg spørre hvor dere kjørte?? Jeg kjørte først ut av Oslo og kjørte til Moss via Ski (ikke på motorveien) og mange sånne småplasser rundt der. Stoppet i Moss for å spise lunsj. Dro så tilbake igjen til Oslo (denne gangen via motorveien) og satte meg ned på trafikkskolen og planla en kartkjøring mellom steder jeg fikk oppgitt. Skulle finne vei dit utenom motorvei og slikt. Og så skulle jeg kjøre den ruten jeg hadde planlagt, som var til lillestrøm og fra lillestrøm til noen småsteder jeg ikke husker navnet på og til kongsvinger før vi kjørte hjem igjen. Blir jo ikke så lenge om du ikke skal ta alt på en dag da Lykke til på onsdag Brooke Penelope! Krysser fingrene for deg Tusen takk, Snikksnakk En ting jeg tenkte jeg skulle dele med dere: Jeg har nå puttet noe blomstermedisin i vannet mitt de siste dagene før oppkjøring som skal roe nervene mine. Og det hjelper helt utrolig bra! Det står tilogmed på den at den er fin før oppkjøring og slikt, så den kan jeg anbefale på det sterkeste til dere med store nerver. Enten det er før teorien eller oppkjøringen. Og man blir ikke sløv av den, så er ikke noe å være redd for Den heter "Bach rescue remedy". Bare et lite tips som har hjulpet meg. Det er nesten sånn at jeg sitter her og synes det er dumt at jeg har oppkjøring på onsdag og ikke imorgen Hehe. Jeg sa NESTEN Endret 18. oktober 2010 av Brooke Penelope Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodtwin Skrevet 18. oktober 2010 #186 Del Skrevet 18. oktober 2010 En ting jeg tenkte jeg skulle dele med dere: Jeg har nå puttet noe blomstermedisin i vannet mitt de siste dagene før oppkjøring som skal roe nervene mine. Og det hjelper helt utrolig bra! Det står tilogmed på den at den er fin før oppkjøring og slikt, så den kan jeg anbefale på det sterkeste til dere med store nerver. Enten det er før teorien eller oppkjøringen. Og man blir ikke sløv av den, så er ikke noe å være redd for Den heter "Bach rescue remedy". Bare et lite tips som har hjulpet meg. Det er nesten sånn at jeg sitter her og synes det er dumt at jeg har oppkjøring på onsdag og ikke imorgen Hehe. Jeg sa NESTEN Hvor får man tak i sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #187 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hvor får man tak i sånt? Helsekostbutikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #188 Del Skrevet 19. oktober 2010 Herlighet! Nå er jeg så nervøs til oppkjøringen imorgen kjenner jeg....!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 19. oktober 2010 #189 Del Skrevet 19. oktober 2010 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodtwin Skrevet 19. oktober 2010 #190 Del Skrevet 19. oktober 2010 Lykke til =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #191 Del Skrevet 20. oktober 2010 Pokker også, jeg strøyk Ikke særlig fornøyd med meg selv nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 20. oktober 2010 #192 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Det er ikke så uvanlig å stryke på oppkjøringen vet du. Fort gjort å bli stressa nok til å gjøre en feil du aldri ville gjort hvis det ikke var oppkjøringen Min søster rygget på et postkassestativ på første oppkjøringen hennes, det har hun aldri gjort hverken før eller siden Bedre lykke neste gang Endret 20. oktober 2010 av Mahareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakk Skrevet 20. oktober 2010 #193 Del Skrevet 20. oktober 2010 Pokker også, jeg strøyk Ikke særlig fornøyd med meg selv nå!!! Neei!! Så trist, stakkars Som Mahareth over meg skriver: Det er faktisk ganske mange som stryker på oppkjøringa. Det er bare det at vi kun hører om solskinnshistoriene! Man blir nervøs, føler seg utilpass fordi det er en annen enn kjørelærern som man kjører med, man føler seg overvåket til enhver tid, og da kicker nervene inn for fullt! (Sånn jeg har hørt det fra andre hvertfall ) Man gjør feil som man ellers ikke hadde gjort og som man tenker etterpå at: Hvorfor "#¤&%@ Gjorde jeg det der?!! Men nå vet du hvertfall hva det går ut på, og ikke mist alt motet! Bare kjør videre og kom deg opp på hesten igjen, så skal du se at du klarer det neste gang :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 20. oktober 2010 #194 Del Skrevet 20. oktober 2010 Pokker også, jeg strøyk Ikke særlig fornøyd med meg selv nå!!! uff, jeg skjønner deg godt.... hva var det du strøyk på? Jeg kommer til å bli et nervevrak når jeg skal ha oppkjøringa mi i desember.. Akkurat nå virker det litt for langt borte til at jeg blir nervøs av tanken.. men jeg vet at når den dagen kommer så vil jeg være utrolig stressa og nervøs.... FIkk du bestilt ny oppkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #195 Del Skrevet 20. oktober 2010 uff, jeg skjønner deg godt.... hva var det du strøyk på? Jeg kommer til å bli et nervevrak når jeg skal ha oppkjøringa mi i desember.. Akkurat nå virker det litt for langt borte til at jeg blir nervøs av tanken.. men jeg vet at når den dagen kommer så vil jeg være utrolig stressa og nervøs.... FIkk du bestilt ny oppkjøring? Jeg var kjempenervøs før jeg begynte, men roet meg ganske mye ned når jeg begynte å kjøre. Alt gikk kjempebra på begynnelsen, helt til jeg kjørte feil i en rundkjøring og ble stresset, snudde, kjørte feil i rundkjøringen igjen, ble enda mer stresset, snudde, og kjørte feil enda en gang. Herregud, er det mulig. Men det stryker man visst ikke på. Men sensor ble kjempeirritert på meg og da ble jeg bare enda mer stresset og nervøs, og da bare ballet det seg på med feil. Det hele endte med at sensor måtte gripe inn to ganger. Så jeg visste at jeg hadde strøket da jeg var ferdig. Den ene situasjonen sensor måtte bryte inn på var helt ny for meg, så da var jeg faktisk litt usikker på hva jeg skulle gjøre, men andre gangen sensor måtte bryte inn var det bare jeg som var så sykt nervøs og stresset at jeg rett og slett gjorde en så idiotisk feil at hadde for stor fart inn i en rundkjøring. Jaja. Jeg har nå fått en ny oppkjøring om fire uker, så får håpe det går bedre da. Nå vet jeg hvertfall hvordan det er på oppkjøring :gjeiper: Jeg vet at det er mange som stryker, men det er bare så kjipt å sitte der når du vet du har strøket og du må bare fortsette å kjøre og prøve å beholde roen. Merker jeg har mistet litt gnisten med hele kjøringen nå, men det går seg vel til når det har gått noen dager og jeg har fått det litt på avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 21. oktober 2010 #196 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg var kjempenervøs før jeg begynte, men roet meg ganske mye ned når jeg begynte å kjøre. Alt gikk kjempebra på begynnelsen, helt til jeg kjørte feil i en rundkjøring og ble stresset, snudde, kjørte feil i rundkjøringen igjen, ble enda mer stresset, snudde, og kjørte feil enda en gang. Herregud, er det mulig. Men det stryker man visst ikke på. Men sensor ble kjempeirritert på meg og da ble jeg bare enda mer stresset og nervøs, og da bare ballet det seg på med feil. Det hele endte med at sensor måtte gripe inn to ganger. Så jeg visste at jeg hadde strøket da jeg var ferdig. Den ene situasjonen sensor måtte bryte inn på var helt ny for meg, så da var jeg faktisk litt usikker på hva jeg skulle gjøre, men andre gangen sensor måtte bryte inn var det bare jeg som var så sykt nervøs og stresset at jeg rett og slett gjorde en så idiotisk feil at hadde for stor fart inn i en rundkjøring. Jaja. Jeg har nå fått en ny oppkjøring om fire uker, så får håpe det går bedre da. Nå vet jeg hvertfall hvordan det er på oppkjøring :gjeiper: Jeg vet at det er mange som stryker, men det er bare så kjipt å sitte der når du vet du har strøket og du må bare fortsette å kjøre og prøve å beholde roen. Merker jeg har mistet litt gnisten med hele kjøringen nå, men det går seg vel til når det har gått noen dager og jeg har fått det litt på avstand. jeg vet at jeg også hadde mistet litt av gnisten hvis jeg ikke hadde bestått på oppkjøringa. For det første så har jeg brukt så utrolig lang tid og mye penger på det. Og i over 10 år har folk mast på meg, og hvis jeg ikke klarte det første gangen så tror jeg ikke jeg hadde hatt så mye lyst til å prøve det en gang til.. Men til gjengjeld så er det mye penger å "kaste ut av vinduet" hvis man gir opp. Så selv om du har mista gnisten så ikke gi opp, det kommer til å gå kjempefint på andre flrsæket, for nå vet du jo hva du skal gjennom.. Og jeg vet at hadde det vært meg så hadde sikkert jeg også blitt sykt stressa hvis jeg klarte å gjøre en feil... Da hadde sikkert hjernen frika helt ut og jeg hadde garantert strøket... uff... hehe NÅ begynner jeg å grue meg ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #197 Del Skrevet 21. oktober 2010 jeg vet at jeg også hadde mistet litt av gnisten hvis jeg ikke hadde bestått på oppkjøringa. For det første så har jeg brukt så utrolig lang tid og mye penger på det. Og i over 10 år har folk mast på meg, og hvis jeg ikke klarte det første gangen så tror jeg ikke jeg hadde hatt så mye lyst til å prøve det en gang til.. Men til gjengjeld så er det mye penger å "kaste ut av vinduet" hvis man gir opp. Så selv om du har mista gnisten så ikke gi opp, det kommer til å gå kjempefint på andre flrsæket, for nå vet du jo hva du skal gjennom.. Og jeg vet at hadde det vært meg så hadde sikkert jeg også blitt sykt stressa hvis jeg klarte å gjøre en feil... Da hadde sikkert hjernen frika helt ut og jeg hadde garantert strøket... uff... hehe NÅ begynner jeg å grue meg ;) Ikke grue deg Vet det er lettere sagt enn gjort, men jeg tror faktisk det skal litt til for å stryke. Det var faktisk ikke så skummelt som jeg hadde trodd. Om du gjør litt småfeil, men ikke er en farlig trafikant så tror jeg man som regel står, om ikke kjøringen i seg selv er dårlig da selvfølgelig. Det er helheten som teller. På min oppkjøring kom jeg i to situasjoner hvor jeg ble en farlig sjåfør, derfor strøk jeg. Og det fortjente jeg Det viktigste er å holde roen og kanskje heller være litt for forsiktig i enkelte situasjoner. Selvfølgelig kan nervene ødelegge, noe som førte til min første farlige situasjon, men jeg tror de fleste blir roligere når man først har begynt å kjøre. Jeg ble først stresset da jeg kjørte feil i rundkjøringen og sensor ble litt irritert, før det gikk det kjempebra. Sensorene var ingen små djevler med horn heller, slik som jeg hadde forestilt meg Dette klarer du nok helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #198 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det er ikke så uvanlig å stryke på oppkjøringen vet du. Fort gjort å bli stressa nok til å gjøre en feil du aldri ville gjort hvis det ikke var oppkjøringen Min søster rygget på et postkassestativ på første oppkjøringen hennes, det har hun aldri gjort hverken før eller siden Bedre lykke neste gang Neei!! Så trist, stakkars Som Mahareth over meg skriver: Det er faktisk ganske mange som stryker på oppkjøringa. Det er bare det at vi kun hører om solskinnshistoriene! Man blir nervøs, føler seg utilpass fordi det er en annen enn kjørelærern som man kjører med, man føler seg overvåket til enhver tid, og da kicker nervene inn for fullt! (Sånn jeg har hørt det fra andre hvertfall ) Man gjør feil som man ellers ikke hadde gjort og som man tenker etterpå at: Hvorfor "#¤&%@ Gjorde jeg det der?!! Men nå vet du hvertfall hva det går ut på, og ikke mist alt motet! Bare kjør videre og kom deg opp på hesten igjen, så skal du se at du klarer det neste gang :D Tusen takk for trøstende ord Det hjalp en skuffet jente med å komme over den verste fortvilelsen Det er sant at man alltid hører om solskinnshistoriene og da føler man seg litt håpløs når man bare har hørt om alle som har stått og så har du selv støket. Så det var godt å bli minnet på at det er flere i min situasjon også (Uff, dette hørtes ondskapsfullt ut. Er virkelig ikke slik at jeg vil at folk skal stryke. Var ikke sånn jeg mente det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 26. oktober 2010 #199 Del Skrevet 26. oktober 2010 Da har jeg fått unna glattkjøringa, var litt skeptisk til å begynne med, men det var jo faktisk veldig moro Hjalp når kjørelæreren var litt "useriøs" og brukte mest tid på det som var moro, nemlig det å snurre rundt i høy fart. Det var til og med sånn at de andre kjørelærerne der la ekstra merke til det og kom med pekefingeren iblant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodtwin Skrevet 26. oktober 2010 #200 Del Skrevet 26. oktober 2010 Kult! Jeg skal ha glattkjøring i morra =) Grugleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå