Gå til innhold

teoriprøven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt motet til meg og prøvde meg. Jeg har øvd og lest i det siste og tok prøven i dag. Jeg fikk 10 feil. Altså tre feil for mye. Jeg er instilt på å lese til jeg kan ta neste prøve, men det er en del spørsmål som jeg ikke får svar hverken på de sidene på internett jeg øver på eller læreboka. Jeg håper derfor at noen kan svare på følgende:

Hva dekker ansvarsforsikring?

1- skade din bil påfører mennesker

2- skade påført egen bil

3-skade din bil påfører egen eiendom

Jeg kjører inn på en parkert bil og får ikke varslet eier. Hvem må jeg versle?

1-Politet

2-Forsikringsselskapet

3-Trafikkstasjonen

Spørsmåø om vikeplikt..

Situasjon: Du skal kjøre inn i en forkjørsvei og får vikeplikt-skiltet på høyre side, samt "haitenner", veien har trafikk i begge retninger. Hvem kan du få vikeplikt for?

1-Trafikk fra høyre

2- trafikk fra venstre

3-Eller trafikk fra begge retninger

I rundkjøring skal du til venste. Hva er rigtig

1- Må informere andre trafikk hvor jeg skal

2- Forbudt å blinke til vensrte

3-påbudt å blinke til venste

4-Forbudt å blinke til høyre

Forbikjøring:

På en trefelts vei, med bare en retning, kjører en buss i midten. Hva er riktig om forbikjøring?

1-venstre

2-høyre

3-Valgfritt

Veien slutter fra høyre felt og du må over til høyre, hvem skal vike...

1-Deg

2-Trafikk på venstre side

3- Bilførerne må flette

Om bilen

Kan man velge selv hvilken lystyrke man ønsker å ha ved skifting av lyspære? Og forteller instruksjonsboka hvordan man bytter lyspære eller må en autorisert parson gjøre det?

Det er nok en del andre ting jeg er usikker på som jeg ikke husker, men håper noen kan ta tiden :)

Skal lese nå...

Takk, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt, for jeg strøk sjøl for noen måneder siden, og har lurt på noe lignende som dette. Derfor håper jeg at erfarne svarer. Stiller meg bak deg, håper det er greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang ansvarforsikring er svaret nummer 1. Det dekker personskade på alle involverte, samt skade på den andres eiendom. Du må ha full kasko for å få dekket skade på din egen eiendom.

Du skal varsle politiet om du ikke får tak i eieren.

Vikepliktskilt betyr at du har vikeplikt både fra høyre og venstre.

Rundkjøring ville jeg svart nummer en.

Forbikjøring skal skje til venstre.

Unntakene er:

Forbikjøring skal skje til høyre når forankjørende skal svinge til venstre.

Forbikjøring i høyre felt er tillatt når trafikken er stor.

Når forbikjøringen foregår i kjørefelt som er forbeholdt bestemte trafikanter, feks kollektivfelt.

Og på den med feltet som slutter så ville jeg svart fletting, med mindre det står noe skilt.

Og man kan skifte pærer selv, men det med styrken er jeg usikker på.

Og til info så fant jeg dette i boka mi :lur: Og gjerne rett meg noen, hvis svarene er feil!

Endret av enois
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang ansvarforsikring er svaret nummer 1. Det dekker personskade på alle involverte, samt skade på den andres eiendom. Du må ha full kasko for å få dekket skade på din egen eiendom.

Du skal varsle politiet om du ikke får tak i eieren.

Vikepliktskilt betyr at du har vikeplikt både fra høyre og venstre.

Rundkjøring ville jeg svart nummer en.

Forbikjøring skal skje til venstre.

Unntakene er:

Forbikjøring skal skje til høyre når forankjørende skal svinge til venstre.

Forbikjøring i høyre felt er tillatt når trafikken er stor.

Når forbikjøringen foregår i kjørefelt som er forbeholdt bestemte trafikanter, feks kollektivfelt.

Og på den med feltet som slutter så ville jeg svart fletting, med mindre det står noe skilt.

Og man kan skifte pærer selv, men det med styrken er jeg usikker på.

Og til info så fant jeg dette i boka mi :lur: Og gjerne rett meg noen, hvis svarene er feil!

Fy fillern! Bortsett fra tre spørsmål har jeg svart lik deg. Og hvis jeg hadde disse tre rett hadde jeg bestått. Det er hvis du og har rett da. Det er med vikeplikt fra begge retniger, versling etter å ha dunket til en bil og det forbikjøring på kollektivfeltet. Jeg fikk spørsmål om forbikjøring på kollektivfeltet var mulig, noe jeg svarte nei på :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler nettsiden www.prove.no

Jeg holder på å ta lappen selv, og skal straks opp til teoriprøven. Denne siden er flott, for det er visstnok de faktiske spørsmålene du får på prøven. Pugg masse, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikeplikt fra begge sider og varsling til politiet er jeg 100% sikker på.

Du har alltid vikeplikt fra begge sider når det står vikepliktskilt eller stoppskilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name='AnonymBruker' date='04 august 2010 - 13:03' timestamp='1280919812'

Hva dekker ansvarsforsikring?

1- skade din bil påfører mennesker

2- skade påført egen bil

3-skade din bil påfører egen eiendom

Jeg kjører inn på en parkert bil og får ikke varslet eier. Hvem må jeg versle?

1-Politet

2-Forsikringsselskapet

3-Trafikkstasjonen

Du skal bare varsle politiet hvis det er personskade.

Spørsmåø om vikeplikt..

Situasjon: Du skal kjøre inn i en forkjørsvei og får vikeplikt-skiltet på høyre side, samt "haitenner", veien har trafikk i begge retninger. Hvem kan du få vikeplikt for?

1-Trafikk fra høyre

2- trafikk fra venstre

3-Eller trafikk fra begge retninger

I rundkjøring skal du til venste. Hva er rigtig

1- Må informere andre trafikk hvor jeg skal

2- Forbudt å blinke til vensrte

3-påbudt å blinke til venste

4-Forbudt å blinke til høyre

Forbikjøring:

På en trefelts vei, med bare en retning, kjører en buss i midten. Hva er riktig om forbikjøring?

1-venstre

2-høyre

3-Valgfritt

Forbikjøring skal foregå til venstre. Høyre kan tillates hvis trafikkforholdene tilsier så.

Veien slutter fra høyre felt og du må over til høyre, hvem skal vike...

1-Deg

2-Trafikk på venstre side

3- Bilførerne må flette

Her virker det som om alternativ 1 er riktig, men jeg er fortsatt usikker. Man har alltid vikeplikt fra høyre, men i virkeligheten ville man ha brukt fletting.

Om bilen

Kan man velge selv hvilken lystyrke man ønsker å ha ved skifting av lyspære? Og forteller instruksjonsboka hvordan man bytter lyspære eller må en autorisert parson gjøre det?

Lyspærer kan du fint skifte selv. Har gjort det mange ganger. Det du derimot må passe på er å bruke den samme styrken som står på lyspæra. Det er egne regler om hvordan lysstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra boka mi:

Er det voldt materiell skade, og det ikke er noen til stede som kan ivareta interesen til den som har lidt skaden, skal den som har voldt skaden snarest mulig melde fra til vedkommende eller politiet. Dette vil som oftest gjelde skade på prkert bil, men kan også være skade på feks hagegjerde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...