Gå til innhold

In Love With Life


InLoveWithLife

Anbefalte innlegg

Men så koselig å faktisk bli kjent med noen som du kan gjøre dette "sammen med da" :)

Ja det er helt supert faktisk :)

Nå sitter jeg på toget.. Kjenner at nervene virkelig har ankommet!! Er skikkelig nervøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen jenter :)

Jeg kom hjem i går. Var litt dårlig på klinikken med kvalme og luftsmerter, men ikke verre enn jeg (og smertestillende) kunne takle :) formen er bra, men jeg blir form sliten. Tror ikke jeg får i meg så mye mat som jeg skal, men det er væske som er viktigst i den flytende perioden. Jeg spiser hver tredje time, ca 1dl av noe flytende som smoothie, biola, suppe, skyr, osv.. Det beste er varm mat, så suppe er å foretrekke. Men melk tåler jeg ikke ennå, da løper jeg på do :P

I dag har jeg rydda, vaska klær, tatt litt oppvask, gått tur med vovva, og dusja.. Freaket skikkelig ut når min kjære tok bort første bandasjen, på det minste såret. De bruker stifter istedenfor tråd, og det ser heeelt jævlig ut!!

Nå skal jeg sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag gikk jeg en morgentur med vovva på 50 minutter og ble ikke sliten en gang! Trengte ikke hvile eller noe når jeg kom hjem :) så var jeg hos veterinær med kjøring ca 20 min hver vei, og snart skal jeg på senteret og kjøpe bursdagsgave. Formen er virkelig overraskende bra!! Det er så deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at det gikk bra med operasjonen og etterpå! Kjempekjekt at formen er såpass bra!

Du får forteller videre hvordan det går :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det en uke siden operasjon. Da er første veiedag :)

Spennende! Hvordan går det med spisingen? Klarer du fint å tilpasse størrelsen på porsjonene slik at du ikke får vondt? Og er det mentalt ok å spise så lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hvordan går det med spisingen? Klarer du fint å tilpasse størrelsen på porsjonene slik at du ikke får vondt? Og er det mentalt ok å spise så lite?

Det går greit med spisingen så lenge det er flytende. Har prøvd meg på pølse og egg i suppene, men magen er ikke klar for klumper ennå. Jeg spiser maks 2dl pr måltid, og bruker nesten 30min på hvert måltid. Jeg liker best varmmat, dvs supper, men yoghurt og smoothie går også fint. Jeg tar i ekstra proteinpulver i suppene for å være sikker på at jeg får i meg det jeg trenger der.

Mentalt er det helt ok å spise. Det er skikkelig deilig å verken kjenne sult eller metthet. Kroppen sier fra at nå er det på tide med ny næring, uten at jeg liksom blir sulten. Og når jeg spiser, så får jeg liksom "nok", og vil bare ikke ha mer når jeg er mett. Det er herlig :)

Sliter litt med nok væskeinntak men merker ikke noe til det. Vi skal prøve å få i oss 1-2L samme som normalt, men vi skal ikke drikke 30 min før og etter måltid og da er det fort man glemmer det rett og slett.

Jeg begynner å bli litt lei av flytende, og i skrivende stund prøver jeg meg på en most eggerøre med litt pølse (alltid kylling og kalkunpølse, liker ikke vanlig). Det går greit, men det er litt vondt når det "dumper" ned i magesekken fra spiserøret. Så magen er ikke helt klar for den most mat-perioden som snart skal komme. Jeg blir nok gående på flytende lenger enn jeg hadde håpet. Men det går bra :)

Første veiedag etter operasjonen er i dag. Lørdag 21.09 veide jeg 91.9 kg.

I dag veier jeg 88 kg.

Det er er vekttap på 3.9kg på 9 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med et fantastisk vekttap! :hoppe:

Takk :) jeg håper på å se 7-tallet som første tall innen jul (for ikke å ha for høyt mål) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I går var det en måned siden operasjonen, og tenkte jeg skulle lage en oppsummering av hvordan det går :)

Jeg slet med litt kvalme noen uker, og så har jeg vært gjennom smerter ved mat og drikkeinntak som selvsagt har gjort noe med energinivået mitt. Men dette er normalt at noen opplever, og jeg vet det går over. Jeg skal starte 50% på jobb i morgen, og gleder meg til å få i gang normale rutiner :)

På en måned har jeg mistet:

9 kg

3,4 BMI-poeng

5,1kg fett

3,9kg lean mass

51 cm

Når det gjelder målene, må jeg nevne de viktigste:

-11,5 cm over navlen

-7 cm ved bukselinja

-6,5 cm over rumpa

-5,5 cm over brystene (ikke mista noe av selve brystene, men bak på ryggen. Kjenner det godt på bhene)

-5 cm på høyre overarm

-4 cm på høyre lår

-3,5 cm rundt halsen

Jeg er veldig fornøyd :) :)

Nå er jeg nede på den vekta som kroppen holdt seg på over flere år. Jeg er veldig spent på om den vil tviholde på vekten denne gangen også, eller om jeg snart kan se 7-tallet. Det er veldig etterlengtet!!! Og jeg kan knapt vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sick! 9 kg på en mnd? Det brukte sikkert jeg et halvt år på :fnise:

Så bra det fungerer og at du er på vei inn i normale rutiner :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to :)

Sist jeg klarte å gå ned noen kilo, begynte jeg i januar. Og i juli hadde jeg klart å miste 9kg, så ja.. Et halvt år brukte jeg også, og nå har det forsvunnet på en måned! Det er sykt :) og det begynner å synes også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...