Gå til innhold

Tolkningssak


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest wild bird

Det er noe som heter at "det er lettere å splinten i andres øye, enn bjelken i sitt eget". Tenker dette er et klassisk tilfelle av denne klisjeen.

Steinar: her er det bare å ta fram alle argumenter du selv ville brukt hvis noen andre hadde skrevet det du skriver om ditt forhold til denne dama. Du som er så praktisk, fornuftig og logisk, burde jo evne å analysere situasjonen du er i.

Slik jeg ser det; du blir utnyttet. Når hun kommer seg på fote etter et (evnt) samlivsbrudd, er du historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Hvorfor holde fast ved en parasitt når det er så mange flotte og reale jenter der ute?

Jeg vil også fraråde deg å spandere for mye på den neste jenta du treffer. Det eneste du realistisk sett kan oppnå med det er at dama føler takknemlighet (kanskje, men slett ikke sikkert), sannsynligvis ikke vennskap og i hvert fall ikke romantiske følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Du aldri aldri før nevnt at denne dama lopper deg for penger. Kom deg vekk så fort som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har lest mange av dine innlegg Steinar og dette er du opptatt av:

God vett, moral, at det praktiske fungerer bra, du hater utroskap, du vil ha en som er fornuftig.

Hva %$#?*%$ gjør du med denne dama???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du aldri aldri før nevnt at denne dama lopper deg for penger. Kom deg vekk så fort som bare det!

Joda, det har han gjort, om enn indirekte. Damer er dyre i drift, forlanger intet mindre enn diamanter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn siden han snakker om moral, fornuft og sånne ting?

Det Steinar driver på med, er i alle fall ikke hverken moralsk riktig eller særlig fornuftig.

Målet har hele tiden vært at det skulle komme noe fornuftig og positivt ut av denne situasjonen.

Men ettersom tiden har gått, og ingenting virker til å bli bedre, heller verre, så har jeg blitt nødt til å revurdere. Noe jeg altså holder på med nå.

Men det er veldig vanskelig å komme frem til enighet med et individ som nekter å prate med meg om situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men no må vi oppføre oss her. Dette er vel eit typisk eksempel på at ein skal gå nokre mil i andres sko før ein dømmer. For meg ser det ut som om Steinar har tenkt igjennom denne situasjonen ganske grundig, og at han held på å rydde opp for eigen del slik at dette kan få eit godt utfall for han.

Eg har sjølv vore igjennom eit brot, og det tok lang tid. Berre å tenke tanken på å kutte det mennesket ut av livet mitt (i den grad det lot seg gjere) brukte eg fleire år på å akseptere og sette ut i livet. Ting tek tid, men av og til må ein ha eit spark bak. For min del var sparket at ei kjær venninne fekk konstatert ein svulst i nakken samtidig som ho fann den store kjærleiken. Då forsto eg at livet er for kort. Kanskje er denne tråden sparket Steinar treng. :klemmer:

Hun er jo fortsatt midt oppe i et mulig samlivsbrudd, og hun har følt det omtrent som du lenge gjorde. Hun har også brukt flere år på denne prosessen.

Det største problemet som jeg ser det, er altså at hun ikke vil kommunisere med meg. Dermed vet jeg altfor lite om hva som egentlig skjer og hva hun vil.

Det ideelle hadde vært om hun og jeg kunne diskutere igjennom situasjonen, og finne den rette løsningen for alle parter. Men hun vil ikke, ikke ennå i hvert fall. Får se hva som skjer når jeg nekter å svare på smser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det; du blir utnyttet. Når hun kommer seg på fote etter et (evnt) samlivsbrudd, er du historie.

Ja, det kan jo godt hende at du har rett. Og jeg må jo innrømme at jeg også har tenkt denne tanken, som igjen skaper problemer for min tro på fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mange av dine innlegg Steinar og dette er du opptatt av:

God vett, moral, at det praktiske fungerer bra, du hater utroskap, du vil ha en som er fornuftig.

Hva %$#?*%$ gjør du med denne dama???

Jeg tror vi kan si det sånn at jeg har blitt MYE mer opptatt av godt vett, moral, at det praktiske fungerer, utroskap, sunn fornuft, ETTER at jeg surret meg opp i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

"Kan" er et veldig morsomt ord, for det lover ingenting.

Se ikke bort fra at hun plutselig slår på tråden hvis du trekker deg helt tilbake og ikke gir lyd fra deg eller hvis hun trenger penger.

Men hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg bare kuttet henne ut uansett. Til og med slettet nr og meldinger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan" er et veldig morsomt ord, for det lover ingenting.

Se ikke bort fra at hun plutselig slår på tråden hvis du trekker deg helt tilbake og ikke gir lyd fra deg eller hvis hun trenger penger.

Men hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg bare kuttet henne ut uansett. Til og med slettet nr og meldinger :jepp:

Et av favoritt uttrykkene hennes har blitt; "Ja, det kan godt hende." Lover ikke akkurat veldig mye det, nei.

Hun er uberegnelig, så det er veldig vanskelig å spå om hva som kan skje fremover. Men jeg skal sette hardt-mot-hardt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kvinner er jo så glad i å tolke alle mulige situasjoner, etter hva jeg har forstått ;)

Dette gjelder å tolke ei av deres egne, altså ei kvinne.

Jeg har kjent denne dama i en del år, så det må man ha med i bakhodet selvfølgelig. Hun er forøvrig 35++ også.

Jeg sender en tekstmelding til denne dama i går med et ultimatum som lød omtrent noe sånt; "Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

Ja, jeg regner med at dere er ekspertene her ...

Hva i huuuuleste er det for ett svar på ett så viktig spm.?!Sorry, men ta joggeskoene og LØP :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i huuuuleste er det for ett svar på ett så viktig spm.?!Sorry, men ta joggeskoene og LØP :rope:

Tror ikke den dama er født som kan få meg til å løpe :smoke: hehe

Men hvis hun ikke radikalt endrer sin innstilling og oppførsel innen kort tid, så er hun i hvert fall historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du på noe vis ønsker at hun skal ta deg på alvor - eller begynne med det - så må du i allefall stå for det du har sagt. Har du gitt henne et ulitmatum så må du følge opp.

Det betyr at når du har sagt at du kutter henne ut om du ikke hører noe - ja da må du gjøre det. Ikke gi lyd fra deg, ikke vær tilgjengelig, ikke still opp - og for guds skyld: Slutt å gi henne penger!

Om ikke noe annet kan du få henne til å ta deg på alvor om du virkelig retter ryggen og står for noe.

Men skal jeg være helt ærlig så tyder alt på at dette ikke blir noe - hun har enda ikke brutt opp fra samlivet sitt, hun vil ikke snakke med deg, hun tar deg ikke på alvor og hun bommer penger ved enhver anledning.

Hadde du vært min venn og bedt om råd hadde jeg sagt at du burde slette alle nummer og ignorere alle forsøk på kontakt fra og med nuh - og gå videre i livet med hevet hode.

Vil hun virkelig ha deg så får hun gjøre jobben (reise til deg, snakke ut osv), hvis ikke kan du like godt begynne på veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du på noe vis ønsker at hun skal ta deg på alvor - eller begynne med det - så må du i allefall stå for det du har sagt. Har du gitt henne et ulitmatum så må du følge opp.

Det betyr at når du har sagt at du kutter henne ut om du ikke hører noe - ja da må du gjøre det. Ikke gi lyd fra deg, ikke vær tilgjengelig, ikke still opp - og for guds skyld: Slutt å gi henne penger!

Om ikke noe annet kan du få henne til å ta deg på alvor om du virkelig retter ryggen og står for noe.

Men skal jeg være helt ærlig så tyder alt på at dette ikke blir noe - hun har enda ikke brutt opp fra samlivet sitt, hun vil ikke snakke med deg, hun tar deg ikke på alvor og hun bommer penger ved enhver anledning.

Hadde du vært min venn og bedt om råd hadde jeg sagt at du burde slette alle nummer og ignorere alle forsøk på kontakt fra og med nuh - og gå videre i livet med hevet hode.

Vil hun virkelig ha deg så får hun gjøre jobben (reise til deg, snakke ut osv), hvis ikke kan du like godt begynne på veien videre.

Ja, det er gode råd dette :)

Og det er omtrent akkurat noe sånt jeg tenker å gjøre.

Det eneste er at hvis hun nå (innen rimelig tid) sier seg villig til å diskutere situasjonen med meg på en skikkelig måte, så mener jeg fortsatt at det vil være det beste å gjøre. Da kan vi nemlig finne den beste løsningen i sammen og bli enige. Og den beste løsningen kan da vise seg å være at vi går hver vår vei videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gode råd dette :)

Og det er omtrent akkurat noe sånt jeg tenker å gjøre.

Det eneste er at hvis hun nå (innen rimelig tid) sier seg villig til å diskutere situasjonen med meg på en skikkelig måte, så mener jeg fortsatt at det vil være det beste å gjøre. Da kan vi nemlig finne den beste løsningen i sammen og bli enige. Og den beste løsningen kan da vise seg å være at vi går hver vår vei videre.

Kommunikasjon er alltid det beste - det er jeg enig i. men jeg tror det er vesentlig at hun må være den som må ta initiativet til denne kommunikasjonen. Det er hun som må føle presset for å beholde deg nå, det er hun som må jobbe for det og du må sitte på henda og la henne komme til deg.

Og kommer hun ikke er svaret alt gitt. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon er alltid det beste - det er jeg enig i. men jeg tror det er vesentlig at hun må være den som må ta initiativet til denne kommunikasjonen. Det er hun som må føle presset for å beholde deg nå, det er hun som må jobbe for det og du må sitte på henda og la henne komme til deg.

Og kommer hun ikke er svaret alt gitt. Dessverre.

Javisst, jeg er enig i dette.

Har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til. Jeg ønsker nå bare å observere hvordan hun reagerer, og forholde meg deretter.

Jeg vil ikke ha noen som ikke vil ha meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til. Jeg ønsker nå bare å observere hvordan hun reagerer, og forholde meg deretter.

Jeg vil ikke ha noen som ikke vil ha meg.

En god leveregel - og ja - du kan vente, så lenge hun ikke vet at du gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...