Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Så gøy med så mange fine og søte kommentarer på navnet vi har kommet fram til! Søte er dere :rodmer:

Håper på en god natts søvn nå, greit å være opplagt når en skal til legen imorgen tidlig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natten var overraskende god. Våknet bare en gang i løpet av natta av at kjære snorket og mini som sparket, men sovnet fort igjen heldigvis.

Kontrollen hos legen gikk også bra i dag! Blodtrykket er det samme som det var sist. Dvs var litt forhøyet første gangen han målte - men lot det ligge litt og målte igjen etterpå og da var det mye bedre!

Urinprøven var ren og fin. Magemålet er innenfor det grønnefeltet på helsekortet. Blodprosenten har gått litt ned fra første kontroll men er fortsatt fin. Ingen deig lignende tilstander i beina heller.

Hjertet til mini slår i en takt på ca 150.

Tok en slik rhesus antistoff prøve også, den skulle visst taes mellom uke 28 og 32, så da tok vi den like godt i dag.

Legen sa også at når vi var ca en måned før termin skulle han ta en UL scanning av magen for å sjekke leiet på mini. Ble overrasket da han sa at de hadde UL maskin på legesenteret jeg. Men joda de hadde kjøpt inn en på deling mellom alle legene på legesenteret.

Som legen sa; jeg har et snillt svangerskap til tross for at jeg er i risikosonen for både det ene og det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt ser bra ut! Men du, hva er "deig-lignende tilstander i beina"? :overrasket: Hørtes ikke noe særlig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om ødemer - eller store vann-ansamlinger i leggene. Som kan være tegn på svangerskapsforgiftning (som jeg er i risikogruppen for å få).

Er leggene blitt deigete så er det mye vann i de - men mine legger er faste og fine - vel og merke bærer de preg av at hele kroppen har gått opp noen kilo - men ingen vann-ansamlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! (*Sjekke leggene sine* :sjenert: ) Men det er nå enda godt du ikke har noen tegn på svangerskapsforgiftning da. Må si du får skikkelig oppfølging, og det er jo utrolig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står bra til :jepp: Man bekymrer seg jo for alt mulig hele tiden...

Og kan jeg også få vite navnet??? :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at alt står bra til :jepp: Man bekymrer seg jo for alt mulig hele tiden...

Og kan jeg også få vite navnet??? :sjenert:

:klemmer:

Det er så mye man skal tenke på som gravid. Ikke spise sånn og slik, være flink å trene, drikke mye vann, ikke koffein - så godt man har legen til å sjekke det andre som kan gå skjeis.

Såklart du skal få vite navn Virre - PM er sendt!

:klemmer: til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! (*Sjekke leggene sine* :sjenert: ) Men det er nå enda godt du ikke har noen tegn på svangerskapsforgiftning da. Må si du får skikkelig oppfølging, og det er jo utrolig bra. :)

Hadde jeg ikke meldt meg på den studien på St.Olavs hadde det jo ikke blitt så mye som det er da... For da hadde de nok ikke oppdaget disse blodårene mine som ikke er så elastiske.

Syns det er supert med kontroller av det ene og det andre jeg - iallfall så lenge det ikke er noen "feil" noe sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være veldig betryggende med så mange kontroller, da vet du jo at om det skulle være noe så blir det fanget om veldig raskt :jepp: Kjempefint at alt ser så bra ut!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snilt svangerskap" - og du er flink til å ta vare på deg selv og spiren i magen. Begge deler teller! ;)

Nydelig navn herfra også, og jeg kom på min aller første crush som het akkurat det og ble dermed litt øm i hjertet i mitt! :hjerte: Sikker på at det blir en skikkelig storsjarmør dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle klare å holde meg, men klarer ikke -- kan jeg og få vite navnet??! Er så nysgjerriiiii!! :sjenert:

Håper onsdagen din er fin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle klare å holde meg, men klarer ikke -- kan jeg og få vite navnet??! Er så nysgjerriiiii!! :sjenert:

Håper onsdagen din er fin! :klem:

Så klart du skal få en PM!

:klem: til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Snilt svangerskap" - og du er flink til å ta vare på deg selv og spiren i magen. Begge deler teller! ;)

Nydelig navn herfra også, og jeg kom på min aller første crush som het akkurat det og ble dermed litt øm i hjertet i mitt! :hjerte: Sikker på at det blir en skikkelig storsjarmør dette også!

Prøver så godt jeg kan å være god "rugekasse" som mannen sier.

Merker det begynner å bli tyngre - faktisk endret seg veldig siste uka. Plutselig mer slitsomt å plukke opp ting fra gulvet, og ikke minst knyte skoene. Blir også ganske fort sliten - men slapper av så fort jeg får muligheten! Jeg har planer om å være i jobb til permisjonen begynner.

Om minien arver mannens trekk og ligner på han fra dag en - blir det en hjerteknuser! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nysgjerrig :gjeiper: Guttenavn er ikke lett nei, spent på hva dere foreløpig har landet på.

Så fint å høre at alt er bra med deg og den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nysgjerrig :gjeiper: Guttenavn er ikke lett nei, spent på hva dere foreløpig har landet på.

Så fint å høre at alt er bra med deg og den lille!

PM er sendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver så godt jeg kan å være god "rugekasse" som mannen sier.

Merker det begynner å bli tyngre - faktisk endret seg veldig siste uka. Plutselig mer slitsomt å plukke opp ting fra gulvet, og ikke minst knyte skoene.

Flott at alt stod bra til i dag også! :jepp: Skjønner hva du mener med at det plutselig har blitt tyngre, jeg har det akkurat sånn jeg også! Men men, tyngre skal det bli.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...