Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det bra jeg!

Den lille romsterer og sparker i hytt og pine.

Og har begynt å hikke - spesielt på kveldene.

Det siste av baby-tøyet ble vasket i helga (ikke kommet seg ned i kommoden ennå da husmoren har tatt litt ferie :fnise: ).

I går var jeg innom Apotek1 og henten babybox'en - ble overrasket over hvor mye den inneholdt. Trodde det skulle være bare vareprøver jeg, men det var med en body fra lindex i str 62, en hel pakke våtservietter, diverse kremer og salver og bleieprøver fra Pampers. Ikke helt imponert over boken fra go'boken som fulgte med... Men ellers var det mye bra i den.

Kjøpte meg også ammeinnlegg da melka ser ut til å komme allerede. Iallfall vært våt på nipplene de to siste kveldene. Og det ville jo være kjedelig om man plutselig på jobb oppdager en liten lekasje og får to flekker midt på puppene! :ler: så best å gardere seg.

Her lest litt om fødsel i det siste - typisk mental forberedelse til hva som venter. Og kan ikke si at jeg gleder meg akkurat! Frykter at mini legger seg med stumpen ned og at bekkenet er for smalt sånn at jeg må ta keisersnitt. Vet jo at han må ut uansett - enten han vil eller ikke - men det blir for så man krisemaksimerer litt (kanskje for å forberede seg på det værste?)

Ellers har jeg jo bursdag i morgen! Tviler på at det skjer noe annet enn at mannen skal lage god mat til meg (aner ikke hva ennå) imorgen. Vi feiret jo litt på forskudd med mine foreldre i helga som var. Også skal jeg ha med en halv gulrotkake på jobben på fredag til fredagskosen.

Det er litt småtteri vi tenker på å gjøre i leiligheta før mini kommer - og det begynner kanskje å bli på tide å gjøre det... Plutselig er mini her og krever mye oppmerksomhet. Så får se om jeg ikke får overtalt mannen til at vi skal begynne på det prosjektet i helga. Jeg sparkler og han maler...

Edit: Også gleder vi oss til mandagen - da skal vi på UL (igjen). Siden timen er kl 8 på morran så skal mannen bli med denne gangen. Han var jo ikke med sist jeg var på UL.

Blir spennende å se hvor STOR gutten har blitt nå!

Lurer på om jeg må tilbake igjen til ennå en UL eller to - setter jo pris på oppfølgingen men det kan bli litt mye også... Det går jo med en del tid på alle undersøkelsene.

Skal jo til legen neste uke også for kontroll uke 28.

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være veldig bra at melka har begynt å komme allerede! Satser på at amming går som en drøm da!

Jeg har store planer om å ikke tenke på fødsel så sant jeg kan, jeg. Det får bli som det blir. :) Også er det jo utrolig hva vi klarer når vi må, i tillegg til at vi har et helsevesen som i stor grad i veldig gode på dette. Og takk og lov for det!

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ny UL.. noe spesiell grunn? :sjenert:

Jeg ble også veldig overrasket over den pakken fra apoteket, synes den var veldig fin. Boken, tja.. den var så som så.. men resten helt topp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den Apotek 1-pakken er bra. Du nærmer deg termin med stormskritt nå! :duskedame: Måtte man forresten skrive ut den lappen for å hente pakken, eller holder det å vise fram eposten fra mobilen f.eks..?

Har du søkt permisjon og alt sånt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny UL.. noe spesiell grunn? :sjenert:

Jeg meldte meg på en studie i regi av Najonalt senter for forstermedin, der de forsker på svangerskapsforgiftning. Og etter første undersøkelse i uke 12 fant de ut at jeg er i risikosonen for preeklampsi (som det heter på fint) og da ville de ha meg inn på ny UL i uke 24. Og nå i uke 28 pga litt mindre elastisitet i blodårene mine som går rett inn til morkaka (den på venstre side er litt trangere enn den på høyre). Dersom ikke disse blodårene er tipp-topp kan det medføre svekket vekst på den lille og svangerskapsgiftning. Så det er rett og slett litt ekstra oppfølging. Regner vel med nok en UL eller to før den lille er ute.

Så bra at den Apotek 1-pakken er bra. Du nærmer deg termin med stormskritt nå! :duskedame: Måtte man forresten skrive ut den lappen for å hente pakken, eller holder det å vise fram eposten fra mobilen f.eks..?

Har du søkt permisjon og alt sånt enda?

Jeg skrev ut kvitteringen, men hadde sikkert klart seg med å vise fram kvitteringen på mobilen også. Tror de registrer at man har hentet de på en eller annen måte - ellers er det jo ikke noe vits å registrere seg først, for da kan man jo gå til alle Apotek1 i byen og hente så mange pakker man gidder...

Jeg har ikke søkt permisjon ennå... men må se på de papirene nå i helga så vi kan begynne å legge kabalen vi får til våren... Blir noen måneder med ulønnet ferie i påvente av barnehageplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten litt misunnelig på alle de ekstra ultralydene du får altså.. :sjenert: Mine blodkar var jo så aktive (eller hva det enn kalles) at jordmora tok masse bilder for å vise de andre. Kjekt å være utenfor risikogruppa, men samtidig er det jo lenge å gå fra uke 18 til 40 uten å se tuppa en eneste gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns iallfall det er supert med ekstra oppfølging jeg!

Og UL er jo stas!

Skal spørre damen på mandag om hun ikke kan si noe om hvor stor mini blir sånn ca når han er ferdig bakt. Er nemlig nysgjerrig på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Tenk hvis hun sier han ligger an til å bli en 5-6 kilo, da har du laaaaang tid på å grue deg ekstra til fødselen! :ler:

Er det ikke rundt uke 32 e.l. de begynner med vektestimering forresten? Det er vel ihvertfall rundt da de andre her inne har vært til UL for å beregne ferdig størrelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 kilos baby? :hakeslepp: da tror jeg det blir bedt om å gjennomføre keisersnitt! :fnise:

Men om han slekter på sine foreldre, da kommer han nok knapt over 3 kilo. Vi var begge snå da vi kom til en gang for leeeenge siden.

Aner faktisk ikke når de estimerer vekt og lengde jeg... Men skader uansett ikke spørre tenker jeg. Om det ikke er før i uke 32 så sier vel damen det tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!! :danser: At jeg kunne glemme det! :klaske: Jeg så jo at du skrev i går at du hadde bursdag i dag, og tenkte at det må jeg huske!

Uansett - :bursdag::hoppendeglad::skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER med dagen :bursdag:

:danser:

Hos oss har ikke mannen sendt inn permisjonspapirene enda. Da jeg leverte mine på NAV, spurte jeg når fristen var for at mannen måtte levere sine, og da sa hun damen at det var ikke noe frist, så lenge han gjorde det før min permisjon går ut. :)

Ha en super bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...