Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

To på halv 7 imorges (altså to minnutter før vekkerklokka ringte) så ble jeg vekt av spark i magen! :rødme:

Lurer på om jeg har fått meg ny vekkerklokke jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To på halv 7 imorges (altså to minnutter før vekkerklokka ringte) så ble jeg vekt av spark i magen! :rødme:

Lurer på om jeg har fått meg ny vekkerklokke jeg... :fnise:

Nååå,så nydelig :rødme: Kanskje det var noen som syntes det var på tide med frokost :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste: (det som er blått er fikset :jepp: )

Klær:

Begynner å ha en ganske stor garderobe til minimannen nå.

Og om spådommen til jordmor på siste UL stemmer så får vi neppe brukt str 50 så lenge... siden minien ser ut til å bli 13% større enn gjennomsnittet.

* kommode til klærne til mini: Malm med 4+2 skuffer i hvit

(Butikkene åpne også etter fødselen så mannen kan sikkert ut å kjøpe noe om det skulle bli KRISE)

Ut på tur:

* vogn: Simo kombi i grå

* håndmuffe til vogna (fulgte med vogna)

* bilstol med base: Graco med beltebase

* speil til nakkestøttene

* myggnetting (hvit)

* regntrekk

* stelleveske: Allerhand

* vognpose: Simo sin i sort som fulgte med vogna da vi kjøpte den

* Dundyne til vong

* Sengesett til vogndynen (2 stk)

* laken til madrassen i vognbaggen (2 stk)

* Lammeskinn

Diverse:

* bæretøy - skal en ha ringsjal eller bæresele??

* smokker

* smokkeholder

* bitering

* babygym (??)

* vippestol (Står på ønskelista)

* tåteflasker (om far skal mate) – Har kjøpt et par Avent flasker med tut nr 1 og nr 2

* pakke med NAN morsmelkserstatning – man vet jo aldri om puppestellet funker - så kjekt å ha i hus

* Sterilisator til å sette i microovnen

* helsetepper - har tre stykker (mitt gamle fra da jeg var baby (rosa), mannen sitt fra da han var baby (hvitt) og et nytt i lyseblått.

* koseklut

* tyggeleker ( - har kjøpt en del Lamaze leker

* Lekebil - fant en fin i tre

* Kose-Elefant)

* Røros-tweed ullpledd (står på ønskelista)

* Tripp-trapp-stol (tror den jeg hadde som barn fortsatt er hel... - i tillegg fikk vi tak i en som ligner (dansk design))

* The wean machine (matmoser - ser genial ut)

Søvn:

* sprinkelseng: Gulliver fra Ikea

* madrass, overmadrass og tisselaken

* lammeskinn (kan sikkert bruke det samme som i vogna, hvis ikke får vi kjøpe et til)

* dyne, størrelse 80*100

* dyne, størrelse 100*140 hadde visst kjøpt feil... men da har vi den til mini blir større!

* Stretch laken (3 stk)

* Sengesett (3 stk)

* kantbeskytter til sprinkelsengen

* uro over senga

* bamse med spilledåse (som ikke spiller for slitsom og lyd)

* gardiner til barnerommet – må sy om gardinene fra da mannen var liten til liftgardin.

* tisseunderlag - det er veldig tett - så kommer nok ikke til å bruke det før mini er noen måneder og vi ser at det er et reelt problem at han tisser i senga.

Stell:

* bleier (har en pakke str 1 og 2 type Libero)

* bleiebøtte/egen liten bossbøtte - kjøpt en liten hvit KNODD fra Ikea til å ha på badet

* hundeposer - for å kaste bæsj-bleiene rett i søpla

* kluter (Kjøpt en pakke Krama vaskeklut)

* våtservietter - fikk en pakke i apotekets babybox og en i liberobox'en

* badehåndklær (tre med hette og 6 mindre til å bruke som underlag på stellematta)

* olje til badevannet (fått noen prøver i de ulike gratis box'ene)

* kremer, sinksalve

* negleklipper

* badebalje

* stativ til baljen

* øretermometer fra Braun

* stellebord: Gulliver fra Ikea

* stellematte (bestilt på ebay)

* gulpekluter (kjøpt 2 pk av disse: Barnslig vaskeklut en i blå og en i rød)

* siklesmekker

* nesesuger

* baby Q-tips

Til mor:

* ammeBHer (bestilt noen på ebay- 2 pk så har 4 til å begynne med)

* ammeinnlegg

* ammetopper

* brystvortekrem Kjøpte denne på Vitusapoteket

* brystpumpe (venter med å se om det faktisk blir behov)

* ammepute: Ellos sin støttepute

* Melkeoppsamler (??)

* Ammeskjold - Avent sine

* madrassbeskytter på min side av sengen for å unngå søl på madrass

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av Belle fant jeg ut at jeg skulle få litt oversikt over hva som er kjøpt og ikke til mini - så dermed har jeg nå postet en utstyrsliste.

Som blir oppdatert fortløpende om det er noe jeg kommer på at mangler eller når vi har vært ute på shopping...

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Flott liste :jepp:

Kjekt med en liste med hva en trenger og har kjøpt etc. Nå er listen vår ferdig utkrysset den, men forundrer meg ikke om vi kommer på noe mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne de "kjekt-å-ha" tingene eller "oi-den-var-praktisk-som-jeg-ikke-visste-trengte" tingene som dukker opp etterhvert som det man MÅ ha er ferdig innkjøpt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med liste. :happy: Er så utrolig mye man egentlig ikke tenker på som man trenger, så synes en liste er et must. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mye som står igjen av de store tingene nei... Syns det er greit å spre utgiftene litt fra mnd til mnd.

Kjenner jeg gleder meg til å hente de gratispakkene vi kan få igjennom Apotek1, Liberoklubben osv. Det er en grei måte å bli kjent med de ulike produktene på.

Også skal det bli godt med HELG igjen kjenner jeg! Jeg har, siden kulda kom i november, vært småforkjølet (eller produsert en hel masse snørr) som kommer og går litt i styrke. Vet det hører med til graviditeten å være litt tett i nesa og ikke minst at en forkjølelse sitter i lenge. Men nå begynner jeg å bli lei. Mannen har også fått det nå... litt kraftigere enn meg han da med bihulebetennelse og stivhet i nakken.

Imorgen lyses stillingen min ut og... uuuuuuæææææh! :sjokkert: De skal finne en vikar for meg før jeg går ut i permisjon så jeg kan bidra med opplæringen. Men fy søren det hele virker så mye mer nært forestående nå!

Neste uke skal jeg jo til legen for å ta glukosebelastningstest og skal da huske på å be han om å skrive en terminbekreftelse til meg sånn at permisjonspapirer endelig kan sendes inn til både Nav og arbeidsgiver. Greit å bli ferdig med den biten også. :jepp:

Det hele er på en måte litt rart... fram til april i fjor var jeg den som var vikar for ei som var ute i svangerskapspermisjon - og nå er det plutselig min tur til å ta permisjon! :duskedame:

Om noen hadde fortalt meg det i mai i fjor at om et år skal du skal du bli mamma - da hadde jeg bedt de om å sjekke at de ikke hadde røyka sokka sine eller fått i seg noe halusinogener. Jeg hadde jo ikke akkurat trua på at det skulle skje liksom!

Men kombinasjonen av supersperm og en tur i skogen en tåke-tung august dag gjorde nok susen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Kjenner meg igjen i tankene dine... helt utrolig at vi i januar ifjor begynte å snakke om prøving, og veldig snart har vi en liten tulle her sammen med oss :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik. Kjente jeg ble litt stressa av å lese den utstyrslista di. :fnise: Alt det der har vi faktisk ikke plass til hos oss! Heldigvis er alt mer overkommerlig når man kan ta det litt etter litt.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, det var litt av en liste!! :sjokkert:

... kjekt med lister sånn at man vet hva som mangler, men jammen var det mye der! Vi må visst gå over og se hva vi egentlig trenger, vi som ikke har all verdens av plass. Noen små bodyer tar jo ikke store plassen, men alt det andre der! :ler:

Håper du har en finfin fredag og at formen blir bedre i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er utrolig hva det er en liten kropp trenger av ting og tang!

Heldigvis er det ikke så mye av dette som tar så stor plass.

Sånn bortsett fra vogn, bilstol, seng og kommode får det meste plass i kommoden.

Etter frokosten i dag satt vi og slappet av litt på sofaen før vi fant ut hva vi skulle gjøre i dag. Mannen la hodet på magen min og tror dere ikke at mini sparket han i øret! :rødme: :fnise:

Mannen er skikkelig sørpe forkjøla, så det begrenser seg litt hva han orker. Men en liten bytur ble det så jeg fikk vært innom Princess en tur og kjøpt litt sengetøy. Så nå har vi nok sengetøy (til både seng og vogn) til å begynne med. Skal vaske alt av sengetøy i løpet av helga - så jeg får lagt det i kommoden. Og ikke minst blir kvitt noen av plastposene som ligger inne på soverommet.

Nå sitter jeg og koser meg med en kopp te med honning og ser på skirenn med et halvt øye.

I kveld skal vi kanskje på kino og se den nye Varg Veum filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 26 uker :strix:

Fin liste du har laget, den skal jeg kikke på fremover :)

Håper dere får en fin kino-kveld :yvonne: Vi har også snakket på å få med oss Varg Veum-filmen. Vi liker dem begge 2 her i huset oxo :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...