Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D


Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Spennende! :popcorn:

Litt babystøv fra meg :):strix: :strix: :strix: :strix:

..og fra meg, selv om jeg ikke har samlet opp så mye ennå :fnise:

:pasha::hoppe::pasha::hoppe::pasha::hoppe::pasha::hoppe:

:nigo: Takk! :nigo:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Krysser fingrene intenst ;)

Høres bra ut :)

Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg til å teste. Har bare to billigtester i hus, så spørs om jeg må svippe innom apoteket i morgen, for det syns jeg var litt lite akkurat nå..... :sjenert:

Om jeg nå ikke er gravid, hvor lenge syns dere jeg skal gå før jeg går til legen...?

Begynte å tenke på det, og hva kan de gjøre egentlig...?

Jeg har jo stabile sykluser, så trenger ikke pergo for å stabilisere den (er det ikke det den gjør..?)

Hva annet er det å gjøre?

Akkupunktur tror jeg ikke jeg skal prøve meg på, for jeg er ikke glad i nåler :nei:

Så tror jeg skal begynne å småtrene litt, og kanskje spise litt sunnere nå fremover.

Gå turer med venninner og kanskje bli enda flinkere til å gå til og fra jobb.

Bestilte meg en sånn gravid-yoga DVD da jeg var gravid sist, og den så jeg på her en dag. Sikkert god trening å gjøre den selv om man ikke er gravid!

Skal faktisk jammen prøve å stå opp sammen med mannen, og så heller bruke den ekstra tiden frem til jeg skal på jobb, med å gjøre yoga!

Hadde ikke DET vert en god start på dagen vel!!! :jepp:

Frokost sammen med mannen, yoga og så gå til jobb :)

Det hadde vert supert, så det skal jeg virkelig prøve å få til, selv om det er tungt å stå opp før en ! :ler:

Tar forresten ikke folat. Gikk på det et helt år i strekk, så nå har jeg bestemt meg for å ikke begynne på det før den dagen jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere prøvd (jeg har så dårlig hukommelse altså, beklager det)? Om du har regelmessige sykluser må du vel få mannen til å levere sædprøve, rett og slett.

Men man kan utrolig nok mangle eggløsning selv med stabile sykluser, så en sjekk av deg også er nok ikke dumt.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Hvor lenge har dere prøvd (jeg har så dårlig hukommelse altså, beklager det)? Om du har regelmessige sykluser må du vel få mannen til å levere sædprøve, rett og slett.

Men man kan utrolig nok mangle eggløsning selv med stabile sykluser, så en sjekk av deg også er nok ikke dumt.

:klemmer:

Er blitt en stund etterhvert nå ja. Men har ingen panikk enda, da jeg vet mange har gått mye lenger enn oss men alikevel klarte det :)

Men EL vet jeg at jeg har, for det har jeg fått positive tester på samme tidspunkt i syklusen flere ganger :)

Tok faktisk en test i dag tidlig, men ingenting gitt... og jeg som hadde en så god følelse!

FF mener jeg er på 11 DPO nå, men kan jo også vere bare 10 om FF har satt den litt tidlig. Hadde litt ustabile tempinger som kan ha krøllet litt.

Har vert kvalm, trett, hatt ømme pupper/brystvorter og stikking i magen.

Men har også vert en lang uke med mye stress, jobb og diversa, så fint mulig det kommer av det.

Så nå er jeg tom for tester og skal jobbe veldig mye de neste dagene, så da får jeg ikke kjøpt nye på en stund heller...

Skal legge inn en bestilling på billigetester nå, men tipper det går til tirsdag før jeg får dem siden det er lørdag i dag, så da har jeg nok fått TR (eller ikke..) og vet nok litt mer alikevel.

Hadde virkelig litt tro på at den skulle vere positiv altså... :sjenert: Pleier absolutt ikke å ha ømme pupper her i syklusen!

Nei, nå må jeg få i meg noe mat og dra på jobb. Gleder meg til denne dagen er over og jeg kan ta litt helg og roe ned litt.

:klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Den kan jo fremdeles bli positiv om du bare er 10-11 DPO da. :klemmer:

Ja, vet det, men mistet litt troen, som jo sikkert også er litt sunt så jeg ikke håper for mye... :lete:

Men, men, vi koser oss med øvingen og prøvingen, så får vi nå bare vente på denne lille fremtidige spiren vår som er så sta og bestemt allerede nå... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Ruccula! Jeg tror vi er så og si på likt. Begynner å bli utålmodig selv nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Masse lykke til Ruccula! Jeg tror vi er så og si på likt. Begynner å bli utålmodig selv nå :gjeiper:

Takk :)

Hvor lenge har du prøvt da?

Mener jeg har lest det tidligere, men husker ikke :gjeiper:

Utålmodig ble jeg vel strengt tatt allerede når første mens kom etter vi startet, så det har vi gode erfaringer med etterhvert..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: :strix: :strix: :strix:

Siden jeg har verdens fineste lilletrulte liggende ved min side, og fordi jeg teknisk sett ikke har termin enda :ler:

Forbeholder jeg meg retten med å sende deg babystøv av prima kvalitet.

:strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

:strix: :strix: :strix: :strix:

Siden jeg har verdens fineste lilletrulte liggende ved min side, og fordi jeg teknisk sett ikke har termin enda :ler:

Forbeholder jeg meg retten med å sende deg babystøv av prima kvalitet.

:strix: :strix: :strix: :strix:

Åjsann så flott!

Kan vel ikke finnes bedre babystøv enn nyfødt babystøv vel!!! :nigo:

Tuuusen takk Icing, nå håper jeg virkelig det hjelper! :klemmer:

IKM er enten i morgen eller mandag. Så får vi se om testene eller tanta kommer først da :sjenert:

Syns ømheten i puppene har avtatt, så har vel mistet den gode feelingen jeg hadde, men håper jo fordiom :rødme:

Så bra med snuppa di som har fått fungerende flaskesmokk da! Håper det bærer rett hjem for dere snart så du får ta styringen i eget hjem igjen!!! :klemmer:

Her er det skikkelig ruskevær i dag, så vi koooser oss innendørs, jeg og mannen :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Da la jeg inn dagens temp, som var litt over "normalen".

Tror ikke jeg har feber, men tok meg en runde gjennom tidligere sykluser, og noen av gangene har jeg hatt et sånt hopp et par dager før TR,(som jeg skal ha i dag eller i morgen om syklusen er på rett kjøl) mens jeg lå høyt oppe i temp i mange dager den ene gangen vi var gravide for lenge siden.

Så da lurer jo jeg veldig på hvordan tempen blir i morgen!

Fikk faktisk mail med billigtester i dag tidlig, om at orderen var sendt (på en søndag!!)

Så da er der vel kanskje en bitteliten mulighet for å kanskje få dem i posten morgen, men jeg tipper jeg må vente til tirsdag da.

La også merke til en annen ting når jeg gikk igjennom FF.

Vi har sex 5-6 ganger i løpet av en 27 dagers syklus, så det blir vel i gjennomsnitt ca 6 ganger i mnd tenker jeg...

Er det litt lite....??? :lete:

Er jo i gjennomsnitt litt mer enn en gang i uka, men hvordan har dere andre det? :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på, tror jeg husker deg fra tidligere :) Krysser fingre jeg, for at tanta ikke kommer og at du har en spire i magen din as we "speak" og sender deg masse babystøv, jeg er sprekkeferdig, så overlater gjerne stafettpinnen til deg nå :klemmer:

Jeg synes 6 ganger i måneden høres helt normalt ut jeg, går jo opp og ned med slike ting også, iallefall hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at høy temp skyldes en spire som klamrer seg fast :jepp:

Jeg er ikke sikker på hvor ofte det er "vanlig" å ha sex per syklus, det varierer ganske mye hos oss på grunn av mannens jobb, da han ikke er hjemme like mye hver måned. Dagbladet har ihvertfall en artikkel om hvor mye sex en må ha for å lage barn :fnise: Der står det hva som er "anbefalt" gjennomsnitt per måned ihvertfall. Men en skal jo ha ork til det også :jepp:

HÅper du får en flott søndag :klem:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ruccola

Innom og hilser på, tror jeg husker deg fra tidligere :) Krysser fingre jeg, for at tanta ikke kommer og at du har en spire i magen din as we "speak" og sender deg masse babystøv, jeg er sprekkeferdig, så overlater gjerne stafettpinnen til deg nå :klemmer:

Jeg synes 6 ganger i måneden høres helt normalt ut jeg, går jo opp og ned med slike ting også, iallefall hos oss :)

Jeg tar GJERNE imot stafettpinnen! "Just throw it over here"!!! :nigo:

Håper at høy temp skyldes en spire som klamrer seg fast :jepp:

Jeg er ikke sikker på hvor ofte det er "vanlig" å ha sex per syklus, det varierer ganske mye hos oss på grunn av mannens jobb, da han ikke er hjemme like mye hver måned. Dagbladet har ihvertfall en artikkel om hvor mye sex en må ha for å lage barn :fnise: Der står det hva som er "anbefalt" gjennomsnitt per måned ihvertfall. Men en skal jo ha ork til det også :jepp:

HÅper du får en flott søndag :klem:

:dåne:

DA ligger vi dårlig an gitt!!! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Hvor lenge har du prøvt da?

Mener jeg har lest det tidligere, men husker ikke :gjeiper:

Utålmodig ble jeg vel strengt tatt allerede når første mens kom etter vi startet, så det har vi gode erfaringer med etterhvert..... :fnise:

PP 9 gikk avgårde nå (negativ test i dag :sukk: ). + 1 år uten prevansjon, men uten å være bevisst på EL. + 2 år med hopp-av-svingen uten "uhell".... Det lover ikke godt. Utredning viser normale forhold både hos meg og mannen. Skal til Lap i september.. :sjenert:

Apropo den artikkelen i dagbladet så kan man jo miste motet noen og enhver. Men om det i det hele tatt er noe hold i forskningen der så antar jeg at dette handler om gjennomsnittelig frekvens på sex, og uten at man tar EL i betraktning. 4 ganger i uka du liksom.. :dåne: Vi har i snitt, som deg, sex ca 1,5 ganger pr uke. Får som regel til sex 2 ganger i fruktbar periode, men det holder tydeligvis ikke..

Fortsatt lykke til, it ain't over 'till the fat lady sings :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg førte aldri inn sex uten rett før EL, så har ikke statistikk, men her kunne vi uten problemer gå hele tiden mellom EL og mensen uten sex.. :sjenert:

Og jeg tør nesten ikke innrømme hvor få ganger vi har hatt sex i svangerskapet.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

PP 9 gikk avgårde nå (negativ test i dag :sukk: ). + 1 år uten prevansjon, men uten å være bevisst på EL. + 2 år med hopp-av-svingen uten "uhell".... Det lover ikke godt. Utredning viser normale forhold både hos meg og mannen. Skal til Lap i september.. :sjenert:

Fortsatt lykke til, it ain't over 'till the fat lady sings :ler:

Da er det vel strngt tatt ikke over for deg heller....

:lur:

*krysser fingrene for oss begge* !!! :klemmer:

Jeg førte aldri inn sex uten rett før EL, så har ikke statistikk, men her kunne vi uten problemer gå hele tiden mellom EL og mensen uten sex.. :sjenert:

Og jeg tør nesten ikke innrømme hvor få ganger vi har hatt sex i svangerskapet.. :fnise:

Er innom hver dag og skriver inn temp uansett, så syns det var nå greit å bare føre inn så en hadde en god rutine på det :)

Vi har våre tørkeperioder vi også, men merkelig nok er det alltid mellom fem og seks ganger i løpet av en syklus :)

(med unntak av sydenturen på to uker da.....hehehe.....da var det nok hver dag og gjerne flere ganger.... :nigo:

Var så utrolig behagelig temperatur på rommet, for vanligvis orker jeg lite sånt i sydenvarmen!)

Vi ryker forresten lettere i tottene på hverandre om det er gått en stund merker jeg! Andre som har lagt merke til sånt?

Om det er meg eller ham - eller begge to, aner jeg ikke, men vi krangler ihvertfall definnitivt mest om vi har hatt en toukers-tørke... :sjenert:

Tanta er forresten ikke kommet enda. Så jeg er egentlig veldig spent her jeg sitter!

Ømheten i puppene er somsagt så og si borte, men i dag har jeg vert litt svimmel...og tar meg selv i å holde på magen!

Vet ikke helt hvorfor, men det er nesten litt sån at når jeg reiser meg føler jeg den faller litt.... :klø: :vetikke:

Så nå prøver jeg så hardt jeg bare klarer å ikke ha for store forhåpninger!

Tok en EL-test i dag, i mangel på G-test, og streken ble ca halvparten så sterk som kontrollstreken. Mener å huske det er omtrent sånn den er når jeg starter å teste etter EL.

Så jeg får nå bare se i morgen om tanta kommer.... Skal på jobb, så får nå bare helgardere meg med bind og ibux i lommen tenker jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...