Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D


Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Tror mange opplever dårlig matlyst i forbindelse med tannfrembrudd ja :jepp: Her ville han ha lite grøt rett før jeg oppdaget tennene, men det var bare snakk om noen dager tror jeg... Puppen var ok :)

Og det skal sies at han ikke sutret noe verre enn ved juletider (da trodde jeg virkelig tennene skulle komme, men det drøyde jo 3 uker til da... ) - tvert i mot egentlig...

Anyways - kald melonbit er fin å suge/gnage på. Og kaldt vann i tåteflaske liker han her hele tiden :ler:

Brukte dentinox noen ganger - vet ikke om det virker jeg, i tilfelle veldig kort tid. Her ble det mest for å avlede han litt ;)

Ja har hørt fra mange nå at det er vanlig med matnekt når tennene kommer :)

Fikk i henne et halvt middagsglass i går, og også grøt på kvelden! Så da er mor fornøyd og vet hun får i seg nok :)

Så i går kveld syns jeg at jeg kjente noe ruglete der jeg har sett at det snart kommer en tann. Fikk sett i godt lys og da så jeg at det var et bittelite hull! Så da kommer den nok snart tenkte jeg ;)

OG i dag når vi sto opp var den faktisk kommet igjennom! :hakeslepp::hoppe:

Så Vesla har i dag fått sin aller første tann! :rodmer::hoppe:

Har ikke vert spesiellt sutrete i natt, men har vert en rotenatt det jeg sovner ifra igjen og hun har lagt oppi med meg halve natten :sjenert:

I dag skal jeg virkelig få gjort et innrykk på gjesterommet så jeg får henne inn der! :regler: Er så treig av meg jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med tann! :ler: Det er såå søtt :hjerte:

Og lykke til med barnerommet :jepp:

Etter mange netter med dårlig søvn, vurderer jeg nesten å samsove hele natta - kanskje det blir bedre? :fnise: Er så lei av å sitte i sofaen midt på natta og nesten sovne sittende, men det kan jeg jo ikke - må jo opp å gå med han noen minutter etterpå :daane:

God helg Ruccola! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Gratulerer med tann! :ler: Det er såå søtt :hjerte:

Og lykke til med barnerommet :jepp:

Etter mange netter med dårlig søvn, vurderer jeg nesten å samsove hele natta - kanskje det blir bedre? :fnise: Er så lei av å sitte i sofaen midt på natta og nesten sovne sittende, men det kan jeg jo ikke - må jo opp å gå med han noen minutter etterpå :daane:

God helg Ruccola! :klem:

Takk :) Gleder meg sånn til å se henne med tenner, og hår! :rodmer:

Tja, blir ikke barnerom, bare en sprinkelseng stuet innimellom veggen og gjestesengen på rommet :fnise:

Barnerom blir det når vi flytter til sommeren ;)

JEG er ihvertfall ikke laget for samsoving, men mulig vi har for myk seng for det også siden sambo er 100 kg. Skal kjøpe oss ny seng når vi flytter i nytt hus. 180 seng! :nigo:

God helg til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

NÅ er jeg spent!

Vesla sovnet klokken åtte! Så tidlig har hun ikke sovnet for natten før, så er grådig spent på om hun nå kommer til å våkne eller ikke!

Badet henne i halv syv tiden, så kanskje det var det som trøttet henne ;)

Er det forresten noen grunn til at tennene er så gruelig skarpe når de kommer ut? :lete: Har ikke fått noe bitt i puppen enda, men fingrene har fått gjennomgå gitt! :fnise:

Nå skal jeg spise litt, og sitte på nåler så jeg kan vere kjapp å løpe opp om hun våkner så jeg får tatt henne før hun våkner til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen grunn til at tennene er så gruelig skarpe når de kommer ut?

De er jo ikke brukt! :ler:

Men jeg vet, de er som kniver :fnise:

Håper vesla tok kvelden og at du slapper av nå :) Jeg har forresten lært meg å tvinge han i søvn jeg :trampe: Vi bysser han jo på dyna, gående rundt i leiligheten her - og når jeg tar en kombo av dype knebøy samtidig som jeg heller godt over mot venstre (dvs, han får litt g-kraft i hodet liksom :eeeh: ) så skal det mye til for at han klarer å motstå søvnen - gjorde det i dag på alt for tidlig og kort ettermiddagslur, så sov han 50 min til. Våknet i helt passe tid i forhold til legging og vi har ganske bra utvilt gutt ;)

Jeg er heller ikke lagd for samsoving, men syns det er lettere nå enn når de var noen uker gamle bare - nå er det liksom litt mere å ta i og han har overlevelsesinnstinkt liksom - så jeg trenger ikke være livredd for at dyna faller over ansiktet hans :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

De er jo ikke brukt! :ler:

Men jeg vet, de er som kniver :fnise:

Håper vesla tok kvelden og at du slapper av nå :) Jeg har forresten lært meg å tvinge han i søvn jeg :trampe: Vi bysser han jo på dyna, gående rundt i leiligheten her - og når jeg tar en kombo av dype knebøy samtidig som jeg heller godt over mot venstre (dvs, han får litt g-kraft i hodet liksom :eeeh: ) så skal det mye til for at han klarer å motstå søvnen - gjorde det i dag på alt for tidlig og kort ettermiddagslur, så sov han 50 min til. Våknet i helt passe tid i forhold til legging og vi har ganske bra utvilt gutt ;)

Jeg er heller ikke lagd for samsoving, men syns det er lettere nå enn når de var noen uker gamle bare - nå er det liksom litt mere å ta i og han har overlevelsesinnstinkt liksom - så jeg trenger ikke være livredd for at dyna faller over ansiktet hans :ler:

Nei det er vel det som gjør det ;) Håper de blir mindre skarpe med tiden ;)

Hun tok kvelden ja! :hoppe:

Måtte opp og bysse henne 3-4 ganger, og hun fikk pupp i 11-tiden, men jeg er kjempefornøyd! Var SÅ deilig å få en skikkelig kveld! var hjemme alene til 22, så ble en kombi kose meg alene, og kose meg med kjære kveld ;)

Hun var våken et sted mellom 01 og 02.30, men husker ikke når siden jeg sovnet....våknet ihvertfall å la henne i sin seng klokken 03. så tror jeg hun da sov til 06 og da var hun i sengen vår resten. våknet åtte, men sovnet igjen. våknet ni å da lå vi alle tre og pretet i sengen og det liker hun såååå godt! :nigo: Virker som om hun virkelig koser seg med å ha oss begge så nær :jepp:

Lørdagskos i sengen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Takk for det og samme til deg! :klemmer:

og til alle andre mammaer der ute! :hoppe::hjerte:

Håper alle har hatt en fin dag :klemmer:

Her har dagen vert koselig fra ende til annen og nå er Vesla i seng. Ble halv elleve i dag, men håper hun sover godt i natt :)

Skal på en utflukt i morgen, så nå skal jeg bare gjøre klart det vi skal ha med så skal jeg i seng.

Tann nr to er forresten såvidt begynt å borre seg frem :jepp: Kanskje den er kommet igjennom til i morgen...? :rodmer:

Natta til alle dere fantastiska mammaer og andre damer her inne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da har vesla to tenner :) Den andre ville ut på valentinsdagen ;)

ÅÅÅ hun kommer til å vere så søt når de vokser opp litt mer :rodmer:

Har hatt en god natt! Hun sovnet klokken 20 og det er sjelden vare her i huset :) 3-4 byssinger de neste to timene men så var det stille :)

La meg ikke før kl 01...ventet litt lenge, men regnet med hun ville våkne for mat, så tenke jeg skulle få den unna før jeg sovnet selv, men det gikk ikke gitt! :fnise: Hun våknet faktisk ikke før 02.30, så det var 6,5 time uten mat :nigo:

Da sovnet jeg når vi ammet, våknet igjen 04.30 og ammet pittelitt til og fikk henne over i sin seng. Så sov hun til 08 :nigo:

Trengte det kjenner jeg for er mye bedre i kroppen i dag :)

Fortsatt stiv i nakken, men det går vel ikke over på 1-2-3 uten noe hjelp. Skal finne frem risputa mi tror jeg og se om den hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Vesla har feber :tristbla:

"bare" 38 foreløpig, men er jo litt det på henne som ligger på 36,5 på normalen.

Vet ikke hva som plager henne, begge tennene er kommet igjennom. men sambo har litt feber, halsvondt og tett i nesa så er vel noe der kanskje selv om hun ikke er blitt tett enda.

Hadde en løs bleie i dag tidlig med søt lukt, kanskje litt diarèktig, men bare den ene.

Både spiser og drikker heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...