dreia Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #261 Skrevet 3. februar 2011 Akkurat som meg da sis proppet Store Apekatt med det da hun var liten (det vil si for over fem år siden), jeg grøsset og gren på nesen. Nå synes jeg det er kjempe godt, snodige greier.. Jeg klarer fremdeles ikke oliven da, det smaker bare grusomt. Kanskje det er håp for meg òg, då? For eg har jo egentlig lyst til å lika det... Eg begynner å bli flink - klarar faktisk å eta både kikerter og bønnene i chili con carne utan å grina på nasen nå. Men oliven - dei passar bedre på tallerken enn i magen, ja. Så koselig med en oppdatering Og så stor pjokken begynner å bli! Avocado er jo kjempegodt! I salat og på skiva sammen med tomat - og da spesielt oppå ost! Her spiser ikke guttungen det, eller banan - han er rar Men alt annet går ned da! Svisker er virkelig en favoritt her også, spesielt når jeg lager moen så tykk at den må blandes godt ut med mm Nyt dagene videre! Han er ein stor gut nå, ja. Sjølv om han ikkje akkurat er kjempestor av vekst. Men han er tydelig eldre enn maaaange av dei andre babyane på mor og barn-treninga eg går på. Kom gjerne med tips til korleis eg kan læra meg å bruka (og lika) avokado. I salat glir det ned, men eg et nok dei fleste avokado-bitane først, slik at eg sit igjen med det GODE i salaten. Pjokken er heldigvis glad i både avokado og banan. Det er jo så enkelt å gi, og enkelt å ta med seg. Treng ikkje oppvarming eller noko. Berre kutting og skraping med skeia. Genialt! Her er det lite mat som blir blanda med mm. Det er så ofte han grin på nasen då at eg ikkje orkar å styra med pumping og slikt om han heller et utan. Men eg ammar jo mykje både på dag og natt, så han får absolutt det han har lyst på at mm, då.
dreia Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #262 Skrevet 3. februar 2011 Nå er endelig pjokken i seng, og mor kosar seg med te-, TV, strikketøy og PC. Tør eg å håpa på at han søv heilt til eg vil legga meg, eller kjem den vanlige oppvakninga rundt kl. 22, tru?
Neytiri Skrevet 3. februar 2011 #263 Skrevet 3. februar 2011 hei Dreia, begynnte å lure på deg her om dagen, synes det var så stille her. så flott å høre alt går så bra om dagen da! Han er vel stor gutt nå eller? Avokado er jo såå godt da! Her spiser jeg det i skiver oppå tunfisksandwich, i biter med salat, som et mellommåltid i skiver med limesaft oppå strødd med litt salt og pepper, eller det beste...Guaqomole med tortilla chips Bumba spiser også Banan og avokado blandet, og det er jo bare en skikkelig hit! og som du sier lettvint på tur
pusilus Skrevet 3. februar 2011 #264 Skrevet 3. februar 2011 Nå er endelig pjokken i seng, og mor kosar seg med te-, TV, strikketøy og PC. Tør eg å håpa på at han søv heilt til eg vil legga meg, eller kjem den vanlige oppvakninga rundt kl. 22, tru? Høres ut som en perfekt kveld snuppa Håper lillegutt sover godt.
Ilja** Skrevet 4. februar 2011 #265 Skrevet 4. februar 2011 Så koselig med en oppdatering fra dreiaheimen Det høres ut som du nyter dagene hjemme sammen med lillepjokken, og så flink han er blitt til å snu seg og signalisere til dere hva han vil Avocado var en vinner hos min lille knert også, spesielt om jeg blandet det ut med most banan. Selv digger jeg avocado som en del av lun kyllingsalat - nydelig lunsj/kveldsmåltid
Gjest pysepusen Skrevet 4. februar 2011 #266 Skrevet 4. februar 2011 Håper han sov godt! Er veldig deilig å ha kvelden for seg selv altså!
Aud Long Skrevet 4. februar 2011 #267 Skrevet 4. februar 2011 Her hadde jeg jammen falt ut, innom og ønsker dere god helg!
dreia Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #270 Skrevet 8. februar 2011 hei Dreia, begynnte å lure på deg her om dagen, synes det var så stille her. så flott å høre alt går så bra om dagen da! Han er vel stor gutt nå eller? Avokado er jo såå godt da! Her spiser jeg det i skiver oppå tunfisksandwich, i biter med salat, som et mellommåltid i skiver med limesaft oppå strødd med litt salt og pepper, eller det beste...Guaqomole med tortilla chips Bumba spiser også Banan og avokado blandet, og det er jo bare en skikkelig hit! og som du sier lettvint på tur Tunfisksandwich frista heller ikkje. Eg er mest glad i barnevennlig mat, eg... *kresen* Tortillachips frista heller ikkje. Men guacamole er godt. Det hadde me til enchilladas'en på lørdag. Yummy! Eg prøvde avokado til frokosten på lørdag. Brødskive med kalkunfilet og avokado. Sjølv om bitane utan avokado var klart best, er det iallfall ein start. Banan og avokado har eg også tenkt på å prøva på pjokken, men det har blitt med tanken foreløpig. Han er så småspist at det blir kasta så mykje om eg skal opna både banan OG avokado. Høres ut som en perfekt kveld snuppa Håper lillegutt sover godt. Herlig! Pjokken sov godt, men hadde såklart den vanlige oppvakninga rundt kl. 22. Det er så godt som kvar kveld, det.
dreia Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #271 Skrevet 8. februar 2011 Så koselig med en oppdatering fra dreiaheimen Det høres ut som du nyter dagene hjemme sammen med lillepjokken, og så flink han er blitt til å snu seg og signalisere til dere hva han vil Avocado var en vinner hos min lille knert også, spesielt om jeg blandet det ut med most banan. Selv digger jeg avocado som en del av lun kyllingsalat - nydelig lunsj/kveldsmåltid Eg er skikkelig priviligert som har blitt mamma til den fantastisk fine guten og som får vera saman med han på dagtid i fleire månader. Kyllingsalat med avokado OG fetaost. Ikkje la meg begynna på kva eg meiner om fetaost. Jadda, vanskelig i matvegen... Håper han sov godt! Er veldig deilig å ha kvelden for seg selv altså! Det er herlig! Her hadde jeg jammen falt ut, innom og ønsker dere god helg! God helg Håper du har en fin helg Det hadde eg. Det er så fint å vera samla, heile familien. Eg helg!
dreia Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #272 Skrevet 8. februar 2011 Då har eg fått bekrefta at brødskive med leverpostei ikkje gjer seg som vaskemiddel på parkett. Nokon grisa meir enn han åt i dag. Men det virka som om han likte det. (Og ja, leverpostei er også noko eg ikkje klarar tanken på å eta sjølv. Det er noko med navnet lever-, liksom... *barnslig* )
Gjest pysepusen Skrevet 8. februar 2011 #273 Skrevet 8. februar 2011 Då har eg fått bekrefta at brødskive med leverpostei ikkje gjer seg som vaskemiddel på parkett. Nokon grisa meir enn han åt i dag. Men det virka som om han likte det. (Og ja, leverpostei er også noko eg ikkje klarar tanken på å eta sjølv. Det er noko med navnet lever-, liksom... *barnslig* ) Skive er jo skikkelig kult for det kan man spise litt selv! Og ja - leverpostei er skikkelig vemmelig! Derfor får han her prim
dreia Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #274 Skrevet 8. februar 2011 (endret) Skive er jo skikkelig kult for det kan man spise litt selv! Og ja - leverpostei er skikkelig vemmelig! Derfor får han her prim Han var vel egentlig meir interessert i å eta tallerkenen, han her, då. Han åt i stova mens han låg på magen. Løfta på tallerkenen, såg og vurderte lenge om han skulle (eller klarte) å putta den i munnen, slapp og klaska heller handa nedpå leverposteien. Og ikkje berre ein gong. Godt det var badedag. Kanskje me skulle ha prøvd prim også? Kanskje det fungerer bedre som parkettvaskemiddel? *ser for meg mannen som spring etter pjokken med vaskefilla* (Bør me forresten venta med prim til han er litt eldre pga. melka, eller går det greit allerede? ) Endret 8. februar 2011 av dreia
pusilus Skrevet 8. februar 2011 #276 Skrevet 8. februar 2011 Noterer bak øret at leverpostei ikke egner seg til å vaske gulv med
Aud Long Skrevet 8. februar 2011 #277 Skrevet 8. februar 2011 Jøss, dreia, jeg kunne aldri gjetta at du er kresen i matveien, jeg har jo et slags bilde av dere her på forumet, men den kresenheten brøt litt med dreiaskikkelsen min . Jeg er både kresen og ikke kresen, eller kan kanskje heller kalle det veldig plain og vanedyrete .
dreia Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #278 Skrevet 9. februar 2011 Noterer bak øret at leverpostei ikke egner seg til å vaske gulv med Ja, det kan vera godt å vita. For dei som undra seg, meiner eg. Jøss, dreia, jeg kunne aldri gjetta at du er kresen i matveien, jeg har jo et slags bilde av dere her på forumet, men den kresenheten brøt litt med dreiaskikkelsen min . Jeg er både kresen og ikke kresen, eller kan kanskje heller kalle det veldig plain og vanedyrete . La oss seia det slik: Eg går ikkje akkurat på jobbmiddag utan å ha ete meg sånn passe mett først. Eg berre pirkar borti maten når dei serverer altslags skjell, blodige biffar, ostar osv. Egentlig eit veldig gravid-vennlig kosthold... At nokon likar slikt, er beyond me! Eg prøver å skjerpa meg, då. Prøver å bli venn med både kikerter, bønner, avokado osv. for tida. Men ein stad må nå grensa gå også.
Gjest pysepusen Skrevet 9. februar 2011 #279 Skrevet 9. februar 2011 Asjett er virkelig ikke tingen! Her gir vi en og en bit på bordet foran ham! Men gulvet får jo uansett sitt! Jeg aner ikke når det gjelder prim, men det er jo ikke de store mengdene heller. Og det er jo mer jern i Litago-prim enn i leverpostei! Og ja, boka er slettet - hadde ingenting å skrive om! :-P
dreia Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #280 Skrevet 9. februar 2011 Asjett er virkelig ikke tingen! Her gir vi en og en bit på bordet foran ham! Men gulvet får jo uansett sitt! Jeg aner ikke når det gjelder prim, men det er jo ikke de store mengdene heller. Og det er jo mer jern i Litago-prim enn i leverpostei! Og ja, boka er slettet - hadde ingenting å skrive om! :-P Eg måtte ha noko å legga skiva hans på. Ville ikkje ha leverpostei på same tallerken som min mat, må vita. Og då var han meir interessert i den enn i det han fekk framfor seg, sjølv om eg sette den eit stykke unna han. Eg tenker ikkje så mykje på kor jernrik kosten til pjokken er. Han får jo uansett jerntilskudd (anbefalt for barn med fødselsvekt under 2,5 kg), så då er det ikkje så mykje å stressa med. Iallfall ikkje før han er året og ikkje treng tilskuddet lenger. Lite å skriva om her også. Det ser ein vel på aktivitetsnivået så langt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå