Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Hei Dreia!

Tenk at jeg ikke hadde vært innom denne dagboka di før nå... :sjenert: *skamme meg*

Utrolig koselig å lese om hvordan du har det om dagen, og det høres helt fantastisk ut. Ja, jeg forstår at det er fort gjort å bekymre seg over melka, men heldigvis har du en gutt med matvett :nigo: Det må være veldig betryggende.

Gleder meg til å kjøpe boka om fødselshistoria di :ler:;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødselshistorien fin gleder jeg meg til å lese. :)

Når den omsider kjem... Eg er jo alt anna enn treig der... :plystre:

:fnise:

Gratulerer med jubileumet med over 2 mnd som mamma! :)

:hjerte:

:klemmer:

2 mnd! :hoppe:

To måneder alt jo :dåne: Happy birthday :)

Takkar :klem:

Gratulerer med to måneders gutt. Må le litt av bildet på nethinnen av lillegutt som gulper i pappas ansikt :ler:

Prosjektil-gulp/spy er ikke noe stas når du er den som nedspydd, jeg holdt LilleHvineKoseklump første gang han hadde en prosjektil :dåne:

Eg har fremdeles til gode å få prosjektilgulpet retta mot meg. Gulp i utringninga derimot, både heime og ute blant folk... :gjeiper:

Litt sent, men gratulerer med to måneders gutt :hoppe:

Tiden flyr virkelig fort!

Det er heilt utrulig kor fort tida går. Ikkje lenge før eg har skulegut, sikkert. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt 2måneder allerede!

Har forresten lest en del her men kom på at jeg aldri legger igjen spor....så da var det jammen meg på tide!

Nå våknet lille Squashen min her og vil ha mat så da må jeg få lest litt mer i boka di senere!

:klem:

:velkommen:

Det nyttar ikkje å venta stort - når dei små vil ha mat, vil dei ha mat NÅ. Og dei veit å gi beskjed. :dåne:

Innom for å få innlegg nr. 100 :lur:

Grattis! :nigo:

Hei Dreia!

Tenk at jeg ikke hadde vært innom denne dagboka di før nå... :sjenert: *skamme meg*

Utrolig koselig å lese om hvordan du har det om dagen, og det høres helt fantastisk ut. Ja, jeg forstår at det er fort gjort å bekymre seg over melka, men heldigvis har du en gutt med matvett :nigo: Det må være veldig betryggende.

Gleder meg til å kjøpe boka om fødselshistoria di :ler:;)

:klemmer:

:vinke:

Koselig at du stikk innom, honning. Det er uansett ikkje stort som skjer i denne boka, så du er tilgitt. Eg er ikkje akkurat oppdatert i bøkene rundtom sjølv... :sjenert:

Boka om fødselshistoria mi kan du få heilt gratis - sidan det er deg. :kose:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein gut med matvett - ja, det er det eg har fått meg. I går vegde han 5,4 kg. Han har godt over dobla fødselsvekta, og har lagt på seg mellom 3,2 og 3,3 kg frå minstenotering. Det er jo nesten ein gjennomsnittsbaby, jo. Og det på 2,5 mnd! :dåne: Ikkje rart han veks ut av klæra sine. Nå har me til og med begynt å ta i bruk klær i str. 62.

Kor har den lille flisa mi frå tida på sjukehuset tatt vegen - den bittelille streken som me brukte ein time på å pressa nokre skarve ml melk i, akkurat nok til å fylla smokken på flaska. :ler: Hadde eg visst då kor godt han kom til å veksa framover, skulle eg brukt langt mindre tid til å bekymra meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fantastisk vêr om dagen. :sol: I dag var egentlig planen å komma seg på trening - på mor&barn-time. Meeeeen så frista trilletur i sola så mykje meir. Og så fann eg jammen ei unnskyldning til å utsetja treninga i dag også, gitt... :plystre: Men nå skal me straks ut i finvêret - herlig. Det er virkelig ei fantastisk tid å ha permisjon på. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han legger så godt på seg! Sånn skal det være! Høres virkelig ut som om han har matvett, ja. :ler: Herlig å lese her! Nyt tiden (og sola)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at han legger så godt på seg! Sånn skal det være! Høres virkelig ut som om han har matvett, ja. :ler: Herlig å lese her! Nyt tiden (og sola)!

Eg trur (heldigvis) ikkje han slektar på tanta si, som var ei endå mindre flis enn meg då ho var lita. Eg trur ho vegde mellom 7 og 8 kg på 1-årskontrollen. Og på 4-årskontrollen hadde ho gått opp til heile 14 kg. :gjeiper:

Nei takk, heller ein liten med matvett då, ja. Eg trur han slektar på far sin der. :fnise:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur (heldigvis) ikkje han slektar på tanta si, som var ei endå mindre flis enn meg då ho var lita. Eg trur ho vegde mellom 7 og 8 kg på 1-årskontrollen. Og på 4-årskontrollen hadde ho gått opp til heile 14 kg. :gjeiper:

Nei takk, heller ein liten med matvett då, ja. Eg trur han slektar på far sin der. :fnise:

Høhø... Jeg blir stadig fascinert av å høre om (bitte-) små babyer/barn. Selvsagt fordi jeg har en nokså stor jente selv. Hun er nå snart 19 mnd, 86-87 cm og 13 kg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhø... Jeg blir stadig fascinert av å høre om (bitte-) små babyer/barn. Selvsagt fordi jeg har en nokså stor jente selv. Hun er nå snart 19 mnd, 86-87 cm og 13 kg. :fnise:

Det er mykje bedre med nokså store ungar enn ungar med spisevegring, gitt. :forvirret: Babyar skal helst vera gode og runde. :hjerte:

Håpar iallfall at jenta di slår lillesøss, så ho legg på seg meir enn 1 kg på dei neste 2,5 åra. :tunge1:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein gut med matvett - ja, det er det eg har fått meg. I går vegde han 5,4 kg. Han har godt over dobla fødselsvekta, og har lagt på seg mellom 3,2 og 3,3 kg frå minstenotering. Det er jo nesten ein gjennomsnittsbaby, jo. Og det på 2,5 mnd! :dåne: Ikkje rart han veks ut av klæra sine. Nå har me til og med begynt å ta i bruk klær i str. 62.

Kor har den lille flisa mi frå tida på sjukehuset tatt vegen - den bittelille streken som me brukte ein time på å pressa nokre skarve ml melk i, akkurat nok til å fylla smokken på flaska. :ler: Hadde eg visst då kor godt han kom til å veksa framover, skulle eg brukt langt mindre tid til å bekymra meg. ;)

Flinke gutten!!! :tommelopp:

Er sååå enig med deg....jeg kalte Bumba for lille tannpirkeren min(1950g ved fødsel) og nå synes jeg hun er så stor, gjennomsnitts nyfødt baby :) Tok 1 1/2 time med amming, sonde, pumping :dåne: og bekymringene var store........så bra man kan set at etter så kort tid har dem kommet seg såå fort!

Jeg vil også ha en bolle baby forresten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke gutten!!! :tommelopp:

Er sååå enig med deg....jeg kalte Bumba for lille tannpirkeren min(1950g ved fødsel) og nå synes jeg hun er så stor, gjennomsnitts nyfødt baby :) Tok 1 1/2 time med amming, sonde, pumping :dåne: og bekymringene var store........så bra man kan set at etter så kort tid har dem kommet seg såå fort!

Jeg vil også ha en bolle baby forresten :sjenert:

Når eg ser små nyfødde nå, klarar eg ikkje å hugsa at veslepjokken var sååå liten. Og det sjølv om det er fullbårne babyar på ca. 3,5 kg. :fnise: Det er virkelig lett å gløyma kor små dei faktisk var i starten. ;)

Bollebaby er heilt supert. :nigo: Men med vektauken på squashen din kjem du nok raskt etter, du også. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooore lillegutten jo, matvett må man ha ;) Herlig å høre at han vokser og trives, og at dere koser dere ute i :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med bollebaby :hjerte:

Godt å lese at lillegutt vokser seg stor og sterk :) Trilleturer i deilig vær må nytes før vinteren kommer :Nikke: Trene inne kan man gjøre på vinteren :)

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'hara, pusilus, Ilja og Lucky: :kose:

Me kosar oss veldig. Eg nyt virkelig det nye livet mitt. :strix:

Og eg må virkelig innrømma at eg har ein heilt ny respekt for aleinemødre, altså. Etter ein kveld aleine med veslepjokken, var det heilt utrulig godt når mannen nå endelig kom heim igjen. Pjokken har vore ein del urolig dei siste kveldane, og det var ekstra slitsomt å vera aleine med han, kjenner eg. Men så plutselig smiler han og pludrar litt, og då er det jammen ikkje så ille likevel. :rødme: (Men nå skal pappan få ta neste bleieskift, altså, mens ho mor slappar av i senga. :tunge1:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir så glad av å lese her :strix:

Helt enig at alenemødre gjør en kjempejobb! Stor respekt av de som klarer hverdagen med både en og to barn alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad av å lese her :strix:

Helt enig at alenemødre gjør en kjempejobb! Stor respekt av de som klarer hverdagen med både en og to barn alene :)

:skya:

Eg forstår ikkje korleis dei får gjort ting utan å detta frå kvarandre. Og særlig dei som har fleire ungar. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal eg til manuellterapeut med veslepjokken. Me har vore på ei behandling tidligare, pga. favorittside og dermed noko skeivt bakhovud, og nå er det oppfølgingstime - han var visst noko stiv i nakken. Eg merkar allerede etter første behandlinga at han vrir hovudet meir mot andre sida enn tidligare, sjølv om det oftare ligg mot høgre enn mot venstre fremdeles. Men eg håpar me ikkje treng så mange fleire behandlingar før han er heilt fin. :Nikke:

Og når me likevel er i sentrum, tenkte eg meg ein tur innom Krusedull og prøva/sikla litt på bæretøy. Eg ser for meg ein formsydd sele i første omgang, gjerne Manduca, for den kunne mannen også tenkt seg å bruka. Samtidig så har eg jo veldig lyst på ein mei tai også, eg anar berre ikkje kva type, men den spørst om mannen vil ha på... :forvirret: Aller helst burde eg ha vunne i Lotto og kjøpt alt det eg har lyst på. Men sannsynligheten for å vinna i Lotto når ein spelar sånn omtrent ein gong kvart femte år, er vel heller liten. :gjeiper:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærertøy er absolut å anbefale for de små....selv har jeg sjal som Bumba eeeelsker.....og nå kjøpte jeg Mei Tai fra Thailand for ca 200kr...gleder meg å få den i posten :)

Manduca er også veldig populær, hørt mye positivt om!

Ja vinne i lotto hadde vært tingen, hadde nok brukt opp penga rimelig kjapt her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...