Gå til innhold

Skravletråd


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg er 31+4 og går nå til kontroll hver uke. Slitsomt, men sånn er det bare. Kjenner at det er ganske tungt nå. Lillebror trives godt nederst i magen, noe som på den ene siden betyr mindre halsbrann enn jeg hadde med storebror, men på den andre siden betyr mye nedpress og at jeg fort får vondt nederst i magen hvis jeg går eller står mer enn kort tid om gangen (slitsomt i jula når jeg presset meg litt for mye noen dager med kakebaking og matlaging). Jeg orker ganske lite, så husarbeidet er sterkt nedprioritert for å si det sånn. Jeg sover heldigvis veldig godt om natten, annet enn at jeg våkner 3-4 ganger for å knaske i meg en halsbranntablett, men det går greit.

Likevel er jeg ikke lei riktig ennå. Hjelper jo litt å vite at jeg ikke får gå over termin og de skal vurdere igangsettelse i uke 38-39, så jeg har jo ikke så lenge igjen. Rart å tenke på at det ikke er usannsynlig at han blir født neste måned allerede, tiden går skikkelig fort. :)

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Her trives lillefrøkna veldig godt på min høyre side, er somregel der hun ligger. Ellers er hun veldig aktiv, og tumler rundt selv om det nå begynner å bli trangere om plassen.

Jeg koser meg stort med magen og frøkna inni. Ingen som kan sette et sånt smil om munnen på meg, som når hun starter med full gymnastikk :fnise:

Litt halsbrann innimellom og bekkenet er ikke like stabilt, men har absolutt ingenting å klage på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trives lillefrøkna veldig godt på min høyre side, er somregel der hun ligger. Ellers er hun veldig aktiv, og tumler rundt selv om det nå begynner å bli trangere om plassen.

Jeg koser meg stort med magen og frøkna inni. Ingen som kan sette et sånt smil om munnen på meg, som når hun starter med full gymnastikk :fnise:

Litt halsbrann innimellom og bekkenet er ikke like stabilt, men har absolutt ingenting å klage på :)

Hei alle sammen!

Jeg er ny på denne tråden, jeg er gravid i uke 33 og har termin 2 mars. formen min kunne vært bedre har bekkenplager så jeg ikke klarer å få gjort noe i hjemmet. :( og en del kynnerer.

Ellers ligger babyen i magen min med rompa ned, så jeg håper hxn vil snu seg snart.Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille trives også best i seteleie (er 32 uker i dag), men det er tidlig ennå og gynekologen sa at det er mange uker før de evt bekymrer seg for det. Kun 4% av fødsler er setefødsler, så de aller fleste snur seg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de kan snu seg omtrent til siste slutt når det er et barn i magen. Får håpe dere slipper setefødsel, men de snur seg nok. :jepp:

Her har begge lagt seg med hodet ned, og jeg har en rumpe under hver pupp. Meget spesielt og ganske ubehagelig. Jeg sover dårlig på natta og er blitt stor og tung de siste to ukene. Nå blir det sofa og lett aktivitet her hjemme til tvillingene kommer. Har det greit, men det tærer litt med nattesøvnen. Ha ha ha, den blir sikkert mye bedre når ungene kommer. :fnise:

Ul på mandag, er spent på om de fortsatt er større enn gjsnitt. Legen sist sa at jeg måtte ikke regne med det, men det sa de for tre uker siden også. Sist måling var tv 1 7% større og tv 2 2% større. Vi får se. Mye aktivitet i magen, og det er et godt tegn.

Har dere andre bestemt navn? Her er det full krig i heimen, vi blir ikke enig. :fnise: Dvs jeg klarer ikke å finne to navn jeg liker kjempe godt. Vurderer å kalle de det samme som de jeg har fra før. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Trekkoppfuglen, bare kall de for a og a1, m og m1 :fnise:

Formen her er fin. Hvilket leie hun ligger i er jeg usikker på. :klø:

Navnet er valgt, og vi er kjempe fornøyd med det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke klart å bli enige om noe spes navn, synes det er litt vanskelig da jeg ikke vet hva det blir. Blir det gutt blir det Jonas så det er ihvertfall bestemt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i uke 26 og har termin 28. April. Formen er rimelig bra, men ble sykmeldt 30% nå etter jul- da jeg bare sov utenom jobb. Nå rekker jeg å sove hver dag etter jobb, før jeg henter jenta mi, så dagene er mye lettere og bedre. Håper jeg holder helt fram til jeg skal ut i permisjon på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg noen og 60 dager igjen, kan nesten ikke tro det :)

Og er absolutt ikke klar enda, men det blir jeg nok innen den tid!

Er i 100 % jobb enda, og satser på det frem til permisjon!

Navnet har vi blitt enige om også, ikke verst bare det :gjeiper: Ble mye om og men, for hun kunne ikke hete det som dama til han heter osv... :ler:

I kveld skal gjengen ha fest og vi skal spise mye god mat! Gleder meg!!

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som er plaget av kynnere? får det når jeg er å handler og når jeg er litt stressa. dem gjør vondt. :(

Jeg var ikke plaget av det sist jeg gikk gravid. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt kynnere i alle mine svangerskap. De har kommet tidligere for hver gang. Denne gangen begynte de i uke 16 allerede, men det er nok fordi det er tvillinger. Det eneste som hjelper for meg er å legge meg ned. Hvis jeg ikke gjør det, blir det stadig vondere og det tar tid før de gir seg.

Kynnere er livmoren sin måte å trene seg på til fødsel, og er sjelden noe som bidrar til tidlig fødsel. Så lenge de gir seg når du slapper av er det ingen fare. Kan kanskje være greit å ta det opp på neste kontroll hvis dette er nytt for deg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta det opp på neste kontroll, dem gir seg når jeg slapper av. Takk for svar nå ble jeg litt roligere her. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=ellen :)' timestamp='1295127250' post='8779336]

Jeg skal ta det opp på neste kontroll, dem gir seg når jeg slapper av. Takk for svar nå ble jeg litt roligere her. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de gir seg når du slapper av, tror jeg ikke du trenger bekymre deg så mye.

Enig. Hadde ikke uroet meg for kynnere før de stod i spenn i timesvis og kom veldig hyppig over tid (en dag eller to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...