Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Buuu, kjip dag i dag, egentlig. Og egentlig uten noen spesiell grunn. Eller, jeg vet jo hva det er. Jeg er ganske lei av å tenke jobb 24/7, jeg er så utrolig dårlig på å slå av, jeg er lei av at det eneste jeg gjør er å jobbe, sove (for lite), finne på og lage middag, vaske klær, ligge komatøs foran tv'n (eller gjøre fornuftige, praktiske ting) et par timer før jeg tar kveld halv ti - ti (må nesten det, har ei som står opp mellom 5 og 6). Jeg har bare overhodet ikke noe liv for tiden, null sosial, jeg gjør ingenting som gjør at jeg klarer å koble av, jeg har for mange venner via jobben som er topp, men som igjen gjør at det blir jobbrelatert.

Jeg har en fantastisk datter og en fantastisk mann, og i utgangspunktet en jobb jeg trives i, så jeg burde kanskje ikke klage. Men akkurat i dag kjenner jeg bare at jeg blir lei av meg selv, lei av å føle at jeg hele tiden kan gjøre det bedre, lei av å bruke tankekraft i fritiden på ting som, i den store sammenhengen, ikke betyr noe. Jeg vil være sosial og ha det gøy, men aller mest vil jeg kanskje bare sove litt. Eller mye.

Ja, jeg er rar i dag :roll::sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre i dag, ikke fullt så motløs og oppgitt. Har ordnet meg treningsdate i kveld, blir godt å komme litt ut av huset.

Og for ikke å forglemme, barndomsvenninner på besøk til helga :) Rødvin, god mat og skravling er oppskrifta for helga, i tillegg til at vi nok skal klare å klemme inn litt shopping ;) Åh, måtte helge komme fortere enn svint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor bestemte seg plutselig for å begynne å gå i dag. Nå klarer hun nesten ikke stoppe :ler::hjerte:

Men tydelig at hun blir sliten av nye ferdigheter, utrolig trøtt i kveld, men likevel i herlig humør under kveldsbadet. Babling og babling, smil og morsomme påfunn med plastlekene og kluten. Kosestund når jeg tar henne opp, pakker henne inn i håndkleet og sutten i munnen. Da kan hun ligge lenge på fanget mitt og bare kose med øyne som glipper mens jeg synger små rolige sanger inn i øret hennes. Slike øyeblikk skulle vare for evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på en hjemmelaget lasagne som jeg tenker å servere selskapet i morgen. Gode dufter her, gleder meg til å spise i morgen. Rødvinen er hentet opp fra kjelleren, nye lys er satt i staker og telysholdere. Ved er båret inn, og ligger klar til opptenning. Nå mangler det bare en runde (grundig) rengjøring i morgen, montering av lasagne, så kan helga bare komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en gående lillemor! Den mestringen blikket gir uttrykk for når de knekker koden, er bare fantastisk. Og slike øyeblikk som du nevner... *sukk* Innimellom skulle jeg ønske at Turnerose forble liten for alltid. Men så vokser hun, og så er den neste alderen/perioden akkurat like herlig. :yvonne:

Kjenner meg forøvrig godt igjen i motløsheten, og kommer med noen ord siden jeg er bittelitt mer "erfaren" mamma enn deg - det blir bedre! Det har det ihvertfall blitt her. Det har løsna i sommer. Fra hun var sånn, tja, 16-17 mnd. Det hang nok mye sammen med at hun kutta ut nattpuppen og begynte å sove gjennom. Plutselig føler jeg at jeg har fått tilbake litt av kontrollen over mitt liv. Jeg har tid og ork til å tenke på annet enn jobb (skole) og hverdag. Leser bøker igjen. Er både meg selv og Turneroses mamma og mannens kone, og det går bra. Fin følelse. Håper den kommer til deg snart også. :klemmer:

God helg, søte Molo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marla Singer

Jeg har begynt på en hjemmelaget lasagne som jeg tenker å servere selskapet i morgen. Gode dufter her, gleder meg til å spise i morgen. Rødvinen er hentet opp fra kjelleren, nye lys er satt i staker og telysholdere. Ved er båret inn, og ligger klar til opptenning. Nå mangler det bare en runde (grundig) rengjøring i morgen, montering av lasagne, så kan helga bare komme

Det høres fint ut. (Snart) God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, koselig med så mye folk her :)

De skulle vært her nå, venninnene. Men takket være Norwegian må de hentes nesten midt i natten, over fire timer forsinket :kjefte: Kjenner jeg blir litt muggen, men det er så lite å få gjort med det at det er nesten ikke bryet verdt. Trøsten er jo at vi kan sove i morgen, da.

Lasagne utgår i dag, det blir for sent. Men da har vi jo noe godt i vente i morgen kveld. Tenker det blir shoppings i storbyen i morgen, jeg har lenge tenkt på å få kjøpt meg nye løpesko. Det er sikkert salg på det nå, penger spart er penger tjent, som onkel Skrue ville sagt det. Bortsett fra det er jeg alltid klar for en oppdatering av høstgarderoben. Mangler egentlig både nye støvletter og ny jakke.

Også er jeg litt spent på hvordan jeg skal greie å holde meg våken i så mange timer til, inkludert kjøring til flyplassen. Jeg var oppe 04.55 i dag med lillemor. Blir snart helt koko av å stå opp så tidlig. Klokka 04.55. sverget jeg på at hun ble enebarn, men jeg modererer meg som regel utover dagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en gående lillemor! Den mestringen blikket gir uttrykk for når de knekker koden, er bare fantastisk. Og slike øyeblikk som du nevner... *sukk* Innimellom skulle jeg ønske at Turnerose forble liten for alltid. Men så vokser hun, og så er den neste alderen/perioden akkurat like herlig. :yvonne:

Kjenner meg forøvrig godt igjen i motløsheten, og kommer med noen ord siden jeg er bittelitt mer "erfaren" mamma enn deg - det blir bedre! Det har det ihvertfall blitt her. Det har løsna i sommer. Fra hun var sånn, tja, 16-17 mnd. Det hang nok mye sammen med at hun kutta ut nattpuppen og begynte å sove gjennom. Plutselig føler jeg at jeg har fått tilbake litt av kontrollen over mitt liv. Jeg har tid og ork til å tenke på annet enn jobb (skole) og hverdag. Leser bøker igjen. Er både meg selv og Turneroses mamma og mannens kone, og det går bra. Fin følelse. Håper den kommer til deg snart også. :klemmer:

God helg, søte Molo!

Ja, den stoltheten som lyser ut av henne der hun går med høyre arm opp over hodet, venstre arm rett frem, stabbende med litt usikre skritt - den er helt priceless :rødme:

Her er jo pupp forlengst kuttet, men hun våkner så pokkers tidlig. Synes vi har forsøkt "alt" for å se om hun kan sove litt lengre om morgenen, men ingenting ser ut til å funke. Som det meste annet som gjelder små barn (har jeg etterhvert skjønt), er det vel bare å ta tiden til hjelp. Men det gjør jo at jeg (vi) ofte har søvnmangel selv om vi legger oss tidlig. Hun legger seg ca halv åtte, og så er det et par timer "fri" til enten avslapping eller praktiske ting før vi må stupe i seng. Det gir liksom ikke rom for mye sprell, for å si det sånn. Men det som egentlig var hovedårsaken til hjertesukket, er at jeg innimellom bruker for mye tid på jobb - og ikke minst, tenke jobb. Har en lederstilling som er krevende for meg (jeg har ikke erfaring fra tilsvarende), hvilket gjør at jeg noen ganger blir oppgitt og motløs. Heldigvis så er det med det som det meste annet - det går i bølgedaler. Alt ordner seg :)

Takk for gode, støttende ord, Joyce! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, tid til en kopp te og en runde med surfing :) Kan ikke huske sist gang jeg hadde anledning til det midt i arbeidstida. Men nå akter jeg å ta meg en velfortjent pause, lese litt nettaviser og bestille litt ull fra Nøstebarn.

Helga var den reneste vitamininnsprøytning. Vanvittig godt, og bare koselig. Masse god mat og god drikke, gode samtaler og gode opplevelser. Det eneste vi hadde å utsette på helga, var at den var litt for kort. Neste år blir det avspasering på oss alle fredagen, sånn at vi får en langhelg sammen.

I dag har mannen koselige planer med kompis. Ut å spise, på kino, en øl etterpå. Det er virkelig så utrolig velfortjent. Han står så på, både på jobb og hjemme, så jeg unner ham dette av hele mitt hjerte.

Fine, lille familien min.

Og jeg bare må fortelle at lillemor nå er blitt så glad i barnehagen! Fra å strigråte både ved levering og henting, går det nå mye bedre. Bare litt smågråting i fem sekunder ved levering, og et stort smil og babling når vi henter. Og de ansatte kan fortelle om ei blid lita frøken som skøyer, gjør seg til og som liker å sitte på gulvet å leke. Snakk om forvandling :)

Høsten er her, bare fem grader i morgest da jeg kjørte til jobb. Brrr... Og som alltid i disse overgangsperiodene, før en eller annen tufs har fått somlet seg til å slå på varmen i bygget, sitter jeg her og småfryser. Og lengter litt tilbake til i går kveld, etter joggeturen og den varme dusjen. Jeg tok nemlig på meg ull/silkenattkjolen (sånn ca verdens beste), tok med meg dyna ned i sofaen, laget te og leste magasiner. Oh lykke.

Men nuh: ullbestilling hos Nøstebarn. Fine butikken. Dyre butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag igjen. Kan ikke huske at jeg noensinne har satt sånn pris på fredagene som jeg gjør nå for tiden. Godfølelse.

Titter ut på regnet, i dag strømmer det ned i strie strømmer her. Sju grader, men hva gjør vel det når man har fyrt opp i ovnen? Hadde egentlig tenkt å løpe en tur i ettermiddag, men det utgår. For dårlig vær, for slapp og sløv. Får ta meg ei økt i morgen.

Har venninneplaner i kveld, jeg vet jeg kommer til å få servert nydelig treretters, god vin og masse prat. Men akkurat nå kjenner jeg meg helt utladet, fredagene er jeg egentlig helt ubrukelig. Trøtt og treig i avtrekker'n. Jeg skal bare samle litt krefter til å stæsje meg opp litt, så kommer det nok til å bli en superhyggelig kveld.

Lillemor er forkjølt. Snørr i lange baner, men formen virker grei. Bare veldig trøtt i dag. Håper hun sover godt i natt, jeg må si jeg gleder meg til å sove lenge i morgen. I morgest stod jeg opp med henne halv seks. Men faktisk ganske uthvilt, det blir man jo når man legger seg klokka 21.30 :roll:

Nei, nå er det bare å hente inspirasjon og energi; henge opp nyvaskede klær, sminke seg, fikse gave og kjøre avgårde. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rolig morgen for meg selv. Vaskemaskin og oppvaskmaskin er fylt opp, og durer beroligende i bakgrunnen mens jeg nyter en kopp kaffe og litt nettsurfing før jeg skal jobbe litt. Det er varmt og godt i stua, sitter her egentlig bare og kjenner på at livet er ganske godt :)

Første frostnatta i natt. Iskaldt da jeg og lillemor stod opp kvart på seks. Jeg har fremdeles ikke knotet meg til å få inn krukkeplantene ute, nå krysser jeg bare fingrene for at oliventreet har overlevd natta. Vi får vel gjøre en innsats i ettermiddag for å gjøre hagen og terrassen klar for vinteren. Den enorme krukken med lavendel tenker jeg å tømme og bare sette rett ned i jorda, det funket faktisk fint i fjor, så snart har jeg et helt bed fylt med vakker og velduftende lavendel.

Kjenner meg ikke ferdig med sommeren, jeg tviholder på den. Jeg har ikke hentet frem ulltrøyer, ei heller høstjakkene våre. Vi grillet på lørdag, og det blomstrer på terrassen. Jeg gleder meg allerede til neste sommer -og noe av det beste med høsten og vinteren er å planlegge sommeren som kommer og hva den skal fylles med. Jeg er sugen på vestkysten av Frankrike, i tillegg til et par uker i Danmark i sommerhuset vårt. Men vi får se hva vi går for :)

Egentlig så bruker jeg mye tid i dag på å spekulere over hvor tre av våre beste kniver er blitt av. I løpet av det siste halve året har to Globalkniver og en Victorinox-kniv forsvunnet sporløst. Jeg har endevendt skuffer og skap, men nix, borte vekk. Utrolig irriterende.

Bla, bla, bla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Jeg elsker de små tingene han gjør for meg.

I går kveld, trøtt og sliten. Jeg tuslet tidlig på badet for å pusse tennene, vel vitende om at jeg måtte ha på rent sengetøy før jeg kunne legge meg.

Mens jeg pusser tennene, lurer min kjære seg inn på soverommet, legger på nytt sengetøy, tenner lys, legger puten akkurat sånn jeg vil ha den, gjør sengen innbydende med å folde dynen fint til side akkurat der hvor jeg skal ligge.

For meg er dette ekte kjærlighet :hjerte:

Å! Herlig :)

Mannen her i huset er ikke veldig poetisk eller detaljorientert på den måten, men han er praktisk og handlekraftig og gjør utrolig mye andre ting som selvsagt er et uttrykk for at han satser på meg, på oss :) Tar litt tid å venne seg til ulike måter å vise kjærlighet på :sjenert:

Blir rent harmonisk av å lese her - så godt at du har det bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer og gode ord, Missy :klemmer:

Nå skal det jo tilføyes at ikke alle dager er like romantiske og rosenrøde som sitatet ovenfor, man får heller passe på å skrive det ned de gangene det skjer ;)

Dessuten er vel ikke akkurat "harmoni" det ordet som beskriver stemningen best her i huset når lillemor våkner før fem tredje dagen på rad. Eller når jeg er sliten langt ned i anklene etter travle dager på jobb, og lunta er tilsvarende kort...

Men all over, så må jeg tilstå at jeg er veldig godt fornøyd med hva livet har å by på for tiden. Den lille og den store som jeg deler hus med er en stor grunn til akkurat det :)

I dag gjorde vi noe hm, finner ikke ordet, (kanskje upolitisk korrekt er dekkende), iallfall, vi var begge på grunn av møtevirksomhet på hver vår kant tilfeldigvis ferdig på jobb på samme tidspunkt i dag, en time tidligere enn vi pleier. I stedet for å ile til barnehagen, gikk vi på kafè. Der ble vi sittende i over en time å drikke kaffe godt tilbakelent i sofaen mens vi planla Londonturen vår.

Kjenner at jeg gleder meg veldig til den turen nå, selv om det også blir litt rart å være borte fra lillemor i såpass mange dager. Godt å reise bort litt, men det blir nok enda bedre å komme hjem igjen :)

Ingen planer for kvelden, bortsett fra å se det Koht-programmet om arbeidslivet. Det er et eller annet jeg har så fullstendig sansen for når det gjelder den dama. Synd at den halve timen går så fort.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor deilig er det ikke med en lang, blank helg som ligger foran en? :) Bare et par timer til, sååååå... heeelg!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og hilser på! :hallo: Leser her hver gang du har skrevet, men lite flink til å legge igjen spor for tiden.

God helg, søte Molo! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du er innom og hilser på, Joyce :)

Vet hvordan det er det der med å legge igjen spor i bøkene man følger med i, så jeg forstår absolutt hva du mener.

Håper du får en rolig og fin helg, og at du får hentet deg litt inn igjen. Skjønte du hadde hatt en hektisk uke.

Selv sitter jeg her med kaffekoppen og en bit Helnøtt, finnes det bedre kombinasjon enn kaffe og sjokolade? Jeg elsker det, og kunne spist enorme mengder av det anytime.

Det er godt med en liten timeout for seg selv, far og datter skulle ta en liten bytur mens jeg skal rydde og vaske andreetasjen, legge på nytt sengetøy, lufte etc. Men først er det altså litt kaffekos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Må vel egentlig ikke så ofte innom her, merker jeg, for jeg blir lettere verpesyk av det :sjenert: Kan du ikke være så grei å skrive noe om gulping, søvnløse netter, omgangssyke, slitasje på forholdet, slitsomme svigermødre, snørr, mengder med klesvask osv? Please? Finn på noe ordentlig ille :ler:

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnløse netter og generelt lite søvn kan jeg skrive mye om. Resten også, når jeg tenker meg om :fnise:

Men akkurat nå er jeg litt småparalysert her jeg sitter, besøken kommer snart fra flyplassen, jeg har halvskittent hus, vått tøy i maskinen og fett hår. Uæææ, hvor skal jeg starte, og hvorfor har jeg ikke tørrsjampo? Funker det i det hele tatt?

Åkei, hus får være hus, dusjen kaller!

Gleder meg vanvittig til besøk nå, skal bli så gullegodt å se dem igjen, tre måneder siden sist. Og avspasering i dag. Gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...