Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet frem reiseguiden, på forsiden står det med store sorte bokstaver: LONDON. Kaffekoppen er trygt plassert ved siden av meg, det må til når man har vært våken siden klokka fem. Nå sover hun godt i vogna si, og mammaen nyter en rolig stund. En ny dagbok ble det også endelig tid til. Jeg er spent på hvor ofte jeg kommer til å ha mulighet til å sette meg ned, la tankene flyve og fingrene sveve over tastaturet. Jeg gir det et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det ikke vært for at babycallen akkurat begynte å lyse og gi lyd fra seg, kunne jeg skrevet lenge om venninnekvelden i går. Mine venninners oppfattelser av sine menn, og sannsynligvis vice versa. Jeg er faktisk litt rystet. Og takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Koselig at dere titter innom, MarianneE og Joyce :) Det første som landet i hodet på meg når dagboktittel skulle oppfinnes, var Ill communication. Akkurat det kan jeg nok takke the Beastie Boys for, selv om jeg klør meg litt i hodet over at nettopp det var det første jeg kom på. Det er jo en stund siden både jeg og the Beastie Boys var på topp, for å si det sånn :Hehe:

Bare innom her sånn kjappast, dusje samt få "servert kaffe" av datteren i blå plastkopp på lekekjøkkenet hennes. Og i kveld, jeg og han, vi begge to, sammen, på besøk :biggrin: Å tilbringe deler av sommeren i barndomshjemmet har en stor fordel: barnevakt av ivrige og villige besteforeldre. Hvilket resulterer i at vi kan gjøre kjæresteting på kveldstid. Oh' lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Covent Garden. Brick Lane-området. Camden. Spitalfields Market. Borough Market. Øverst på to do & see listen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brick Lane så tidlig som mulig på en søndag! Ubeskrivelig, og så erke-londonsk som det kan bli. Det har alltid vært "vårt" marked i London, og jeg har kommet hjem med mye rart derfra... Alt fra Doc Ms til leverpostei. :ler:

Covent Garden kan være litt slitsomt på denne tiden av året, siden "alle" turistene drar dit, men kryss veien og gå opp i Neal Street fra tubestasjonen i stedet for å gå ned til selve Covent Garden en gang! Så kan du vandre avsted til du kommer til Shaftesbury Avenue og West End...

Borough Market er kjempegøy! Vi spiser "alltid" på en pub rett i nærheten når vi er i det området (forretten tar vi selvsagt på markedet :nigo:), men jeg kan ikke huske hva den heter nå. Den ligger liksom inni en bakgård og er veldig typisk for eldre puber. Ingen "gastro pub" det, nei...

London! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det skal holde hardt med å vente helt til høsten med å reise... Fordelen er vel kanskje litt mindre trengsel i gatene i oktober, for jeg har nemlig også hørt at Covent Garden på denne tiden av året kan vær en prøvelse. Har du vært der om høsten Joyce? Også er jeg alltid klar for tips når det gjelder små butikker, spisesteder, spesielle steder, ja, egentlig alt som har med det autentiske London å gjøre. Små, bortgjemte perler er det morsomste jeg vet. London blir absolute fabolous! :hoppe:

I dag forlater vi 7,3 grader og regn. Jeg er møkklei lavtrykk. Har jo hatt en fin ferie, men været har satt en stopper for mange av de planene vi opprinnelig hadde. Jeg er overmotivert for å komme hjem nå! Hjem til eget hus, egen seng, eget kjøleskap og vaskemaskinen, og rosinen i pølsa: den herlige hagen vår, med epletre, stor grønn plen og terrasse som har :sol: dagen lang! Åhhh.. :rødme:

Men først, en stk. flyreise skal gjennomføres. So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London om høsten er fint. :Nikke: Færre turister, som regel ganske passelig temperatur (London kan bli avsindig klamt og tett på sommeren), ikke alt for mye regn hvis man er heldig... Jeg anbefaler alltid en tur opp til Alexandra Palace/"Ally Pally", med fantastisk utsikt over byen. På samme tur kan man jo ta turen innom Finsbury Park eller Wood Green(det greieste er å ta tuben til et av disse stedene, og så ta bussen videre opp til Ally Pally). Begge er typiske lokalsentra med handlegater og små, rare butikker - sistnevnte finner du særlig rundt Finsbury Park. Der er det også et marked på lørdager med wholesale-priser (sies det) på alt mulig rart. Du finner alt fra kjipe kjøkkenhåndklær til "leftovers" fra kjedene, og man kan faktisk komme hjem med noen allrighte plagg. Men det er mye ræl der også. ;) Og rett ved tubestasjonen ligger det en kunstutstyrsbutikk som jeg bare elsker. Men det er kanskje for spesielt interesserte.

Også museene! Jeg er fryktelig glad i V&A, British Museum, Science Museum, Natural History Museum og Tate + Tate Modern. Sjekk en utstillingskalender før dere drar! Ofte lurt å kjøpe billetter på forhånd, særlig til de store og spektakulære utstillingene (som tross alt ofte er utrolig morsomme å få med seg). Og området rundt V&A er veldig allright å rusle rundt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så supert med tips fra noen som virkelig kjenner byen. Jeg har bare vært der en gang tidligere, og det nærmer seg ti ( :overrasket: ) år siden nå. Jeg fikk sett alle de typiske turisttingene da, så det har jeg ikke noe behov for nå. Har nok også forandret meg litt med årene, for nå er de beste minnene fra turene vi er på aldri fra Eiffeltårnet eller London Eye for å si det sånn, men heller stemninger, lukter, lyder, det tilfelige som kan oppstå, situasjoner, miljøer og atmosfære.

Det beste minnet fra den forrige reisen vi var på, var rusleturene på kveldene i den fantastiske lille italienske byen vi bodde i, byen som klamret seg fast til fjellsiden, omgitt av vinranker og vakre åser og vingårder så langt øyet kunne se. Det morsomme møtet med hun som alltid jobbet i isbutikken på kveldstid, hvordan hun etterhvert kjente oss igjen og visste nøyaktig hva vi ville ha og hvordan vi ville ha det. Hvordan hun smilte til oss når vi kom inn, hvordan vi "snakket" sammen uten å ha noe felles talespråk. Å rusle med is i hånda, se på menneskene, snuse inn et vanlig, italiensk dagliv med alle sanser. Kirkeklokken som ringte på samme tidspunkt, på samme måte. Trappa vi satt i mens vi så utover landskapet, på at sola gikk ned og at lysene fra de små landsbyene på motsatt side trådte tydeligere og tydeligere fram. Sirissenes lyd, den intense varmen i sommernatta. Jeg vil tilbake.

Jeg må si at jeg gleder meg til å reise litt igjen, det er to år siden sist reise som ikke innbefatter å dra til familie. I mellomtiden har vi fått verdens vakreste datter. Jeg kjenner at det begynner å nappe litt i reisefoten igjen, smått om senn begynner jeg å bli meg selv :)

Vi har kost oss glugg siden vi kom hjem fredag. Tiden har gått med til utpakking, og litt generell sjaining av hus & hjem. I dag har jeg til og med knotet meg avgårde på trening. På treningssenter, midt i juli. Note to self: aldri, aldri meld deg inn som medlem på treningssenter igjen. Jeg liker det egentlig ikke. Ikke i det hele tatt. Gi meg heller en fjelltopp eller en ball. Jeg hater å trene for at man må, jeg vil trene for at det er gøy. Treningssenter er liksom så... mekaniske. Så fylt opp med regler. Så snevre. Jeg føler meg bare bundet og ufri (og synes instruktørene er inkompetente og teite :sjenert: ). Men, men, kanskje får jeg på meg de gamle buksene igjen snart. Juhu.

Rolig kveld i kveld. Kjæresten på sofaen, ser litt film, småprater litt med meg. Han har laget god middag til meg, kyllingspyd med råstekte poteter, salat og aioli. Fine kjæresten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg er veldig motivert for å jobbe i dag. Det sitter såå langt inne å gjøre noe som helst vettugt. Gnisten og gløden er helt borte vekk. Til gjengjeld har jeg fått ordnet mye nyttig på nettet :sjenert: Dag 1 etter ferie er tøff.

Jeg småfryser. Har tøfler på beina, og det i slutten av juli. Drømte at jeg mistet alle tennene i natt, de bare løsnet, en etter en. Veldig ubehagelig følelse, det føles så veldig virkelig, så gjett at jeg var letta da jeg våknet. Akkurat den drømmen er en gjenganger hos meg, lurer litt på hva det betyr, om det da betyr noe i det hele tatt.

Planer for dagen? Jobbe (yeah right...) og så litt småshopping i form av plastkasser for sortering av klær, sko, stæsj. Kjellerrommet skal til pers i kveld, nemlig. Det er såvidt vi får opp døra, så det kan jo bli interessant. Men jeg ser frem til å hilse på bøkene mine igjen, som ligger et sted innerst i rommet. Har noen pocketer der som jeg ikke har fått lest, kjenner det hadde gjort seg med en krim nå.

Nå bare må jeg logge meg på hjemmekontoret og sjekke mail. Nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at å drømme om tenner henger sammen med personlig endring. Kanskje du har mistet deg selv? :tunge1: Men spøk til side - det stemmer jo på en måte litt. Livet endrer seg jo til det (nesten) ugjenkjennelige etter at man får barn, så det kan være det det går på? Jeg har forøvrig hatt tilsvarende drømmer selv, og det er ganske skremmende!

Lykke til med jobbingen. You are not alone. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Joyce, om jeg ikke akkurat har mistet meg selv, så var det kanskje endringen fra feriemodus til jobbmodus som tok sånn på? ;)

:filer:

Trallalalala. Offdag i dag, bare lat og veldig slapp. Litt tom for energi og litt lavt humør, uten noen spes grunn, egentlig. Var innom kjøpesenteret en tur etter de tidligere omtalte plastkassene, og der var det salg i alle butikker, femti prosent, sytti prosent. Høstnyhetene var på plass, og jeg kjente at humøret dalte ytterligere noen hakk. Sommeren er vel ikke over?? Hvor ble juli av?? Sommeren har jo knapt begynt! Før vi vet ordet av det, er det crispy luft og på med hansker om morgenen. Seriøst, dette går for fort.

Kjellerrommet skal absolutt ikke til pers i kveld, for nå er pysjbuksa på og det eneste jeg vil er å fortsette å ligge mykt, varmt og komfortabelt i sofaen.

Snuppa har vært i strålende humør i kveld, sjarmerte mammaen og pappaen sin så til de grader under kveldsgrøten. Viste frem et uendelig antall muligheter å ha skjeen sin hengende ut av munnen på, det holdt virkelig hardt å holde maska da. Også krabber hun bortover golvet, på alle fire, i kjempefart, og hviner og hyler når hun skjønner at jeg jakter henne. Gjemmer seg bak pappaens ben, og er helt i ekstase over spenningen og alt det morsomme.

Hun er så knusegod, jenta vår :rødme:

Om noen dager tar pappaen henne med på ferie, de drar noen dager før jeg kommer etter, pga. jobbing. Det føles utrolig rart. Det føles helt naturstridig. Men samtidig er det viktig for meg å tørre å gi slipp, det er jo pappaen sin hun skal på tur med :)De kommer til å kose seg glugg, og jeg akter å gjøre mitt ytterste for at jeg også skal få noen fine dager, mutters putters alene :hakeslepp::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å sitte i sofaen svett & varm etter en løpetur en deilig sommerkveld er ikke det verste man kan gjøre :)

Eneste kjipe er at vi må løpe på skift, det var koseligere å løpe sammen i forrige uke da vi hadde barnevakt. Er ganske innbitt med å fortsette med den løpingen, selv om jeg synes det er utrolig kjedelig. Det merkes at det er effektivt, formen er blitt ganske mye bedre på kort tid. Måtte geisten vare *pliis* :nigo:

Jeg bruker mye av tiden i løpet av dagen på å tenke på hvordan jeg utnytter alenedagene i neste uke på best mulig måte. Har vel egentlig vent meg til tanken på å være uten henne noen dager, så nå kjenner jeg at jeg faktisk gleder meg litt til å være alene hjemme, uten mann og barn. Er det fryktelig slemt å si? Veksler mellom å føle meg som en dårlig mamma til å tenke at hallo, hun er sammen med pappaen sin, de kommer til å få det helt supert sammen. Det skjer verre ting med barn enn det, for å si det sånn.

Min kjære har kjøpt intet mindre enn to kurver med jordbær i kveld, han lokker med is & jordbær så snart han er tilbake fra løpeturen. Jeg skal finne dusjen, jordbær og is har jeg på ingen måte tenkt å gå glipp av ;)

SOMMER :briller2::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Enig i at løping er kjedelig, men det er jo god trening, og du har all mulig grunn til å være stolt av at du kommer deg ut! :Nikke:

Jeg skjønner godt at du gleder deg til å være alene noen dager, jeg. Og jeg synes absolutt det er lov. Det sier jo ingenting om at du ikke er glad i mann og barn, bare at alle har behov for litt alenetid, og kanskje spesielt oss småbarnsmammaer? Det er jo en ganske intens fase av livet vi er inne i. Kos deg, du, og nyt friheten!

Kos dere med is og jordbær! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Og akkurat nå kjenner jeg at jeg gleder meg til noen hjemme-alene dager. Øverst på prioriteringslista står søvn. :roll:

Komatøs, og unge som henger i buksebenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Guuud, som man kan savne den ungen :grine:

Det har vært en øredøvende stillhet her i dag. Jeg har hatt på radioen hele dagen bare for å ha litt lyd i huset. Det føles rart. Og veldig uvant.

Samtidig nyter jeg det. Jeg slenger fra meg saksa og myntene mine på stuebordet, jeg kan legge avisa hvor jeg vil uten risiko for at den blir oppspist. Jeg ligger med beina på bordet, reiser meg kun fordi jeg vil. Jeg har sovet to timer midt på dagen, og lest bok til jeg ble lei :hakeslepp: Jeg har laget pizza uten frykt for at små fingre blir brent når komfyrdøra åpnes, jeg har gått opp og ned trappa uten at grinda må lukkes opp og igjen, opp og igjen.

Men ingenting kan måle seg med et mykt babykinn inntil mitt, henrykte smil og hennes herlige latter. Babyføtter, de vakre øynene hennes og de små, stabbende skrittene hennes, med en hånd i min. Can't live without.

I kveld skal jeg være uanstendig lenge oppe, minst til klokka 23 :Hehe: for i morgen VET jeg at jeg kan sove til halv åtte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sitte her fem minutter til mens iPoden får litt strøm sånn at den holder til løpeturen min hvert øyeblikk. Tenkte å teste med musikk på øret i dag, vanligvis liker jeg ikke musikk på øret, kontrollfriken meg liker å ha alle sansene intakt ;)

Har endelig begynt på albumet til lillefrøkna som jeg jo egentlig skulle kose meg med og pusle med i permisjonstida, for da hadde jeg jo såå god tid... *dust* Det tar virkelig tid, men det er digg å gjøre det nå som jeg er alene, da kan jeg holde på så lenge jeg vil uten hundreogfemti avbrytelser.

Siden jeg nå også er blitt "småborgelig" med hus og egen hage :skratte: har jeg faktisk trimmet litt gress før jeg gror over her. Egentlig koselig å pusle i hagen, særlig når solen skinner og livet føles bra. Klippet med meg noen blomster som jeg tok inn, i den søteste rosafargen, den sprer hygge på sofabordet i dette nu :)

Nei, nå bør det vel være nok strøm på dingsen. Opp og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig hekta på U2s Moment of Surrender :digge::hjerte:

Har kommet helt ut av tellinga over hvor mange ganger jeg har hørt den i dag. Vakker tekst, og Bono synger så vanvittig bra på denne låta. Flaks at jeg snart får høre dem live :biggrin:

Nå kjenner jeg at jeg har fått nok alenetid for denne gang. Har kost meg i dag også, men begynner å kjede meg og lengte etter den lille familien min. Nå er det heldigvis ikke lenge til vi ses, åh, som jeg gleder meg til å nusse på lillemor igjen :)

I dag har jeg ligget pal på terrassen hele ettermuiddagen, med bok (P.D. James - Det svarte tårnet), synes den er litt treig å komme igang med, men det er jo tidlig enda. Får gi den en sjans. Har ikke lest noe av dama før, så dette er et nytt bekjentskap for min del.

Egentlig kunne jeg tenke meg å lese noe a la "Øya", "Drømmehjerte" eller noe i den sjangeren nå. Er bare litt tom for ideer akkurat nå, men får ta en tur innom bokhandelen i morgen og se hva jeg finner.

Luksus å ligge i senga og surfe, det tror jeg faktisk omtrent aldri jeg har gjort før (og det er vel kanskje et sunnhetstegn :lol: ), men i kveld var det digg. Kinoen i dag var underholdende, Knight and Day med Diaz og Cruise. Akkurat hva jeg trengte, bare å lene seg tilbake og la seg underholde.

I morgen skal det jobbes og pakkes for harde livet. Thank God for hjemmekontor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Koser meg med ny Molo-bok! Måtte smile av "hva-jeg-kan-gjøre-når-barnet-ikke-er-hjemme"-innlegget. Kjenner igjen alle elementene du nevner. Akkurat det med avisen er jeg ikke så nøye på her, synes egentlig de skriver my svada, så da er det like greit at hun river den i stykker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...