Gå til innhold

Hvordan få fransk manikyre fint lagt?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Prøvde å legge sånn fransk manikyre på neglene og skulle da ha en sånn hvit kant ytterst på neglen og rosablank lakk over. Men den hvite kanten ble så ujevn og stygg at jeg ga opp.

Hvordan skal jeg klare å få den fin, noen tips til triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening :) Jo lenger neglene er, jo lettere er det å legge den hvite kanten. Men er jo ikke så pent om de er altfor lange da... Det er også viktig at den hvite neglelakken er nok dekkende til fransk manikyr. Ellers må man ta så tykt lag og da blir det aldri pent. Også viktig at du ikke bruker en gammel neglelakk, som har blitt seig. Anbefaler ArtDeco sin. Den er liten og lett å håndtere. Jeg syns det er lettest å sitte på gulver og ha hendene på salongbordet. Når du skal lakkere den hånden du skriver med, kan du holde hånden du skal lakkere med så mye som mulig i ro, og heller bevege fingeren du skal lakkere. (skjønte du det?) For man er jo ofte mye mer ustødig på den hånden man ikke skriver med.

:jepp: Lykke til :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Om du har trøbbel med å legge den hvite kanten jevnt kan du prøve sjablonger, tror "Depend" har sånne, finnes kanskje på Vita, (vet ihvertfall at de har noe fra Depend).

Sjablongene er klistremerker som er buet i formen, disse fester du så langt ut mot ytterkanten du ønsker, avhengig av hvor stor du vil at den hvite kanten skal være.

Så lakker du bare det som vises av ytterkanten, lar det tørke litt, og fjerner klistremerket/sjablongen - med litt trening får du en perfekt buet hvit kant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Om du har trøbbel med å legge den hvite kanten jevnt kan du prøve sjablonger, tror "Depend" har sånne, finnes kanskje på Vita, (vet ihvertfall at de har noe fra Depend).

Sjablongene er klistremerker som er buet i formen, disse fester du så langt ut mot ytterkanten du ønsker, avhengig av hvor stor du vil at den hvite kanten skal være.

Så lakker du bare det som vises av ytterkanten, lar det tørke litt, og fjerner klistremerket/sjablongen - med litt trening får du en perfekt buet hvit kant :)

Siterer meg selv.. måtte få med noe jeg glemte :)

Når du legger fransk manikyr trenger du ikke lange negler for at de skal se slik ut,

da den hvite kanten gjør at neglene ser ekstra lange ut.

Jeg synes det er behagelig å ha relativt korte negler, da trenger jeg ikke passe på

alt jeg gjør, mine knekker dessverre lett, så om jeg sparer må jeg være forsiktig.

Jeg kan legge fransk manikyr på ganske korte/normallange negler, de ser lange ut, men når man ser nøye på fingeren stikker fingertupen litt utfor eller jevnt med neglen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke en tynnere pensel når jeg holder på... ofte er penslene i negelakkkrukken så tykke å myke.. Så jeg har en som jeg tror skal brukes på leppene eller noe slikt egentlig som er litt hard og tynn i spissen :fnise: Da blir det lettere å lage en fin bue :jepp:

Så har jeg også prøvd med sjablongene fra Depend (man får kjøpt de på cubus også), men jeg syns det ble litt grisete og fikk de ikke til å sitte helt i kanten på neglene, så der ble det skeivt å ikke så fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk for tipsene! Prøvde med lakk fra H&M så det er kanskje ikke den beste kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også det blir mye vanskeligere å få det pent med sjablonger. Men som jeg skrev tidligere, prøv art deco sin. Det er en liten flaske til 50 kr. French tip neglelakker tørker inn fortere fordi man bruker så lang tid med dem. Derfor veldig greit med små flasker med små koster.Den er også veldig holdbar på neglene.

Art deco har også et framsk manikyr sett. Det finnes flere varianter, jeg har prøvd den som er lilla utenpå. Neglene blir helt fantastiske!!!

PS: Depend har en french tip greie som ser ut som korrekturlakk-penn. IKKE kjøp den, den er virkelig helt elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke en tynnere pensel når jeg holder på... ofte er penslene i negelakkkrukken så tykke å myke.. Så jeg har en som jeg tror skal brukes på leppene eller noe slikt egentlig som er litt hard og tynn i spissen :fnise: Da blir det lettere å lage en fin bue :jepp:

Så har jeg også prøvd med sjablongene fra Depend (man får kjøpt de på cubus også), men jeg syns det ble litt grisete og fikk de ikke til å sitte helt i kanten på neglene, så der ble det skeivt å ikke så fint..

Høres genialt ut. Sikkert mye lettere når man har korte negler. Rengjør du den bare neglelakkfjerner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres genialt ut. Sikkert mye lettere når man har korte negler. Rengjør du den bare neglelakkfjerner???

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg kom tilfeldighvis over denne bloggen og jenta der lærte jeg mye av:)Hun brukte en hard børste på å forme den hvite buen,det ble helt perfekt.Jeg lærte hvertfall mye av henne.Her er video så se selv

Hvordan legge perfekt fransk manikyr?

Ble så gira st jeg måtte prøve dette med en gang, funket helt greit. Brukte en litt stiv syntetisk concealer-kost. Vanskelig å utføre på høyrehånd men må øve noen ganger til tenker jeg. :) Brukte depend sin hvite lakk, tror ikke den er den beste på markedet akkurat. Tror jeg skal investere i art-deco sitt.

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så gira st jeg måtte prøve dette med en gang, funket helt greit. Brukte en litt stiv syntetisk concealer-kost. Vanskelig å utføre på høyrehånd men må øve noen ganger til tenker jeg. :) Brukte depend sin hvite lakk, tror ikke den er den beste på markedet akkurat. Tror jeg skal investere i art-deco sitt.

heheh jeg måtte også prøve med en gang:)ble jo mye bedre enn ellers.Har også depend sin og den har en tendens til o boble.Ett tips som hun også sa er at hvis man tar 2 lag med hvit lag(tynne)så blir det veldig pent og jevnt.

Og ja vinnie jeg slet også med høyre hånden.

Endret av Bella_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to tynne lag men den blir ikke pen for det, må nok investere i ny, Tok en lys beige oppå,(Isadora creamy nude) da blir kanten litt hvisket ut og tippen blir ikke så skrikende hvit. , hatt en enda finere før fra isadora som het magnolia, den er mer rosa og det kler jeg bedre. Ha tatt bilde og prøvd å lagt til her men copy/paste funker tydeligvis ikke fra bildemappen min og hit.......

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok to tynne lag men den blir ikke pen for det, må nok investere i ny, Tok en lys beige oppå,(Isadora creamy nude) da blir kanten litt hvisket ut og tippen blir ikke så skrikende hvit. , hatt en enda finere før fra isadora som het magnolia, den er mer rosa og det kler jeg bedre. Ha tatt bilde og prøvd å lagt til her men copy/paste funker tydeligvis ikke fra bildemappen min og hit.......

kjedlig at det ikke funker hadde vært kult å se det:)Bruk rosa jeg har en fra loreal "titanium" funker bra.Depend er sikkelig dårlig slet sikkelig med å få opp neglelakken.Isadora sin "white tip"er veldig bra og gir en sterk farge så du slipper å ta på 2 ganger.Har du lange negler?Jeg har middels så jeg juksa meg til litt lengre sånn som hun på videoen heheh.

Endret av Bella_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ganske korte, la den hvite kanten lengre ned så det ser ut som jeg har litt lengde ja. Men det gjør negledama mi også, støpt acrylnegler i 3 år så det var på tide med en pause, nå begynner de endelig å bli litt sterke:)

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom tilfeldighvis over denne bloggen og jenta der lærte jeg mye av:)Hun brukte en hard børste på å forme den hvite buen,det ble helt perfekt.Jeg lærte hvertfall mye av henne.Her er video så se selv

Hvordan legge perfekt fransk manikyr?

Jeg måtte teste denne i dag.

Jeg brukte en gammel øyenskyggekost med ganske kort bust, og den var nok litt for myk også. Men det gikk bra, det ble faktisk bedre enn ved bruk av sjablonger.

Skal kjøpe en kost som er litt hardere, da blir resultatet nok enda bedre :jepp:

Hva er penest, at den hvite tuppen er smal eller bred? Nå prøvde jeg med ca 4mm hvitt, ser ganske bra ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om tuppen er smal eller bred er en smakssak, men kommer jo self. også an på lengden på neglen din. Jeg la kanten litt under min naturlige kant, da ser de litt lengre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte teste denne i dag.

Jeg brukte en gammel øyenskyggekost med ganske kort bust, og den var nok litt for myk også. Men det gikk bra, det ble faktisk bedre enn ved bruk av sjablonger.

Skal kjøpe en kost som er litt hardere, da blir resultatet nok enda bedre :jepp:

Hva er penest, at den hvite tuppen er smal eller bred? Nå prøvde jeg med ca 4mm hvitt, ser ganske bra ut

Som vinnie sier er det smak og behag:)Hvis du vil at neglene skal se lengre ut så tar du en en bred tupp.Jeg må også kjøpe meg en litt hardere kost,brukte også en øyenskygge kost fra hm ikke beste kvalitet da børstehårene begynte å falle av :skratte: ....Bra du fikk det til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle bomme litt på negler slik at buen ikke blir perfekt, så tar jeg bare en slik liten skarp saks og skraper forsiktig av der det ble feil. Det kan gjøres mens lakken både er våt eller har tørket. Resultatet blir oftest fineste når det har tørket for da risikerer du ikke å dra neglelakken og lage klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å legge sånn fransk manikyre på neglene og skulle da ha en sånn hvit kant ytterst på neglen og rosablank lakk over. Men den hvite kanten ble så ujevn og stygg at jeg ga opp.

Hvordan skal jeg klare å få den fin, noen tips til triks?

Jeg brukte sjablonger før, men de er ikke særlig nyttige for nybegynnere. Neglene behøver ikke være spesielt lange for å bli fine, faktisk er de lurt å klippe neglene litt ned før man legger manikyr, ellers ser det fort billig ut.

Fransk manikyr for dummies:

1. Fil neglene godt i en fin form, og pass godt på kantene. Bruk en papp/sandpapirfil, og puss neglespissene med den fine siden etterpå, ellers sprekker neglene.

2. Puss neglene med en manikyrkloss. De får kjøpt på parfymerier til en billig penge, og er diamantformede, lilla og grå. Puss først med den grå siden, så med den lilla siden, til neglene er blanke og eventuelle riller borte. Det bidrar til at manikyren varer lenge.

3. Rens under neglene godt med en manikyrpinne eller tannpirker.

4. For å få jevnest mulig kant, legg vanlig kontorteip :jepp: like under den naturlig hvite kanten. Klem godt på plass ved neglekantene. Rist flaska godt, legg på den hvite lakken, kun ett lag, og vent i 7-10 min. før du drar av teipen.

5. Legg et tynt lag av den rosa lakken. Du trenger ikke vente med å legge den blanke lakken. Det finnes ikke noe som heter 60-sekunders tørketid. Det tar minst en halvtime-45 min før fingrene er brukandes til noe. Lykke til :)

Endret av Margaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...