Gå til innhold

Trafikalt Grunnkurs + Søknad om førerkort


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Gjest goodtwin

Må søknaden om førerkortet være sendt og innvilget før man får tilsendt bevis for godkjent trafkalt grunnkurs?

Ble ferdig med det trafikale grunnkurset i går, og er ivrig i å komme i gang, men må nok vente på det beviset... håper ikke det tar så lang tid. Noen erfaringer med hvor lang tid det tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte ikke inn en søknad om førerkort på trafikalt grunnkurs, men før jeg skulle ta teoriprøven gjorde jeg det. For den må være godkjent før du kan ta teorien.

Bevis for trafikalt grunnkurs kan ta opptil 2-3 uker. Jeg fikk den etter 1 uke, mens min venninne fikk den etter 2,5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Må søknaden om førerkortet være sendt og innvilget før man får tilsendt bevis for godkjent trafkalt grunnkurs?

Ble ferdig med det trafikale grunnkurset i går, og er ivrig i å komme i gang, men må nok vente på det beviset... håper ikke det tar så lang tid. Noen erfaringer med hvor lang tid det tar?

Spm 1: Nei. Men den må være det før du kan ta teoriprøven.

Spm 2: Avhenger nok litt etter hvilken trafikkstasjon du tilhører, men mest av alt av hvor kjapp kjøreskolen din er med å registrere at du har gjennomført kurset. På den trafikkstasjonen jeg kjenner til sendes bevisene samme dag eller dagen etter at kjøreskolen har lagt inn bekreftelse på gjennomført kurs, det kan derfor være lurt å spørre på kjøreskolen om hvor kjapt dette blir gjort. (krev at de er kjappe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...