Cava Queen Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Jeg og en venninne har tenkt oss på en ukes avslappende tur i slutten av august. Vi er i 40 åra og skal slappe av uten mann og barn Et hyggelig sted med strender og tavernaer i umiddelbar nærhet ønskes. Hvor bør vi reise?
Pooo Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 jeg har bare vært på Kreta men den anbefales. var der i slutten av aug starten av sept. nydelig varme hyggelige mennesker. helt perfekt. dette var i en by som heter Rethymnon (eller noe lignende) en søt by, med mange gode spisesteder, fine hoteller, fin strandlinje... egentlig helt perfekt synes jeg. Dersom du er åpen for forandring kan jeg også anbefale Dubrovnik i kroatia, også veldig fin i august. masse kultur, fine gater i gamlebyen. muligheter for å dra med båt til øyer på utsiden av byen.
Cava Queen Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har vært i Dubrovnik og også på Kreta. Grunnen til at vi vil til en gresk øy er at vi ha vært mange forskjellige plasser de siste åren, men det er over 15 år siden vi sist var i Hellas. Så det er en gresk øy vi vil til!! Vi har også vært på Rhodos - så både Rhodos og Kreta er uaktuelle denne gang. Vil gjerne til en liten plass.
TequilaSunrise Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Jeg ville dratt til Karpathos! Har vært der sammen med mamma et par ganger og hun elsker det stedet. Det er en liten rolig øy, med nydelige strender og hyggelige mennesker. Det er ikke så utbredt av turismen som feks Kreta, de tar mer vare på tradisjonen. En flott øy som virkelig anbefales for de som er ute etter en virkelig avslappende ferie!
Mir Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Santorini eller Korfu. Flott natur,har du sett bilder?
Cava Queen Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2010 Skiathos og Naxsos er mine favoritter! Ettersom det ikke er flyplass på Naxos, tar det lang tid med båt? Vi skal jo bare være en uke....
rosaprosa Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har vært på Skiathos og Rhodos av de greske, Rhodos er helt greit, men akk så vanlig, så jeg gidder nok ikke å dra tilbake. Skiathos derimot; fineste øya jeg har vært på. (Har vært på en god del spanske og). Skiathos er eneste syden stedet jeg virkelig kunne tenkt meg og dratt en gang til! Var der i midten av september, da var det veldig rolig der; fordi det ikke var høysesong. Mange fine steder og spise (hvis du drar dit anbefaler jeg deg og et besøk på "mølla" resturanten på toppen av byen, kjempefint og god mat!) Rhodos er liten, så en tur med motorsykkel eller bil så får du sett hele! Masse fine strender, og mange av dem er du så og si helt alene på!
Flaneur Skrevet 23. juni 2010 #11 Skrevet 23. juni 2010 Hei Var på Skiathos 1 uke i fjor. Bodde litt utenfor byen, på Villa Nina, med kort vei til nydelig badestrand og enkel butikk. Var noen strandbarer i nærheten, ellers var det ikke langt inn til selve byen med masse butikker, puber og fine spisesteder. Fordelen med Skiathos er at det går direktefly dit (med Ving)så dere slipper å styre med ferger og lengre reiserute... God tur
Cava Queen Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2010 Hei Var på Skiathos 1 uke i fjor. Bodde litt utenfor byen, på Villa Nina, med kort vei til nydelig badestrand og enkel butikk. Var noen strandbarer i nærheten, ellers var det ikke langt inn til selve byen med masse butikker, puber og fine spisesteder. Fordelen med Skiathos er at det går direktefly dit (med Ving)så dere slipper å styre med ferger og lengre reiserute... God tur Ser ut til at jeg har klart å starte 2 like tråder her.... (har fått flere svar i den andre tråden) men takk Flaneur. Jeg har sett litt på SKiathos. Det er den såkalte Mamma Mia øya ikke sant? Når dere var der i fjor - var prisnivået og sånn preget av populariteten som øya har fått etter Mamma Mia filmen? Eller er det litt over nå? Det ser jo fantastsk ut der (sånn vi vil ha det) og det er absolutt noe vi kunne gått for!
Flaneur Skrevet 23. juni 2010 #13 Skrevet 23. juni 2010 ..Jo flere tråder jo flere svar Jovisst er det Mamma Mia øya. Og prisnivået var ikke avskrekkende- både mat og drikke var anstendig. Har ikke vært andre steder i Hellas, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men i forhold til Italia som jeg er en del i var det adskillig rimeligere Tipper at med både finanskrise og synkende Mamma Mia feber er prisene fornuftige. Kan forøvrig anbefale Villa Nina som bosted. Enkelt og greit. Og rett nedenfor er det en dagligvarebutikk hvor man kan kjøpe det man trenger av mat og drikke
bølla Skrevet 25. juni 2010 #14 Skrevet 25. juni 2010 Korfu er deilig til avslappning. Flott strand også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå